آیا رژیم کتو شما تمیز است یا کثیف؟

در CrossFit Diet Tips ما در مورد یک برنامه غذایی خوب برای ورزشکاران مطالب زیادی می نویسیم. چه از رژیم کتو پیروی کنید و چه از رژیم پالئو پیروی کنید، راه‌های خوب و بد برای انجام آن وجود دارد. این نام به تنهایی یک برنامه غذایی خاص را توصیف نمی کند. شما می توانید به دنبال کسی بروید، اما اگر غذایی که می خورید بی کیفیت باشد، می توانید ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشید. در این مقاله به رژیم کتوژنیک (کتو) خواهیم پرداخت.

رژیم کتو به عنوان غذا خوردن تعریف می شود که بدن شما کتون تولید کند. کتون ها توسط کبد از چربی تولید می شوند، این فرآیند با خوردن کربوهیدرات های بسیار کم و مقدار مناسب پروتئین آغاز می شود. کتون ها توسط بدن برای دریافت انرژی استفاده می شود. بنابراین، رژیم کتو در واقع چربی را به عنوان منبع سوخت بدن می سوزاند. چربی به طور مداوم توسط بدن شما سوزانده می شود. هنگامی که بدن شما کتون تولید می کند، به کتوز می رود. کتوز چربی می سوزاند بدون اینکه حتی نگران روزه داری باشید. یعنی تا زمانی که به رژیم کتوژنیک ادامه دهید.

این من را به موضوع رژیم غذایی پاک در مقابل کتو می رساند. از آنجایی که این نوع رژیم غذایی از نظر کربوهیدرات محدود است، غذاهای اصلی معمول ممکن است غذاهای دریایی، گوشت و سبزیجات کم کربوهیدرات باشند. این بدان معنا نیست که بهتر است همبرگرهای فست فود یا سایر گوشت های پرورش یافته تجاری مصرف کنید. اگر فقط کربوهیدرات ها را کاهش می دهید، در رژیم کتو “کثیف” هستید. سبزیجات، گوشت، غذاهای دریایی و غیره … باید ارگانیک و غیر GMO باشند.

توصیه می کنیم از غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده با مواد نگهدارنده دوری کنید. اینها به هر رژیم غذایی آسیب می زند و شما را از داشتن یک زندگی عاری از سموم باز می دارد. هر رژیم غذایی زمانی بهترین نتیجه را دارد که غذای اولیه و تمیز باشد.

رژیم کتو در صورت استفاده صحیح فرآیند سم زدایی دارد. اگر سموم را به غذا اضافه کنید، به کبد یا سلامت خود کمک نمی کنید.

سبزیجات تازه و ارگانیک بخورید. سعی کنید به طور منظم از انواع سبزیجات رنگارنگ غنی از فیبر استفاده کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر و خوشمزه تر هستند. خیلی زود، بدن شما در هر وعده غذایی به آنها نیاز خواهد داشت.

وقتی صحبت از غذاهای چرب می شود، منابع سالم را انتخاب کنید. اینها می توانند دانه کتان ارگانیک، روغن زیتون، آووکادو یا روغن نارگیل باشند. بسیاری از آنها غذاهای غیر التهابی در نظر گرفته می شوند. غذاهای التهاب آور می تواند مانند لبنیات یا برخی سبزیجات شبانه باشد.

هنگامی که یک رژیم کتو تمیز دارید، به یاد داشته باشید که به خوبی هیدراته بمانید. بسیاری نمی دانند که آب به تمام عملکردهای روزانه از جمله هضم غذا و تولید اندام کمک می کند.

در خاتمه، به یاد داشته باشید که اگر با رژیم کتو “کثیف” زندگی می کنید، به شما بدی می کنید. “پاک” بمانید و سالم باشید.

با احترام

نکات رژیم غذایی کراس فیت

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر