آیا آرد کاساوا کتو و جایگزین های دیگر در رژیم کتو است؟


وقتی سبک زندگی کتوژنیک را شروع کردم، دسرهایم به ندرت طعم شیرینی هایی را که به آن عادت کرده بودم می دادند و آرد نارگیل بافت آن را خراب می کرد.

سبزی ریشه کاساوا

به همین دلیل است که بسیاری از جایگزین های آرد گندم در بازار غرق شده اند و نوید دسرهای عالی را می دهند. یکی از این جایگزین ها آرد کاساوا است. مانند آرد معمولی عمل می کند و مزه ای ندارد. اما آیا آرد کاساوا کتو است؟

در زیر به تمام سوالات شما در مورد آرد کاساوا پاسخ خواهم داد. من محتوای کربوهیدرات و اطلاعات تغذیه‌ای آن را در حین بررسی برخی جایگزین‌های کم کربوهیدرات پوشش خواهم داد.

آیا آرد کاساوا کتو پسند است؟

آرد کاساوا دوستدار کتو نیست زیرا یک فنجان حاوی 110 گرم کربوهیدرات است که شما را از کتوز خارج می کند.

اما چیزی که نگران کننده تر از تعداد بالای کربوهیدرات است این است که کاساوا از آن تشکیل شده است مالتوز. این شیرین کننده دارای نمره GI 105 است که به مراتب بالاتر از GI قند سفره 65 است. این بدان معنی است که سطح گلوکز و انسولین خون را بیشتر از قند افزایش می دهد.

آرد کاساوا از گیاه کاساوا، یک گیاه ریشه غده ای نشاسته ای و سرشار از نشاسته به دست می آید.

حقیقت خنده دار: شرکت ها از کاساوا برای تهیه آرد تاپیوکا استفاده می کنند، غذای دیگری که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات غیر عملی است.

اطلاعات تغذیه ای آرد کاساوا

یک فنجان آرد کاساوا مواد مغذی و درشت مغذی زیر را فراهم می کند:

  • 110 گرم کربوهیدرات
  • پنج گرم فیبر
  • 4.5 گرم شکر
  • دو گرم پروتئین
  • چربی یا کلسترول صفر

همچنین مقادیر کمی ویتامین C، کلسیم و آهن را خواهید یافت.

آیا می توانید چیپس کاساوا را در رژیم کتو بخورید؟

چیپس کاساوا

یک وعده چیپس کاساوا دارای 17.8 گرم کربوهیدرات و 1.8 گرم شکر است، بنابراین شما نمی توانید آن را در رژیم کتوژنیک مصرف کنید.

اما مشکل واقعی چیپس کاساوا این است که حاوی تیامین نیست. این یک نگرانی است زیرا بدن شما نیاز دارد تیامین برای متابولیسم کربوهیدرات ها. اگر چیپس کاساوا مصرف می کنید، بدن خود را با کربوهیدرات پر می کنید و آن را مجبور می کنید تا از تمام ذخایر تیامین خود استفاده کند که منجر به کمبود تیامین می شود.

این می تواند علائمی مانند:

  • خستگی
  • از دست دادن اشتها
  • اختلالات خواب
  • تحریک پذیری
  • حافظه ضعیف

بنابراین پیشنهاد می‌کنم از چیپس‌های کتوپسندی که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بهداشتی پیدا می‌کنید استفاده کنید. این چیپس ها حاوی کربوهیدرات کمی هستند و اگر از یک برند خوب خرید می کنید، دارای مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، آهن و پتاسیم هستند.

جایگزین های آرد کاساوا در رژیم کتو

آیا برای درست کردن دسرها به آرد کتوپسند نیاز دارید؟ این پنج گزینه کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید:

  1. آرد بادام
  2. آرد لوپین
  3. آرد تخمه آفتابگردان
  4. کنجاله بذر کتان طلایی
  5. آرد کونیاک

آرد بادام

پیمانه اندازه گیری پر از آرد با آجیل در پس زمینه

آرد بادام بهترین جایگزین کتوپسند برای آرد کاساوا است زیرا یک فنجان فقط 10 گرم کربوهیدرات خالص و 56 گرم چربی دارد.

آرد بادام سرشار از ویتامین هایی مانند:

  • ویتامین E
  • منیزیم
  • کلسیم
  • فلز مس
  • منگنز

این بدان معناست که شما می توانید از دسرهایی با آرد بادام لذت ببرید و همزمان ویتامین خود را تقویت کنید مصرف چربی.

من همچنین آرد بادام را به جایگزینی مانند آرد نارگیل ترجیح می دهم زیرا آرد نارگیل نرم و خشک است. وقتی دسر می خورید، تکه های نارگیل را گاز می گیرید که بافت آن را خراب می کند. در مقابل، آرد بادام به خوبی با آن مخلوط می شود دستور العمل های کتو.

اما با وجود اینکه کربوهیدرات پایینی دارد، توصیه می‌کنم به دلیل وجود آن زیاده روی نکنید اگزالات محتوا. این اگزالات ها کلسیم را در گیاهان تنظیم می کنند، اما اگر پرخوری کنید، می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

بنابراین اگر سابقه خانوادگی سنگ کلیه دارید، توصیه می کنم مصرف آرد بادام را محدود کنید.

آرد لوپین

یک کاسه سفید پر از آرد لوپین آسیاب شده روی یک سطح چوبی

وقتی به آرد کتو فکر می کنید، احتمالاً آرد بادام و نارگیل را به ذهنتان می رساند. ولی آرد لوپین یک جایگزین مفید است زیرا با اکثر دستور العمل ها به خوبی پیش می رود.

یک فنجان آرد لوپین حاوی 48 گرم کربوهیدرات کل و 44 گرم فیبر است که تعداد خالص کربوهیدرات آن تنها چهار گرم است. این محتوای فیبر بالا به هضم غذا کمک می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند، و لوپین را به انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی یا افرادی که با یبوست دست و پنجه نرم می کنند، تبدیل می کند.

همچنین فاقد GMO است و دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی مانند:

  • کاروتنوئیدها
  • منیزیم
  • فسفر
  • فلز روی

اما آرد لوپین دارای مقداری لکتین و اسید فیتیک است که می تواند هر فردی را که به این ترکیبات حساس است تحریک کند. با این حال، مقدار آن ناچیز است، بنابراین در اعتدال نباید مشکلی ایجاد شود.

آرد تخمه آفتابگردان

گل تخمه آفتابگردان

مشکلی که در مورد آرد بادام وجود دارد این است که نمی توانید از آن به عنوان جایگزینی یک به یک برای آرد گندم در دستور پخت معمولی استفاده کنید و انتظار داشته باشید که کار کند. شما باید به دستور العمل های کتو پایبند باشید.

اینجاست که آرد تخمه آفتابگردان می تواند کمک کند.

یک فنجان تخمه آفتاب گردان آرد کمتر از 22 گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین می توانید آن را در رژیم کتو مصرف کنید. همچنین حاوی 30 گرم پروتئین است که برای عضله سازی مفید است.

بهترین قسمت این است که می توانید آرد تخمه آفتابگردان را در خانه درست کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان تخمه آفتابگردان را در یک آسیاب قهوه آسیاب کنید، آرد را در یک کاسه الک کنید و آماده هستید. از اینجا، آرد خانگی خود را به عنوان جایگزینی یک به یک برای آرد گندم استفاده کنید.

کنجاله بذر کتان طلایی

دانه های کتان

بذر کتان وعده غذایی یک گزینه آرد خوشمزه در رژیم کتو یا پالئو است، زیرا کربوهیدرات کمی دارد و می‌توانید از آن در کنار صمغ زانتان برای تهیه نان کتو، بسته‌بندی یا میله‌های گرانولا استفاده کنید.

اکثر مغازه ها و داروخانه ها کنجاله بذر کتان می فروشند. اما همیشه بذر کتان با کیفیت را دریافت کنید زیرا متوجه شدم که برندهای بیشتری برای کاهش هزینه ها پرکننده اضافه می کنند.

آرد کونیاک

Konjac 97 درصد آب و تنها سه درصد فیبر است، بنابراین شما از آن در کتو لذت ببرید. یک فنجان آرد کنجاک ۲۴۰ گرم فیبر رژیمی با کربوهیدرات خالص صفر فراهم می کند.

این فیبر بر انسولین تأثیر نمی گذارد زیرا قابل هضم نیست. برخلاف آرد اسپند، می‌توانید به اندازه‌ای که می‌خواهید آرد کونیاک بخورید بدون اینکه با کتوز تداخل داشته باشید.

تولیدکنندگان در واقع از گیاه کنجاک برای تهیه نودل کونجاک استفاده می کنند که بیشتر به عنوان نودل شیراتاکی شناخته می شود که کتو نیز هست.

اما نوع فیبری که Konjac دارد منحصر به فرد است. آن شامل گلوکومانان و مطالعات نشان می دهد که این فیبر باعث کاهش هورمون های گرسنگی، قند خون و یبوست می شود.

نظرات نهایی در مورد آیا آرد کاساوا کتو است

کتو آرد کاساوا است

در رژیم کتو نمی توانید آرد کاساوا بخورید. آرد کاساوا بیش از 110 گرم کربوهیدرات در هر فنجان دارد که به سرعت شما را از کتوز خارج می کند.

مشکل بزرگتر کمبود تیامین است. از آنجایی که بدن شما برای هضم کربوهیدرات ها به تیامین نیاز دارد، خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات بدون مکمل تیامین می تواند منجر به کمبود آن شود و در نتیجه علائمی مانند خستگی و ضعف حافظه را به همراه داشته باشد.

خوشبختانه، چندین جایگزین کتو برای کاساوا وجود دارد که طعم بیشتری دارند.

هنگام تهیه دستور العمل های کتو، آرد بادام، آرد لوپین، آرد تخمه آفتابگردان، کنجاله بذر کتان طلایی یا آرد کونیاک را انتخاب کنید. این گزینه ها کربوهیدرات کمتری دارند و نتایج بهتری نسبت به آرد کاساوا دارند.