شش راه‌ها سکسی برای بهبود رژیم کتوژنیک هدفمند شما

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟ آنها بسیار بحث برانگیز استفاده می شوند اما در حال حاضر مسیر پذیرش هموار شده است رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بیش از رژیم های کم چربی، حداقل در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شده است. اگر افرادی که از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط پیروی می کنند و عادت به استفاده فراوان کربوهیدرات دارند ممکن است در طول رژیم کمی اذیت شوند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات ورزشی کربوهیدرات اضافه کنید.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم این رژیم بدون اینکه در شما احساس گرسنگی ایجاد کند باعث کاهش وزنتان می شود و به درمان دیابت نوع 2 نیز کمک می کند. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین ایجاد می شود. علت این مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسیت بیشتری هم نسبت به انسولین پیدا کند، هورمونی که به متعادل شدن قند خون کمک می کند. این رژیم در سال های اخیر بعد از مدت ها در اروپا و آمریکا مورد استقبال زیادی قرار گرفته و به تازگی به مزایا و فواید بیشمار آن پی بردند در این رژیم غذایی، میزان استفاده چربی های سالم زیاد و میزان مصرف کربوهیدرات هم بسیار کمتر است.

در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود. از آنجا مدت زمان دریافت محدود می شود احتمالاً مقدار مصرف هم کم می شود یعنی کالری کمتری در یافت می شود لذا منجر به کاهش وزن می شود. که در همون هفته اول برای بعضی از افراد ایجاد میشه به این اسم شناخته میشه. برخی شواهد حکایت از این اثرات دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شوند، بر اساس گزارش برخی از افراد در مورد برنامه غذایی، معمولاً ظرف چند روز به پایان می رسد. شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود.

رژیم روزانه کتوژنیک

یک رژیم کتوژنیک معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود میکند. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که پنیر ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی نیز موثر است.پنیر چدارهمچنین شامل اسید لینولئیک(نوعی اسید چرب)است، که با کاهش چربی بدن و بهبود ترکیب بدن ارتباط دارد.خلاصه:پنیر چدار غنی از پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب مفید است، با این حال حاوی مقدار کمی از کربوهیدرات هاست. مسئلۀ دیگری که توجه به آن ضروری است این است که با همۀ این ها محبوبیت زیادی که در میان متخصصان تغذیه ای پیدا کرده است و افراد مشهور رژیم کتوژنیک برای لاغری را در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف به عنوان پادزهری برای درمان بیماری های مختلف و صعب العلاج معرفی می کنند و ادعا می کنند که این رژیم بدون آسیب رساندن به بدن فرد موجب کاهش وزن به میزان قابل توجهی خواهد شد.

حقایق، تخیلی و رژیم کتوژنیک و فشار خون

قوانین رژیم کتوژنیک از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی آیا , رژیم کتوژنیک و فشار خون زمان گفتن بیشتر درباره لاغری سریع است؟ دارد. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. یعنی میشه گفت در کل رژیم کتوژنیک که به صورت دوره ای ( یعنی به مدت مشخص ) گرفته میشه، عوارض جانبی خاصی رو به همراه نداره.

کل غذای تهیه شده معادل ۴ سروینگ هستش که توی هر سروینگ (وعده) این ناهار کتوژنیک، ۱ گرم (۱%) کربوهیدرات خالص، ۲۸ گرم (۶۱%) چربی و ۳۹ گرم (۳۹%) پروتئین وجود داره. ابتدا با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای مورد علاقه در رژیم غذایی شروع کنید. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. اگر با از دست دادن چربی، عضلهی خود را افزایش دهید، در این صورت ممکن است سایز شما تغییر نکند اما انگار بدن شما تعریف جدیدی پیدا کرده است و این یک نشانهی قطعی است که شما چربی بدن خود را از دست دادهاید.

رژیم کتوژنیک سالم چیست

در اینجا پاسخ برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک را برای شما آوردهایم. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. البته برخی تحقیقات که بر روی موش ها انجام شدند نتایج متفاوتی داشتند و فاکتورهایی مانند چربی شکمی، تحلیل بافت عضلانی و مقاومت به انسولین در بدن این موشها دیده شد که این موارد باعث افزایش ریسک دیابت نوع دو میشوند، این موش ها به مدت سه ماه تحت رژیم روزه داری متناوب بودند. با بالا بردن انجام حرکات ورزشی با وزنهها، کالری زیادی میسوزانید و از کند شدن متابولیسم که یکی از عارضههای جانبی رایج در کاهش وزن است، جلوگیری میکنید. Da​ta was generat ed ​by GSA Content G᠎en᠎er at or  Demov ersion.

نه کوتاه داستان شما نمی دانستم آشنایی با رژیم کتوژنیک اقتصادی

یودکین معتقد بود که این دیدگاه اشتباه است و در عوض، یکی از دلایل مهم CHD مصرف بیش از حد قند (به عنوان مثال ساکاروز) است. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کم کردن خطر ابتلا به بیماری هاست. برای به حداقل رساندن عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است که در چندین هفته اول از یک رژیم کم کربوهیدرات بهره ببرید. رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای، رژیم کتوژنیک هدفمند، رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد که در زیر به شکل مجزا و مفصل در خصوص هر یک از این موارد شرح می دهیم. بعد از 2 تا 3 ماه اول، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید، فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی برگردید.

پس از پایان این دوره بدن دچار گرسنگی شده و تمایل به خوردن غذاها افزایش مییابد. اینگونه رژیمها بر این امر تاکید دارند که کالری دریافتی از تمام غذاها مشابه است، در صورتی که رژیم کتوژنیک معتقد است غذاهای مختلف حتی با میزان مشابهای کالری اثرات متفاوتی با هم دارند. 1. مشکلات گرسنگی: بسیاری از افراد کاهش میزان گرسنگی، ولع غذا و همچنین احساس سیری که بقیه افراد در رژیم کتوژنیک به آن میرسند را تجربه نمیکنند.

زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است. به غیر از غلات مصرف میوه هم در این رژیم بسیار کم است، در حالی که مصرف میوه با توجه به سن، جنس و انرژی دریافتی فرد باید بین 2 تا 4واحد باشد. اینها نشانههایی هستند که یک رژیم کتوژنیک درست باید باعث تحقق آنها شود، اما معمولا از طرف افراد جدی گرفته نشده و فقط بر روی عدد وزن خود تمرکز میکند.

رژیم باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر تمرکز بر کاهش وزن، نیازهای بدن مانند انواع ویتامین ها و مواد معدنی را تامین کند. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. رژیم کتوژنیک رژیمی کم کربوهیدرات و پر چربی است، در نتیجه از خوردن مواد غذایی که مقادیر بالایی کربوهیدرات دارند باید خودداری شود. علاوه بر این، ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی خال مخالی و سایر ماهیهای چرب دارای چربیهای امگا ۳ بسیار بالایی هستند که با سطوح پایینتر انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی مرتبط است.

رژیم کتوژنیک ساده

بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. برای تهیه سالاد هم یک ظرف مناسب توی آشپزخونتون انتخاب کنید. یعنی مواد غذایی که مناسب استفاده در این رژیم هست رو در لینک بالا ببینید و هرکدوم که قابل تهیه بود رو یادداشت کنید. احساس ضعف یا خستگی بدلیل کمبود کتوز یا عدم استفاده از چربی ها و کتون هاست. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند.

چگونه نمایش رژیم کتوژنیک به موفقیت

افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی بر کاهش وزن داشته باشند. با این حال نیاز به مطالعات طولانی مدت تری برای بررسی تاثیر های رژیم کتوژنیک بر روی افراد داریم. کتوز معمولاً پس از چند روز با مقدار روزانه کربوهیدرات حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم حاصل میشود، اما این مقادیر میتواند بر اساس فردی متفاوت باشد. بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. و به همین دلیل در میان انواع مختلف رژیمهای غذایی، رژیم لاغری کتوژنیک بسیار محبوب است.

با محدودکردن کربوهیدراتها و نظارت بر مصرف پروتئین، هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را در وضعیت کتوز تغذیهای قرار دهد، یک فرایند متابولیک که باعث افزایش تولید کتونها میشود که توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اولیه بدن استفاده شوند. اگر بدن شما در شرایط سختی مانند ورزش سنگین، روزهداری، بیماری یا گرسنگی طولانیمدت قرار بگیرد، چربیها و پروتئینها شروع به تجزیهشدن کرده و بهعنوان منبع انرژی استفاده میشوند. تاری دید، خواب آلودگی، خشکی دهان، افزایش حجم و تکرر ادرار، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ، معده درد، خستگی، عطش غیرمعمول که باید برای درمان آن هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کرد.

آکنه: کاهش سطح انسولین، مصرف کمتر شیرینیها و غذاهای فرآوریشده، بهترین راه برای درمان آکنه است. یکی از راههای تقویت سطح چربی شما اولین چیزی که در صبح است، خوردن قهوه است و قهوه را فراموش نکنید. با اولین نگاه به مواد لازم برای تهیه این ناهار کتویی، احتمالا خیلی سریع به خودتون بگید، بیخیال این دیگه چیه! به ویژه در صورت ابتلا به بیماریها یا عفونتها که این مسئله بسیار مهم میباشد. مهمترین مسئله در این رژیم، مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات است.