رژیم غذایی غنی از پیکان کلسترول را کاهش می دهد

رژیم غذایی غنی از پیکان کلسترول را کاهش می دهد


در حالی که تلفظ صحیح پیکان موضوع بحث است ، محققان دانشگاه جورجیا نشان داده اند که مغز درخت می تواند سطح کلسترول فرد را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

در مطالعه انجام شده توسط محققان در کالج خانواده UGA ، شرکت کنندگان در معرض بیماری های قلبی عروقی که در طول مداخله هشت هفته ای پکن مصرف کردند ، بهبود قابل توجهی در کلسترول تام ، تری گلیسیرید و لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) یا کلسترول “بد” نشان دادند. و علوم مصرف کننده.

جیمی کوپر ، استاد گروه علوم تغذیه FACS و یکی از نویسندگان این مطالعه ، می گوید: “این مداخله رژیم غذایی ، هنگامی که در زمینه مطالعات مختلف مداخله قرار گرفت ، بسیار موفق بود.” “ما برخی از افراد را داشتیم که در واقع از ابتلا به کلسترول بالا در شروع مطالعه به بعد از مداخله دیگر در آن گروه نبودند.”

محققان به طور متوسط ​​5 درصد در کلسترول تام و بین 6 تا 9 درصد در LDL در بین شرکت کنندگانی که پکن مصرف می کردند مشاهده کردند.

از نظر زمینه ، محققان به متاآنالیز قبلی 51 مداخله ورزشی که برای کاهش کلسترول طراحی شده بود اشاره کردند که به طور متوسط ​​1 درصد کلسترول کل و 5 درصد کلسترول LDL را کاهش می داد.

کوپر می گوید: “افزودن پیکان به رژیم غذایی نه تنها باعث کاهش بیشتر و مداوم کلسترول کل و LDL در مقایسه با بسیاری از مداخلات دیگر در شیوه زندگی می شود ، بلکه ممکن است روشی پایدارتر برای سلامتی طولانی مدت باشد.” برخی تحقیقات نشان می دهند که حتی کاهش 1 درصدی LDL با کاهش جزئی خطر بیماری عروق کرونر همراه است ، بنابراین این کاهش ها قطعاً از نظر بالینی معنی دار است. “

محققان 52 فرد بزرگسال بین 30 تا 75 سال را که در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی عروقی بودند در یکی از سه گروه قرار دادند.

یک گروه روزانه 68 گرم یا حدود 470 کالری پکن به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خود مصرف کردند. گروه دوم مقدار مشابهی کالری را از رژیم غذایی معمول خود جایگزین pecans کردند و گروه کنترل نیز pecans مصرف نکردند.

در هشت هفته ، شرکت کنندگان برای تعیین تغییرات چربی خون و میزان گلوکز یا قند در خون ، از غذای پرچرب استفاده کردند.

لیپیدهای خون ناشتا پیشرفت های مشابهی را در بین دو گروه پیکان نشان دادند در حالی که تری گلیسیریدهای بعد از غذا در گروهی که پیکان اضافه کردند کاهش یافت. گلوکز بعد از غذا در گروه جایگزین پیکان کاهش یافت.

کوپر ، همچنین مدیر طرح چاقی UGA ، می گوید: “چه مردم آنها را اضافه کرده یا غذاهای دیگر را در رژیم غذایی جایگزین کرده بودند ، ما هنوز شاهد بهبود و پاسخهای تقریبا مشابه در کلسترول تام و کلسترول LDL به ویژه بودیم.”

محققان به خواص زیست فعال شناخته شده پیکانز برای مکانیسم های احتمالی منجر به پیشرفت ها اشاره کردند.

پیکان سرشار از اسیدهای چرب سالم و فیبر است که هر دو با کاهش کلسترول مرتبط است.

مقاله ای با عنوان “رژیم های غنی شده با پیکان باعث تغییر پروفایل کلسترول و تری گلیسیرید در بزرگسالان در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی در یک کارآزمایی تصادفی و کنترل شده می شود” در مجله تغذیه چاپ شد و در اینجا قابل مشاهده است: https://academic.oup.com /jn/advance-article/doi/10.1093/jn/nxab248/6349277

لیانا گوارنیری ، دانشجوی دکتری در بخش علوم تغذیه FACS ، اولین نویسنده است. چاد پاتون ، دانشیار FACS که قرار ملاقات مشترک با کالج علوم کشاورزی و محیط زیست دارد ، همچنین نویسنده است.

مطالعه اصلی را ببینید


این مقاله توسط ترجمه کلمه به کلمه از منبع اصلی تهیه شده است لذا طبیعی است که از نظر نگارشی مشکلاتی داشته باشد

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *