آیا می‌خواهید عوارض رژیم کتوژنیک جذاب‌تر داشته باشید؟ این را بخوان!

همانطور که در این مقاله در مورد عوارض رژیم کتوژنیک شرح دادیم، با در نظر گرفتن این عواررض، این رژیم برای افرادی که آسیب کلیوی دارند، افراد در معرض خطر بیماری قلبی، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت نوع 1، بیماران کبدی یا لوزالمعده و کسانی که کیسه صفرای خود را برداشته اند ، آیا , رژیم کتوژنیک و فشار خون زمان گفتن بیشتر درباره لاغری سریع است؟ مناسب نیست. رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet)، رایجترین نوع این رژیم است و برای کاهش وزن مناسب می باشد. اگر به اندازه کافی کربوهیدرات را کاهش داده باشید (20 تا 50 گرم استاندارد است) و مصرف چربی خود را به اندازه کافی افزایش داده باشید، بدن شما احتمالاً وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز شده است.

و از آنجا که چربی یک درشت مغذّیِ پر انرژی است، با 9 کالری در هر گرم، احتمال دارد در مصرف آن زیاده روی کنید و در نهایت به جای وزن کم کردن، وزن تان اضافه شود. پژوهشگران “دانشگاه ییل”(Yale University) در مطالعه اخیرشان با آزمایش بر روی موشها دریافتهاند پیروی از رژیم غذایی “کتوژنیک” (ketogenic) از ابتلای موشها به آنفلوآنزا جلوگیری میکند. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داده است که با پیروی از روش کتوژنیک و استفاده از مواد خوراکی موجود در این رژیم به مدت ۲۴ هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، ال دی ال کلسترول و گلوکز خون به مقدار قابل ملاحظه ای در بیماران میشود.

رژیم کتوژنیک و بارداری

 Th᠎is ᠎post was cre ated wi th the help of G SA Con​te nt G​enerator DE MO​!

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

اگر با این روش میخواهید کار کنید، مصرف چه مقدار از کربوهیدرات را باید هدف قرار دهید؟ حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. بیشتر کالری بدست آمده از رژیم کتو باید از چربی ها باشد که می توانید آن ها را از منابع طبیعی مثل گوشت، ماهی و تخم مرغ، روغن نارگیل، کره و روغن زیتون بدست آورید. مواد خوراکی اصلی در رژیم کتو گوشت، ماهی، کره، تخم مرغ، پنیر، خامه، روغن ها، آجیل ها، آووکادو، دانه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات می باشند.

اینجا یک سریع رویکرد برای حل یک مشکل با رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 216 در مقابل تقریبا تمام منابع کربوهیدراتی از جمله غلات، برنج، لوبیاها، سیب زمینی، شیر، میوه ها و سبزیجات با کربوهیدرات بالا حذف می شوند. برای اکثر انسانها رعایت یک رژیم غذایی در غیر این صورت از مراحل ساده رژیم غذایی مناسب خوردن شیرینی و درباره ایجاد کرده و مصرف بیشتر سبزیجات تازه است. بعد از مشخص شدن تیپ بدنی حتی شاید مجبور به تغییر نوع رژیم شوید؛ مثلا اگرشما قصد ساختن بیشتر عضلات و افزایش کیفیت آنها را داشته باشید این رژیم شاید مناسب هدف شما نباشد.

شما روی دسته های یک و دو سنگین خواهید بود، اندازه سهم خود را با دسته سه تماشا خواهید کرد و انتخاب های دسته چهار را به حداقل می رسانید. رژیم شیر و خرما با این علت که بدن در حالت خواب نیاز به کالری بیشتری دارد، برنامه غذایی خود در وعده شام را A – Z از رژیم های کتوژنیک 1402 کمی تغییر داده. ماهی ها، به ویژه سالمون، سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های گروه ب، پتاسیم و سلنیوم هستند و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند.

مطمئن بدون استرس رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یکی از شناخته شده ترین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات در کره زمین است. به عنوان مثال، یکی از این روش­­ها خوردن در هشت ساعت از روز و روزه­داری در بقیه ساعات است. این روش تقریبا به خود فرد بستگی دارد، به عنوان مثال در این روش فرد میتواند از ناشتا به مدت دوازده ساعت چیزی نخورد و اگر فرد احساس کرد که میتواند بیشتر هم تحمل کند و غذا نخورد این مدت را بیشتر میکند و به شانزده یا هجده ساعت ناشتا بودن ارتقا میدهد.

رژیم کتوژنیک برای صرع به عنوان مثال پنج روز در هفته از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دو روز مصرف کربوهیدرات زیاد خواهیم داشت. به طور کلی هدف این رژیم این است که کروهیدرات در بهترین زمان مصرف شود. کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. شام: استیک به همراه تخم مرغ و سالاد دورچین. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخم مرغ و پنیر. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز همراه خود ببرید؛ که میتواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسانتر کند.  Article was c re ated ​with the he​lp of  GSA Co᠎ntent  Genera tor DEMO !

در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) همان طور که از نام آن پیداست در دوره های ازکربوهیدرات بیشتری استفاده می شود که برای ورزشکاران مناسب است. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد.

سرطان و رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنتیک بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و … چربی استفاده شده در این رژیم نیز مانند دو نوع قبل باید سالم و ترجیحا بر پایه روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، نارگیل و… از این طریق، می توان کالری های اضافی که توسط نوشیدنی های گوناگون دریافت می شود را کاهش داد و با مصرف نوشیدنی های کم کالری و سالم تر، زندگی بهتری را تجربه کرد. چاقی و بیماری های متابولیسمی در دنیای امروز یکی از مشکلات بزرگ سلامتی در سراسر جهان هستند.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

برای مبارزه با چاقی و مشکلات متابولیسمی رژیم های متعددی تهیه شده اند که تنها تعداد کمی از آنها پشتوانه علمی دارد. اما افرادی با فرهنگ های غذایی مختلف هستند که به راحتی وارد فاز کتوز می شوند و برای مدت طولانی بدون هیچ گونه تاثیر منفی روی رژیم کتو می مانند. به این دلیل است که افرادی که تحت رژیم کتو قرار دارند باید در خانه با ادرار کردن بر روی نوارهای تست این کار را انجام دهند.

چهار روش برای دوری از عوارض رژیم کتوژنیک فرسودگی شغلی

معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند. اغلب افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رعایت این نوع رژیم می تواند به کنترل سایر بیماری ها نظیر صرع نیز کمک کند . عوارض رژیم کتوژنیک مانند سایر رژیم ها اجتناب ناپذیر است، زیرا این رژیم سطح الکترولیت بدن را تغییر می دهد و ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند.

همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. کاهش وزن: کپسایسین موجود در فلفل عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده و به بدن کمک می کند تا کالری ها را سریع تر بسوزاند. افزایش کتون ها به همراه پایین آمدن سطح انسولین دو دلیل اصلی فواید بسیار زیاد رژیم کتوژنیک برای سلامتی می باشد.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

پس با ما همراه باشید و برای کاهش وزن اصولی و بدون عوارض، با دقت مطالب این صفحه را دنبال کنید. این یک عارضه شایع در هنگام شروع رژیم کتوژنیک است ، اما اگر بیمار به خوبی هیدراته بماند معمولاً پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. بنابراین اگر نمی توانید یک مدّت زمان طولانی رژیم تان را پیگیری کنید، پس یک انتخاب دیگر می تواند برایتان بهتر باشد. دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند .

چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید برای صرفه‌جویی در مقدار رژیم کتوژنیک شما از نابودی توسط رسانه‌های اجتماعی؟

و علیرغم محبوبیت اخیر آن، در واقع بیش از 100 سال است که وجود داشته است. همچنین در سال های اخیر از رژیم کتو برای کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن استفاده می شود. رژیم کتوژنیک در سال ۱۹۲۱ توسط دکتر رولین وودیات ابداع شد. این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است. با این حال، اختلالات متابولیکی به طور کلی یک میدان مینی را نشان میدهد که در آن رژیم کتوژنیک میتواند ناخواسته نقص متابولیکی زمینهای را بدتر کرده و بیمار را از ثبات نسبی به زوال سریع تبدیل کند.

یک رژیم غذایی که ثابت شده برای کاهش سریع وزن بسیار موثر است، یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. نمونهی رژیم استاندارد کتوژنیک در اختیار شما قرار دادهمیشود و مواد غذایی که میتوانید و نمیتوانید مصرف کنید به شما توضیح دادهمیشوند. مطالعات نشان داده که یک برنامهی کمکربوهیدرات میتواند نیاز به دارو را در این نوع بیماران کاهش دهد. در حالی که برخی از افراد میتوانند تغییرات مربوط به رژیم غذایی را راحتتر بپذیرند، برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که بدن آنها برای سازگاری با تغییرات ناگهانی به زمان بیشتری نیاز دارند. رژیم کتوژنیک به 4 نوع مختلف تجویز می شود و هر شخصی با توجه به هدف و شرایطی که دارد یکی از آن ها را انتخاب می کند.مثلا افراد ورزشکار بهتر است از رژیم غذایی کتوژنیک دورهای استفاده کنند.