بهترین-جایگزین-شکر اریتریتال (Erythritol)

یک جایگزین مناسب برای قند اریتریتول است


تاریخ ارسال: 23 سپتامبر 2021

سالهاست که شکر یکی از پرکاربردترین شیرینی ها بوده است. برای شیرین کردن چای یا قهوه ، کیک یا غذای دیگری بپزید. به نظر می رسد استفاده از شکر برای همه ما تبدیل به یک عادت شده است ، اما با پیشرفت علم و تشخیص ماهیت مضر قند ، باید به دنبال جایگزینی مناسب برای شکر باشیم.

به دلیل اثرات مضر قند بر بدن ، بسیاری از مردم به دنبال جایگزینی برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذا هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که 100٪ طعم و شیرینی قند داشته باشد و در عین حال عوارض جانبی نداشته باشد ، دشوار است ، اما هنوز هم می توان از برخی شیرینی های طبیعی که کمترین عوارض جانبی را برای بدن دارند استفاده کرد. اریتریتول یکی از شیرینی هایی است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم یا آنلاین در ایالات متحده موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی این محصول که انتظار می رود نتایج آن در چندین مجله پزشکی منتشر شود ، چای اریتریتال می تواند جایگزین قند شود.

اریتریتول چیست؟

پاسخ به این س eال که اریتریتول چیست این است: اریتریتول یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار کم در میوه هایی مانند انگور ، گلابی و هندوانه یافت می شود. حدود 70 درصد شیرینی دارد و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا در مایع حل شود تا شکر. این شیرین کننده معمولاً از قندهای گیاهی در حین تخمیر و تبلور به دست می آید.
پس از چندین آزمایش شیمیایی و سالها تحقیق در مورد فواید و عوارض جانبی آن ، اریتریتول به عنوان جایگزینی مناسب برای قند پدیدار شد. البته تلاش برای یافتن بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر در حال انجام است. با این حال ، استفاده از اریتریتول از خطرات پیش از این برای بسیاری از افراد مسن جلوگیری می کند. چندین مجله پزشکی تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.

همچنین بخوانید: تفاوت روغن سفید با روغن قهوه ای چیست؟

فواید اریتریتول به جای قند رژیمی

اگر در مصرف قند روزانه خود تجدید نظر کنیم و شیرین کننده های طبیعی موجود در رژیم غذایی خود را با شکر جایگزین کنیم ، می توانیم به راحتی میزان مصرف شکر خود را کاهش دهیم و در نتیجه گامی بزرگ در جهت بهبود سلامت رژیم غذایی خود برداریم. در زیر لیستی از مزایای شیرین کننده های طبیعی اریتریتول ، که به عنوان جایگزین های خوب قند شناخته می شوند ، آورده شده است.

  1. کالری اریتریتول تقریباً صفر است (95 less کمتر از قند). نود درصد اریتریتول جذب جریان خون می شود و بدون تغییر از طریق ادرار دفع می شود. ده درصد آن بدون جذب در جریان خون مستقیماً از طریق مدفوع دفع می شود. بنابراین ، منجر به کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن نمی شود.
  2. اریتریتول قند خون را بالا نمی برد و پانکراس را برای تولید انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است ، اما قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.
  3. اریتریتال تا 160 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم است و نمی پوسد.
  4. خواص سرطان زایی این ماده هنوز گزارش نشده است ، اما مشخص شده است که خواص آنتی اکسیدانی آن رادیکال های آزاد شیمیایی را در بدن از بین می برد. رادیکالهای آزاد شیمیایی عامل سرطان هستند.
  5. بر خلاف شکر ، اریتریتول باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، اما تولید پلاک و چسبندگی باکتری ها به دندان را کاهش می دهد و این یکی از مزایای مهم استفاده از این شیرین کننده به جای قند در چای است.
  6. Eritrital به طور گسترده در بسیاری از کشورها مانند ژاپن ، کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و اتحادیه اروپا استفاده می شود و در ایالات متحده به طور کلی ایمن (GRAS) شناخته می شود.

همچنین بخوانید: شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کدامیک بهتر است؟

به طور کلی می توان گفت که انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین مناسب قند می تواند به طرق مختلف به افراد مسن کمک کرده و از چاقی و دیابت در جوانان جلوگیری کند. چنین استفاده از مواد طبیعی یک درمان دائمی برای هر بیماری نیست ، اما مطمئناً می تواند از هزاران بیماری مرتبط با مصرف بیش از حد گلوکز جلوگیری کند.

استفاده از اریتریتول

برای همه کسانی که در طول روز از قند ، پخت ، تهیه چای ، قهوه یا شیرینی استفاده می کنند ، برای افرادی که به نوشیدنی های شیرین معتاد هستند ، استفاده از اریتریتول ممکن است یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی شکر با شکر باشد.

مضرات اریتریتول به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی

  1. اریتریتول معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و نباید به تنهایی مصرف شود. بنابراین ، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
  2. مصرف اریتریتول منجر به پرخوری می شود. مهمترین نکته در مورد اریتریت این است که بدن ما نمی تواند این غذا را بسوزاند و متابولیزه کند. هنگامی که قند متابولیزه می شود ، هورمون های کاهش دهنده اشتها آزاد می شوند ، اما اریتریتول اشتها را کاهش نمی دهد و در نهایت می تواند منجر به پرخوری شود.

با توجه به موارد فوق ، هنوز مشکوک است که اریتریتول می تواند بهترین جایگزین طبیعی برای قند باشد. پزشکان و متخصصان تغذیه هنوز در تلاش هستند تا این شیرینی را با رفع نواقص آن تجاری کنند ، بنابراین شما به راحتی می توانید از آن به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کنید.

همچنین بخوانید: پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مصرف اریتریتول

اگر این شیرینی طبیعی باشد و کمتر از 50 گرم در روز مصرف شود ، معمولاً عوارض جانبی ندارد. بیش از 80 گرم در روز می تواند عوارضی مانند سوء هاضمه ، نفخ ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند هر ماده گیاهی ، موارد نادری از حساسیت به این ماده گزارش شده است و باید به آنها توجه شود. زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

در مقایسه مزایا و معایب این دو محصول و همچنین قند و اریتریتول ، استفاده از اریتریتول یک راه حل کاملاً سالم و منطقی است ، اما مهمتر از همه – به راحتی می توان نتیجه گرفت که اریتریتول در همه کشورها در دسترس نیست. چندین کشور اروپایی. البته ، اگر وجود داشته باشد ، با قیمت بسیار بالایی فروخته می شود. بنابراین ، اگر قصد تغییر رژیم غذایی و استفاده از این محصول را دارید ، حتما به این نکته توجه کنید.

به طور کلی ، اریتریتول فواید زیادی دارد. با این حال ، با توجه به هزینه نسبتاً بالای این ماده در مقایسه با شکر ، اریتریتول می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای قند در صورت مشاهده به عنوان یک نقطه منفی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مهمترین نکته در انتخاب این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی ، بدن شما و تشخیص پزشک است.

منبع:
“اریتریتول: آنچه باید بدانید

اینها جایگزین های طبیعی قند هستند و گزینه های خوبی در دسترس هستند. “

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *