رژیم لاغری نوجوانان

بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان دارو و رژیم لاغری نوجوانان


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و سلامت و شادی انسان در هر مرحله از زندگی نیاز به مراقبت ویژه دارد. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است ، زیرا در این مرحله نوجوان دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، زیرا ریشه های درخت سلامت در آینده آن را تقویت می کند ، به ویژه در مراقبت و رژیم غذایی. سالم و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و رفتار و عادات غذایی دریافت کند. مقاله زیر را بخوانید تا بدانید چگونه می توانید به بدن نوجوان خود اجازه دهید در سنین پایین رشد کند.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران چاقی نوجوانان هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، که به ویژه حساس است. مشخص شده است که تنها کلید سلامت و جوانان می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید فرزندان چاق و زیبایی تربیت کنید ، با ما باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه و به ویژه مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشابه های گازدار ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید ، این غذاها نباید برای نوجوان حذف شوند ، باید کمتر مصرف شوند و در عوض باید با مواد مغذی و ویتامین جایگزین شوند. مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان آهن ، ویتامین D و کلسیم است. باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی نوجوان شما وجود دارد.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به نوجوان شما کمک می کند رژیم غذایی سالمی داشته باشد و از نظر جنسی وزن کم کند:

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی این نیست که صبحانه را کنار بگذارید یا گرسنه بمانید. حذف وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند ، بلکه بر رشد شما در دوران نوجوانی و بزرگسالی نیز تأثیر منفی می گذارد ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و گرسنگی شما ممکن است در طول روز افزایش یابد. صبحانه می تواند به شما در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامتی کمک کند.

هر روز 5 وعده میوه بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید تا اشتهای شما کاهش یابد. بنابراین بهترین غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود داشته باشید در سنین نوجوانی است.

غذاهای سالم بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار را کاهش دهید. دریافت کالری اضافی منجر به اضافه وزن و چاقی می شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید ، در دوران نوجوانی ، بدن شما نیاز به نوشیدن 6-8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر هم نوشیدنی های سالم هستند. در دوران نوجوانی مراقب باشید برای کاهش وزن آب میوه نخورید ، زیرا طبیعی است ، اما حاوی قند است. ترکیبات آب میوه ، آب سبزیجات و کوکتل نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در دوران نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای درمان کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید جستجو شود. این در زیر بیان شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

کمبود آهن و سایر ویتامین ها یکی از مهمترین علل کاهش وزن در نوجوانان به ویژه در دوران بلوغ است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن باشید. به ویژه دختران نوجوان بیشتر در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن غنی از آهن را از منابع غذایی دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D نیز مواد مغذی بسیار مهمی در درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند ، آنها در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانی ، کمبود سه ویتامین است: (اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

برای لاغری از رژیم های شیک خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش سریع وزن را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات مضر در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و تغذیه نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را در نتیجه رژیم غذایی خود از دست بدهید. رژیم های مد بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن خود را دوباره به دست خواهید آورد. خوشبختانه ، برای تغذیه مناسب ، می توانید از متخصصان سایت من و متخصصان تغذیه کمک بگیرید ، که رژیم غذایی سالمی متناسب با قد ، وزن ، جنس و سن شما را به شما ارائه می دهند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *