دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک: آن را آسان نگه دارید (و احمقانه)

به جای عجله و تغییرات شتابزده، بهآرامی رژیم غذایی خود را به کتوژنیک تغییر هشت نکته برای شروع ساختن یک رژیم کتوژنیک برای کودکان که همیشه می‌خواستید 1402 دهید. در قسمت بالا نحوهی عملکرد رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم. در قسمت بالا دربارهی رژیمهای یویو شکل و معایب آن توضیح دادم. از نوشیدن آب هویج بیش از حد اجتناب کنید، زیرا هویج غنی از ویتامین A (که باعث بروز مشکلات مهم سلامتی در صورت مصرف بیش از حد آن می شود) و پتاسیم (مصرف آن باید هنگام رفع مشکلات کلیوی محدود شود) است. به همین خاطر هست که ما تاکید میکنیم افراد در طول رژیم حتما میزان آب زیادی مصرف کنن. همین موضوع باعث میشه تا بدن ما به سراغ سلول های چربی بره و اونها رو برای بدست آوردن انرژی بسوزونه. از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. کیتو دایت به تقویت سلول های عصبی و افزایش متابولیسم کمک می کند. زیرا رژیم غذایی کیتو دایت ذخایر قند بدن را تخلیه می کند. برای بهبود شرایط پسردار شدن، بهتر است شوهر نیز از چنین برنامه غذایی پیروی کند. کتوژنیکیها مدعیاند که این رژیمِ غذایی گرسنگی ندارد، باعث چربیسوزی است و عملکرد ورزشی شما را بهبود میدهد.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

با روش آشپزی کتوژنیک شما احساس گرسنگی ندارید اما در عین حال در حال سوزاندن چربی انباشته در بدن خود هستید. بهتر است قبل از هرگونه تغییر در روش زندگی، توصیههای علمی در حوزهی این مسئله را مطالعه کنید. بالا بودن سطح سدیم (Na) و پتاسیم (K) در بدن خانم و در مقابل پایین بودن سطح کلسیم (Ca) و منیزیم (Mg)، شانس پسر دار شدن را بالا می برد، بنابراین در طی دوره تعیین جنسیت با تغذیه، باید مواد غذایی خود را بر این اساس انتخاب کرده و استفاده از خوراکی هایی که حاوی کلسیم و منیزیم هستند، را به حداقل میزان ممکن رسانده و حتی در مواردی قطع کنید. برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد. معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. رژیم لاغری سریع این که بتوانید با فرزندان خود به راحتی بازی کنید یا بنیه کافی برای تمام شب را رقصیدن در عروسی یکی از عزیزانتان داشته باشید، نمونههایی از اهدافی هستند که میتوانند شما را متعهد به تغییر مثبت کنند.

محصولات کتوژنیک در تهران

امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند. دکتر شتلز پیشنهاد میکند مردان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از ارتباط جنسی، یک فنجان قهوه قوی مصرف کنند تا انرژی اسپرم بالا برود. در هر 1 فنجان (خام) 16 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. 3. برای اینکه به آنفولانزای کتو دچار نشوید، بهتدریج مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. با حذف طیف وسیعی از گروههای غذایی ممکن است دچار سوء تغذیه شوید. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. کتوژنیک چرخهای یکی دیگر از اَشکال این سبک زندگی است. اما عدهای این سبک را پسندیده و آن را بهعنوان روال زندگی خود برگزیدند. در سبک جدید زندگی شما، اغلب میوهها، غلات و سبزیجات حذف میشوند. معمولا رژیمدارها بعد از مدتی دچار بیماری یبوست میشوند اما با گرفتن این رژیم که کلی سبزی و میوهجات دارد، عمرا اگر این بیماری به سراغ شما بیاید.

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

اگر قرار است چنین حجمی از تغییرات را در رژیم غذاییتان اعمال کنید، حتماً باید داروهای دریافتی و میزان انسولین، با توجه به نظر پزشک تنظیم شود. دکتر لاندرام شتلز معتقد است، غذایی که مصرف میکنید بر ترشحات واژن اثر میگذارد و میتواند جنسیت جنین را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری، عطر و طعم فراوان به غذا می دهند و تقریباً بدون کربوهیدرات هستند. در هر 1 فنجان (خرد شده) 18 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. در هر 1 قاشق غذاخوری 52 کالری، 0 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم پروتئین، 5 گرم چربی. هر عدد تخم مرغ دارای 77 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی است. منابع غذایی حاوی کربوهیدرات هستند. در هر وعده غذایی ، بسته به نیاز کالری و درشت مغذی های خود، ۹۰ تا ۱۲۰ گرم منابع پروتئین مانند گوشت گاو، ماهی یا مرغ با کره یا روغن دریافت کنید.

ماهی را در روغن اندک سرخ کرده و در انتها سالاد کلم را روی آن ریخته و سرو کنید. ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا برای رژیم کتو بهترین انتخاب هستند این گروه های غذایی سرشار از ویتامین های گروه ب و پتاسیم هستند. ممکنه تعجب کنید و بگین ما توی رژیم کتو خیلی از مرغ و ماهی و پروتئین های گوشتی استفاده میکنیم پس چرا کمبود؟ زمانی که ذخایر گلوکز به پایان برسد، بدن ما به چربیها متوسل میشود. کربوهیدرات مصرفی در بدن تجزیه شده و گلوکز را وارد جریان خون میکند. اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. اگر از مصرف غذاهای پر چرب می ترسید یا هنوز آمادگی ندارید که مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، کاملا طبیعی است؛ اما نگران نباشید ما در این بخش به 5 نکته که سبب افزایش موفقیت در رژیم کتو می شود، اشاره خواهیم کرد. این نشون میده که بدن ما تا چه حدی قدرتمنده. در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و چربی بالا است. مصرف پروتئین بالاتر و کربوهیدرات کمتر، علاوه بر بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن، کالری پایین تری را به بدن فرد وارد کرده و در نتیجه کاهش وزن بیشتر و سریع تری را به دنبال خواهد داشت. یکی از این عوامل، اتیولوژی یا علت چاقی در فرد درخواست کننده رژیم کتوژنیک می باشد. معده­ی یک فرد بالغ و سالم روزانه حدود ۲ تا ۳ لیتر شیره­ی معده تولید می­کند که یکی از اجزای اصلی آن اسید معده می­باشد. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. تخم مرغ: برای دریافت امگا 3، کل تخم مرغ را بخورید. شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی. فرقی ندارد که از چه نوع سالادی می خورید، شیرازی یا سالاد فصل فقط همراه غذا سالاد بخورید. چه کسانی در معرض خطر آن هستند؟ چه خطرات و عواقبی ممکن است دامن شما را بگیرد؟

رژیم کتوژنیک در بارداری

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند بزرگترین مزیت تبلیغاتی رژیم کتوژنیک همین کاهش وزن سریع است. سیب شما رژیم غذایی لاغری سریع را از اضافه وزن دور می کند، زیرا چهار و نیم گرم فیبر سیر کننده دارد و یک راه حل عالی برای از بین بردن باد و نفخ اضافه بدن است. زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد. مصرف روزانه کربوهیدرات در این رژیم به ۵ درصد کاهش پیدا می کند. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. همونطور که مطلع هستید، رژیم کتوژنیک رژیمی هست که در اون میزان مصرف کربوهیدرات ها محدود میشه. هر رژیمی در کنار فواید میتواند عوارض هم داشته باشد.

رژیم کتوژنیک و پریود

تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون

در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. اگر تشنجها همچنان زیاد باشد یا کودک وزن کم کند، باید رژیم را تعدیل کرد. اگر دیابت نوع ۲ دارید، قبل از انجام یک رژیم غذایی کتوژنیک، با پزشک خود صحبت کنید. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. رژیم کیتو با کالری محدود: این روش برای درمان سرطان ابداع شد که در آن شما هم کربوهیدرات و هم کالری دریافتی را کاهش میدهید. در هر 1 فنجان (خرد شده) 9 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین، 0 گرم چربی وجود دارد. در این وعده، 11 گرم چربی اشباع شده وجود دارد. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. مطالعات نشان داده که افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.  This h as been creat​ed  by GSA C on​te᠎nt Generator DE MO.

به صورت کلی باید همان سهم 10 درصدی کربوهیدرات روزانه را مد نظر قرار دهید. در هر 1 فنجان (که بهصورت خام وزن شده) 27 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 3 گرم پروتئین، 0 گرم چربی وجود دارد. در هر وعده با وزن حدود 80 گرم، 224 کالری، 0 گرم کربوهیدرات خالص، 22 گرم پروتئین و 14 گرم چربی وجود دارد. هر 1 برش 113 کالری، 0 گرم کربوهیدرات، 7 گرم پروتئین، 9 گرم چربی. در هر رژیم غذایی خطر از دست دادن عضله وجود دارد. اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. وقتی شما یک حرکت بدنسازی را با تکرارهای زیاد یا به صورت سوپرست اجرا می کنید، در عضلاتتان احساس سوزش می کنید و این موضوع هیچ ربطی یه چربی سوزی ندارد. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است. وقتی کالری وارد شده به بدن کم باشه، در نتیجه کاملا طبیعی هست که بدن اون رو برای فعالیت های مهمتری مصرف کنه. یکی از نکاتی که خیلی از افراد به اون توجه نمیکنن کمبود میزان پروتئین مصرفی در رژیم کتوژنیک هست. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای اولین بار دستورالعملهای رژیم غذایی خود را در سال 1980 منتشر کرد، و توصیه کرده است که مصرف چربی ها، روغنها همچنین شیرینی جات به حداقل برسد.