ساخت اسکندر کباب – آشپزخونه هدبنگر


شاخ بلند، و به یک دستور غذای سریع دیگر خوش آمدید! ما امروز از طریق ذائقه خود به ترکیه سفر می کنیم. چگونه؟ خب با درست کردن اسکندر کباب برای من و بابام.

من اولین بار این کباب خوشمزه را زمانی که سال گذشته برای تعطیلات به ترکیه سفر کرده بودم خوردم. این بخشی از تور غذایی من و همسرم بود استانبول خوشمزه.

نه تنها مسحور این فرهنگ شدم، بلکه غذا برای مردن بود. ما از چندین فروشگاه محلی و فروشندگان غذاهای خیابانی دیدن کردیم تا طعم واقعی ترکی را بچشیم. پنیر، زیتون، تخم مرغ همزده، انواع اسپری، شیرینی، چای، سیمیت و بدیهی است کباب – شما اسمش را بگذارید، آن را داشتند!

آن سفر قطعاً به من انگیزه داد تا کباب باورنکردنی و دوست‌داشتنی دونر را درست کنم. وارسی آن دستور در کانال من. از آنجایی که من قبلاً این را در فریزر خود داشتم، با خودم فکر کردم – چرا سعی نکنید اسکندر کباب درست کنید؟ و ما اینجا هستیم!

داستان کوتاه اسکندر کباب

این نوع کباب بهتر است به عنوان غذای اصلی سرو شود. به طور سنتی، پایه نان نازکی با سس گوجه فرنگی و تکه های کباب داشت. سپس آن را با کره قهوه ای ذوب شده پاشیده و با ماست میل می کردند. وقتی سال گذشته این غذا را در ترکیه خوردم، روی یک بشقاب فلزی گرم شده سرو شد تا خوب و گرم بماند (و همچنین نمی‌دانم کسی می‌خواهد کره آب شده در حال جوش را روی بشقاب بریزد).

منشا این غذا به سال 1867 برمی گردد، زمانی که برای اولین بار ایجاد شد. نام اسکندر کباب از خالق آن اسکندر افندی گرفته شده است. خانواده افندی بیش از 100 سال در بورسا یک تجارت کباب داشتند و حق چاپ نام اسکندر را مدعی شدند. اما یک چیز کلی وجود داشت که من شخصا آن را سرگرم کننده یافتم.

یونانی ها با ثبت علامت تجاری مخالف بودند زیرا ادعا می کردند که اسکندر اشاره ای به اسکندر مقدونی است. اکنون، بهترین بخش این است که چگونه خانواده تلافی کردند. آنها به سادگی بیان کردند که این ظرف به نام پدربزرگشان ساخته شده و نامگذاری شده است!

جایگزین ها و نکات!

عشق من به غذاهای ترکی همیشه آشکار بوده است. میتونی پیدا کنی دستور العمل های متعدد در وبلاگ من اگر می خواهید چیز دیگری را امتحان کنید برای دستور العمل اسکندر کباب، می توانم چند گزینه جایگزین به شما بدهم، اما توصیه می کنم به مواد اولیه ذکر شده پایبند باشید.

خوب، از نظر فنی، غذاهای ترکی وقتی اصیل باشند بهترین طعم را دارند.

اما، به عنوان جایگزینی برای فلفل دلمه ای، می توانید از فلفل دلمه ای استفاده کنید یا آن را به طور کامل حذف کنید. در مورد استفاده از نان، من از پیتا استفاده کردم زیرا استاندارد است. اما می توانید از نان نان یا هر چیزی که جایگزین بافت و طعم پیتا باشد استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید، اما گوجه فرنگی خوب و روشن است و به کاهش چربی ظرف کمک می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از گوشت دونر را به شدت توصیه می کنم، اما می توانید از هر نوع کباب استفاده کنید. (هر چند طعم یکسانی نخواهد داشت!)

این تمام چیزی است که می توانم به آن فکر کنم. آشپزی مبارک!

کره قهوه ای چیست؟

وقتی کره را آب کردید و به حرارت دادن ادامه دادید، مواد جامد شیر در کره شروع به کاراملی شدن و قهوه ای شدن می کنند. این همان چیزی است که به کره قهوه ای طعم بسیار آجیلی و منحصر به فردی می دهد. این همان چیزی است که در کوکی ها، غذاهای ماکارونی و غیره زیاد استفاده می شود تا به شما عطر و طعم بیشتری بدهد. هنگام تهیه کره قهوه ای بسیار مهم است که مراقب کره باشید زیرا می تواند خیلی سریع از کره قهوه ای به کره سوخته تبدیل شود. حتی زمانی که تابه را از روی حرارت بردارید تا زمانی که تابه داغ است، کره به پختن ادامه می دهد. بنابراین اگر کره قهوه ای را برای نگهداری یا استفاده بعداً درست می کنید، آن را از تابه داغ خارج کنید. در این دستور غذا مستقیماً از ماهیتابه روی بشقاب می رود، بنابراین امیدواریم هیچ نگرانی در مورد آن نداشته باشید.

بنابراین یک واقعیت جالب دیگر این است که وقتی در حال درست کردن قیمه هستید، اساساً این مواد جامد شیر را از کره جدا می‌کنید و این باعث می‌شود کره به قیچی تبدیل شود. به همین دلیل است که می توانید گیلاس را تا دمای بسیار بالاتر گرم کنید و نسوزد. بنابراین این درس کوچک آشپزی من برای شما برای آن روز است.

چگونه بهترین اسکندر کباب را در خانه بپزیم؟

این یک غذای باورنکردنی است که سال گذشته عاشق آن شدم. اساساً کره قهوه ای داغی دارد که روی سرخ شده ریخته شده است گوشت دونر و مقداری سبزیجات قطعا یک کباب خوری ارزش امتحان کردن دارد!

پدرم از آن گاز گرفت و لحظه ای دژاوو داشت. او را به ترکیه برد، جایی که بهترین زمان و تعطیلات را سپری کرد. خیلی خوشحال بودم که فقط با یک لقمه به او فرصتی دادم تا در خاطراتش به ترکیه برگردد. این بزرگترین تعریف بود.

بنابراین، آیا برای یک تور ترکی بهشتی با اسکندر کباب آماده هستید؟

با تعویض پیتا با نان کتو، آن را کتو/کم کربوهیدرات کنید!

پخت اسکندر کباب در منزل

این دستور پخت آسان است و بسیار سریع آماده می شود. اگر تا به حال غذای ترکی خورده اید، این غذای خانگی تمام آن خاطرات خوشمزه را برای شما زنده می کند. خودت آن را امتحان کن!

زمان آماده سازی 5 دقیقه

زمان پخت 15 دقیقه

زمان کل 20 دقیقه

دوره غذای اصلی

غذا ترکی

  • 4 فلفل قرمز
  • 1 قطعه نان پیتا
  • 150 گرم گوشت دونر
  • 1 قاشق چایخوری روغن
  • 5 برش های گوجه فرنگی
  • 60 گرم ماست
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 4 عدد فلفل قرمز را روی اجاق گاز تفت دهید تا ذغال شوند. پس از اتمام، آنها را کنار بگذارید. سپس، 1 تکه از نان پیتا را بردارید و آن را به مکعب یا تکه های کوچک برش دهید.

  • گوشت دونر کباب خود را از فریزر بیرون بیاورید و آن را تکه تکه کنید.

  • در تابه ای مقداری روغن داغ کرده و گوشت کباب را اضافه کنید. آن پسرهای بد را سرخ کنید تا خوب و ترد شوند. پس از طلایی شدن آنها، آنها را بردارید.

  • اکنون زمان مونتاژ همه چیز است. روی یک بشقاب چدنی، نان پیتا را وسط آن قرار دهید. از یک طرف مقداری گوجه فرنگی خرد شده و در طرف دیگر یک پیمانه بزرگ ماست شیرین نشده اضافه کنید. حالا روی نان پیتا چیلیس و کباب ها را قرار دهید.

  • تابه دیگری را گرم کنید و مقداری کره به آن اضافه کنید. به ذوب کردن کره ادامه دهید تا قهوه ای و داغ شود. طعم نان تست خواهد داشت. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن کره ذوب شده خوشمزه را روی کباب بریزید.

  • و لذت ببر!