چگونه چاق شویم؟  (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)

چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف بسیاری از افرادی که وارد می شوند دوره کاهش وزن و کاهش وزن برای برخی افراد این سوال مطرح می شود که چگونه می توان وزن خود را افزایش داد؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید فکر کنید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. به این ترتیب می توانید بفهمید که آیا شخص باید وزن خود را افزایش دهد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های مناسب برای این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با چاقی

چگونه می دانیم چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. با استفاده از قد و وزن ، می توانیم در مورد افزایش وزن با رسیدن به عدد مشخص فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

وقتی این عدد کمتر از 18.5 باشد ، به این معنی است که وزن فرد کمتر است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً نادرست است و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی آب و هوا برای فرد باید در نظر گرفته شود. اما تقریباً این ممکن است گزینه بهتری باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین س questionsالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا سریع ترین نتایج را به دست آورند.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل منجر به کاهش وزن می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید افزایش متابولیسم در بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات تغذیه موثر مانند بی اشتهایی این یکی از عوامل روانی است.
  • عدم تحمل گلوتن که اکثر مردم از آن بی خبرند. این بیماری منجر به تخریب پرزهای روده می شود و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 و کنترل نشده باشد.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می توانند منجر به کاهش وزن شوند.
  • وجود سرطان سوزاندن کالری را افزایش داده و منجر به کاهش وزن می شود.

با این حال ، یکی از دلایل کاهش وزن ممکن است تغذیه نامناسب باشد. برخی غذاها هستند که معمولاً باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در زیر بهترین محصولاتی را که می توانند مبنای افزایش وزن قرار گیرند معرفی می کنیم ، بنابراین می توانید با روش های سالم انجام این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل به بدن شما کمک می کند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز را تامین کند.
از سوی دیگر ، این فرصت خوبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از محصولات را می توان به عنوان میان وعده های عالی استفاده کرد. انواع مغزهایی که برای افزایش وزن استفاده می شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه روغن بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

از انواع میوه ها و میوه های خشک استفاده کنید

دریافت کالری بیشتر به شما در افزایش وزن کمک می کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه می توانید با خوردن برنج بیشتر وزن خود را افزایش دهید؟

برنج یکی از ساده ترین منابع کربوهیدرات برای چاقی است. یک وعده برنج پخته 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه مناسبی است.
البته نباید فراموش کرد که این تنها منبع کربوهیدرات نیست. غلات دیگر مانند غلات باید در نظر گرفته شوند.

چگونه با اسموتی ها وزن کم کنیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از محصولات دارای اضافه وزن ، اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع ویتامین هستند. آنها همچنین بسته به مواد مورد استفاده ، مقادیر متفاوتی پروتئین را حمل می کنند. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
بخشی از انواع توت های تازه یا توت های یخ زده
بخشی از ماست پروتئینی پرچرب
مقدار لازم وانیل

فندق
برای یادگیری نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی چرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار لازم شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نیاز کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. با این حال ، هنگامی که کالری بیشتری نسبت به پروتئین وجود دارد ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر پر شدن و خوردن غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر نوع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • یک ماهی
  • تخم مرغ
  • غذاهای روزانه
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با چاقی

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. از سوی دیگر ، افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، بهتر است علت اصلی کاهش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *