رژیم کتوژنیک لاغری: آن را ساده نگه دارید (و احمقانه)

رژیم کتوژنیک برای صرع رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. بر اساس مطالعات، کتوز ممکن است یک درمان مفید برای مدیریت انواع خاصی از سرطان باشد. با اینحال از آنجا که این اقلام بسیار گرانتر از انواع معمولی هستند، همه نمیتوانند از عهده هزینه بالای آنها بربیایند. رژیم کتوژنیک نیز یک روش لاغری سریع است و می تواند به دلیل کاهش کربوهیدرات مصرفی، برای کبد مفید باشد، اما نباید از میزان بالای چربی در این رژیم غافل شد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد.

رژیم کتوژنیک غفاری

چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. قبل از اینکه همه چیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که علاوه بر لاغری سریع چه فوایدی در پیروی از این رژیم وجود دارد که شما را به آن ترغیب کند. از مراکز کتوی خود سوال کنید که آیا این ترازوها را دارند یا خیر. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند. پیش از افزایش تمایل به انتخاب رژیم ها تنها چند رژیم منحصر به فرد وجود داشت که افراد آن را برای کاهش وزن انتخاب می کردند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. ما شاهد تعداد فزاینده ای از مطالعات بالینی هستیم که رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان کمکی در درمان سرطان ارزیابی می کنند، چه به تنهایی و چه در ترکیب با درمان کلاسیک. او در کتاب پرفروشش با عنوان «رژیم بولتپروف» از سفر ۱۵ سالهاش برای کاهش وزن و بدست آوردن مجدد سلامتیاش بدون متوسل شدن به رژیمهای غذایی سنتی میگوید؛ همچنین ادعا میکند که شما میتوانید با دنبال کردن روش او به همان نتایج دست یابید.

در حالت عادی اگر بخواهیم رژیمی بگیریم یا مواد غذایی خاصی را مصرف نکنیم یا مصرف کنیم، ابتدا خودمان فکر میکنیم و به اندیشیدن برای پیدا کردن راه حل مناسب ادامه میدهیم. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. بنابراین به طور طبیعی، کسانی که مبتلا به میگرن هستند، مایل هستند بیشتر راه حل ها را برای خلاص شدن از شر آن استفاده کنند.

رژیم هایی که برای بازه زمانی خاصی هستند هیچ تضمینی نداشته و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارند. بنابراین اگر میخواهید دچار هیچ عوارض و مشکلی نشوید باید رژیمی با حداقل کاهش وزن را انتخاب کنید. و در حالیکه معروف است که فیبر مواد غذایی گیاهی مانند برنج، قابلیت هضم برخی از مواد مغذی را کاهش میدهد اما این اثر نسبتا جزئی است و تا زمانیکه یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مشکلی ایجاد نمیکند. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند.

رژیم کتوژنیک ن

در این رژیم شما در طول روز آب بیشتری را مصرف کرده و چربیهای اضافی از طریق عرق کردن یا ادرار از بدن شما خارج میشود اما شنا بیشترین تاثیر را برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل در کنار رژیم کتوژنیک برای شما در مدت زمان کوتاه تری فراهم میکند. اکنون، از آنجا که رژیم غذایی با چربی بالایی را دنبال می کنید، احتمالاً چربی بیشتر و عضله کم تری به دست خواهید آورد، که نه تنها ظاهر و احساس متفاوتی خواهید داشت، بلکه با سرعت کم تری کالری می سوزانید. به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند.

احتمال عود با «جراحی تکهبرداری» (که بخشی از مغز برداشته میشود) قابل مقایسه میباشد که ۱۰٪ است. این لیوانهای مندرج قابل استفاده مجدد هستند، شما میتوانید به راحتی این لیوانها را درون ماشین ظرف شویی قرار دهید. طرفداران رژیم کتوژنیک می گویند این رژیم با کربوهیدرات خیلی کم و چربی بالا می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

در حالی که ژنتیک نقش زیادی در آکنه دارد، گفته شده است که رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود درخشندگی پوست کمک کند. کربوهیدرات ها به این وضعیت پوست مرتبط شده اند ، بنابراین کاهش آنها ممکن است کمک کننده باشد. با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. حتی بدن بعضی به این رژیم بسیار سازگار است حتی اگر وزن خود را کم نکنند، کتوز ایجاد شده در بدن به آنها می سازد. سبزیجات بخورید. منابع چربی کالری بالایی دارند، بنابراین هروعده غذایی را بر پایه سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید تا بشقاب شما پر شود و به شما کمک کند احساس سیری کنید.

سبزیجات کم کربوهیدرات: مثل اکثر سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفلها. بگفته دکتر روشن ضمیر اینگونه است که مشاهده می شود بعد از مدتی گرچه فرد وزن کم می کند اما اکثر افراد دچار عوارض می شوند. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. برعکس، رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مفید هستند.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

در حالت کتوز، بدن شما در وضعیّتی قرار می گیرد که بسیاری به آن «سازگار با چربی» می گویند، به این معنی که بدن تان خودش را با چیزی که به آن می دهید تطبیق می دهد و از چربی برای تأمین انرژی استفاده می کند. غذا چیزی نیست که از آن بترسید، اما کالری شماری وسواس گونه میتواند شما را از غذا خوردن بترساند. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند.

این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. تمرینات هوازی کالری بیشتری میسوزانند، اما تمرینات قدرتی به عضله سازی کمک میکنند و این برای کنترل وزن در بلندمدت مفید است. این رژیم رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک است و قانون آن ساده است: شما در هر زمان حداقل مقدار کربوهیدرات را می خورید. این رژیم حتی برای ورزشکاران هم توصیه میشود چون در این روش با برنامه ریزی و مصرف کالری و پروتئین در زمان مشخص و در مقابل نخوردن غذا در زمان مشخص، این نتیجه حاصل خواهد شد که: به دلیل تاثیر مثبت این روش بر توده بدنی، چربی کمتری در بافت ها ذخیره شده و در مقابل حجم عضلات نیز بیشتر و خالص تر میشود.

رژیم کتوژنیک هرم

محدود کردن مقدار غذایی که شما در طول روز مصرف میکنید، شاید منجر به این امر بشود که زمانی که فست شما به اتمام رسیده است و میبایست غذا بخورید، پرخوری کنید. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

رژیمهای کتوژنیک از حالت متابولیکی روزه یا محدودیت کالری تقویت میکند که مزایای مشابه بسیار دارد. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. در این شرایط، کبد با شکستن چربیهای ذخیره بدن اجسام کتونی تولید میکند تا به عنوان سوخت جایگزین از آن استفاده شود؛ بدین صورت باعث کاهش چربی ذخیره بدن میشود. مواد مغذّی به صورت ایزوله و جداگانه وجود ندارند- این مواد در غذاهای کاملی که حاوی ترکیبی از سه درشت مغذّی هستند وجود دارند.  This c᠎ontent h᠎as been generat​ed ​with G SA C on᠎te​nt Gener​at or D em over si on!

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

توت سفید درخت بومی چین است و برگ های آن به عنوان غذای کرم ابریشم استفاده می شوند و علاوه بر این در صنعت داروسازی هم کاربرد دارند. روغن MCT: روغنهایی که تریگلیسرید با زنجیره متوسط دارند (Medium-chain triglyceride). روغن نارگیل یکی از منابع عالی MCT است. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. این دو مکمل میتوانند به همراه هم و یا جدا جدا مصرف شوند.

غلات یا نشاسته: محصولات مبتنی بر گندم، برنج، ماکارونی، غلات و … این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. در بسیاری از توتهای سیاه مانند توت وحشی موادی وجود دارد که باعث گشادی رگها میشود، این عمل رگها را از خطر ابتلا به بیماری تنگی رگ، شل شدن رگهای خونی و لخته شدن خون کاهش میدهد. همانطورکه اشاره شد در توت سفید فیبر فراوان وجود دارد که باعث افزایش میزان مدفوع شده و حرکات روده را بهبود میبخشددرنتیجه میتواند یبوست را درمان کند. رژیم کتوژنیک لاغری، یکی از رژیمهای لاغری است که علاوه بر کمک به کاهش وزن، فواید دیگری را نیز همچون درمان اپیلپسی و جلوگیری از ابتلا به بیماریها به همراه آیا , رژیم کتوژنیک و فشار خون زمان گفتن بیشتر درباره لاغری سریع است؟ دارد.

این به خصوص برای کمک به جلوگیری از سنگ کلیه مهم است. TKD و CKD برای اکثر افراد مناسب نیستند. رژیم کتوژنیک میتواند برای برخی افراد بخصوص مبتلایان به بیمارهایی خاص مثل صرع مفید باشد. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به کربوهیدرات ها متکی است. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست.

حذفیات رژیم کتوژنیک

معایب رژیم غذایی لاغری سریع :مانند بسیاری از رژیم های خیلی کم کالری، رژیم HCG ممکن است باعث از دست دادن ماهیچه ها شود که منجر به کاهش توانایی برای سوزاندن کالری های گرفته شده خواهد شد . بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. برخی از افراد طی یکی دو هفتهی اول شروع این رژیم محدودکننده، دچار علائمی مشابه آنفلوانزا میشوند که معمولاً طی هفتههای بعدی کاهش مییابد؛ اما برخی از افراد حتی بعد از اینکه بدنشان سازگاری پیدا کرد هم، احساس خوبی ندارند.

رژیم فستینگ کتوژنیک

میتوان ادعا کرد که این امر اساس اسکن PET است که در آن گلوکز به بدن تزریق می شود تا به تشخیص سرطان کمک کند. می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر کتوژنیک پیروی کنید. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید.