رژیم کتوژنیک رژیم غذایی نهایی برای کاهش چربی

رژیم کتو رژیم کتو چیست؟ به عبارت ساده، این زمانی است که بدن خود را فریب می دهید تا از BODYFAT خود به عنوان منبع اصلی انرژی به جای کربوهیدرات استفاده کند. رژیم کتو یک روش بسیار رایج برای کاهش سریع و موثر چربی است.

علم با آن!

برای اینکه بدن خود را در حالت کتوژنیک قرار دهید، باید از یک رژیم غذایی پرچرب، کم پروتئین، بدون کربوهیدرات یا تقریباً بدون کربوهیدرات استفاده کنید. این نسبت باید حدود ۸۰% چربی و ۲۰% پروتئین باشد. این یک راهنما برای ۲ روز اول خواهد بود. در حالت کتوژنیک شما نیاز به افزایش مصرف پروتئین و کاهش چربی دارید، این نسبت حدود ۶۵% چربی، ۳۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات خواهد بود. پروتئین به بافت ماهیچه ای ذخیره اضافه می شود. وقتی بدن شما کربوهیدرات دریافت می کند، باعث افزایش انسولین می شود، به این معنی که لوزالمعده در حال ترشح انسولین است (به ذخیره گلیکوژن، اسیدهای آمینه و کالری اضافی به عنوان چربی کمک می کند)، بنابراین عقل سلیم به ما می گوید که اگر کربوهیدرات ها را حذف کنیم، انسولین کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره نمی کند. کامل:

اکنون که بدن شما هیچ کربوهیدراتی به عنوان منبع انرژی ندارد، بدن شما باید منبع جدیدی پیدا کند. چربی. اگر می خواهید چربی بدن خود را از دست بدهید این عالی است. بدن چربی های بدن را تجزیه می کند و به جای کربوهیدرات از آن به عنوان انرژی استفاده می کند. این حالت کتوز نامیده می شود. این حالتی است که شما می خواهید بدنتان در آن باشد، اگر بخواهید با حفظ ماهیچه ها چربی بدن را از دست بدهید، کاملا منطقی است.

اکنون در مورد رژیم غذایی و نحوه برنامه ریزی آن. شما باید حداقل یک گرم پروتئین به ازای هر پوند NIA ZANVA دریافت کنید. این به بازیابی یا بازسازی بافت عضلانی بعد از تمرین و غیره کمک می کند. آیا نسبت را به خاطر دارید؟ ۶۵% چربی و ۳۰% پروتئین. خوب، اگر شما ۱۵۰ پوند وزن دارید، این به معنای ۱۵۰ گرم پروتئین در روز است. X4 (کالری در هر گرم پروتئین) که ۶۰۰ کالری است. بقیه کالری شما باید از چربی باشد. اگر کالری دریافتی شما ۳۰۰۰ کالری است، باید حدود ۵۰۰ کالری کمتر بخورید، به این معنی که اگر به ۲۵۰۰ کالری در روز نیاز دارید، باید حدود ۱۹۰۰ کالری از چربی دریافت کنید. برای تغذیه بدن خود باید چربی بخورید که به نوبه خود باعث سوزاندن چربی می شود. این قانون کلی در این رژیم است، شما باید چربی بخورید. مزیت رژیم غذایی چربی و رژیم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد. هضم چربی آهسته است، که به نفع شما عمل می کند و به شما کمک می کند احساس «سیری» کنید.

این کار را از دوشنبه تا جمعه انجام خواهید داد و سپس در آخر هفته “کربوهیدرات” را انجام خواهید داد. مصرف کربوهیدرات از روز جمعه پس از آخرین تمرین شما شروع می شود. شما باید بعد از تمرین از کربوهیدرات های مایع همراه با شیک آب پنیر خود استفاده کنید. به ساخت انسولین کمک می کند و به دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رشد عضلانی و تکمیل ذخایر گلیکوژن کمک می کند. در این مرحله (افزایش کربوهیدرات ها) آنچه را که می خواهید بخورید: پیتزا، پاستا، فلفل ترد، بستنی. هر چیزی؟ این برای شما مفید خواهد بود زیرا بدن شما را برای هفته آینده پر می کند زیرا نیازهای بدن شما به مواد مغذی را تامین می کند. زمانی که یک رژیم غذایی پروتئینی پرچرب و کم کربوهیدرات از یکشنبه آغاز می شود. نگه داشتن بدن در کتوزیس و سوزاندن چربی به عنوان انرژی راه حل عالی است.

یکی دیگر از مزایای کتوز این است که وقتی وارد کتوز می شوید، چربی می سوزانید، بدن شما کربوهیدرات ها را از دست می دهد. بعد از پر کردن کربوهیدرات، مثل همیشه سیر خواهید شد (با چربی بدن کمتر)، که برای آنها در تعطیلات آخر هفته که به ساحل یا مهمانی می روید بسیار مناسب است.

حالا بیایید رژیم غذایی را خلاصه کنیم.

شما باید با حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود با مصرف متوسط ​​تا کم پروتئین وارد کتوز شوید.

– باید یه جور فیبر بگیری تا لوله هات همیشه تمیز باشه اگه میدونی چی میگم.

یک پروتئین دریافتی کتوزیس باید حداقل یک گرم پروتئین به ازای هر پوند توده بدون چربی بدن باشد.

– خودشه! شما نباید در طول هفته کربوهیدرات اختصاص دهید، زیرا بسیاری از غذاها کربوهیدرات دارند، اما به یاد داشته باشید که پاداش زیادی برای فداکاری خود دریافت خواهید کرد. شما نباید هفته ها در کتوز بمانید زیرا خطرناک است و زمانی که بدن شما به استفاده از پروتئین به عنوان منبع سوخت روی آورد که هیچ است، تمام می شود. امیدوارم این به موفقیت رژیم کمک کرده باشد.

https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر