آیا چنارها کتو دوست هستند؟ آیا آنها کم کربوهیدرات هستند؟


همه ما می دانیم که موز و سایر میوه های پر کربوهیدرات به راحتی می توانند شما را از کتوزیس خلاص کنند.

چنار برای کتو

اما آیا چنار کتو است؟

در این راهنما، من به تمام سوالات شما در مورد خوردن چنار در رژیم کتو پاسخ خواهم داد. من همچنین به جایگزین های کم کربوهیدرات نگاه خواهم کرد و به برخی از سوالات متداول پاسخ خواهم داد.

آیا می توانید با رژیم کتوژنیک چنار بخورید؟

یک وعده چنار حاوی 57 گرم کربوهیدرات است. شما می‌خواهید در رژیم کتو کربوهیدرات را بین 20 تا 50 گرم در روز محدود کنید و چنار را به یک گزینه غیر عملی تبدیل کنید.

خوردن فقط یک چنار شما را از کتوز خارج می کند.

اما اگر از طرفداران پر و پا قرص چنار شیرین هستید و می خواهید آن را وارد رژیم غذایی خود کنید، آن را به چهار قسمت تقسیم کنید و فقط یک عدد آن را بخورید.

شما مصرف کربوهیدرات خود را به 14 گرم کاهش می دهید، که هنوز هم زیاد است اما با کتوز تداخلی ندارد.

نکته حرفه ای: همیشه قبل از خوردن مقدار کمی چنار و سایر غذاهای پر کربوهیدرات، سایر کربوهیدرات ها را در حد مجاز روزانه خود قرار دهید. اکثر مردم روزانه 20 تا 30 گرم کربوهیدرات مصرف می کنند، حتی در رژیم غذایی سخت کتو. این به این دلیل است که غذاهای کتو دارای مقادیر کمی کربوهیدرات هستند و این کربوهیدرات ها به سرعت اضافه می شوند.

اطلاعات تغذیه ای چنار

در اینجا ریز مغذی ها و درشت مغذی های موجود در یک چنار متوسط ​​آمده است:

  • 57 گرم کربوهیدرات
  • 215 کالری
  • سه گرم فیبر
  • 0.22 گرم چربی
  • 663 میلی گرم پتاسیم
  • 23 میلی گرم ویتامین C

چنار تقریبا هیچ پروتئین و چربی ندارند. بنابراین اگر مقادیر کمی از کتو مصرف می کنید، آن را با تخم مرغ، بیکن یا روغن نارگیل تکمیل کنید.

آیا توستون ها کتو هستند؟

توستون ها

توستون ها چنارهای پخته شده ای هستند که در کارائیب و آمریکای لاتین محبوب هستند. ممکن است فکر کنید موز سبز سرخ شده یک غذای شیرین است، اما این یک غذای خوش طعم است که با مرغ، گوشت گاو و غذاهای دریایی کاملاً تطبیق می شود.

متأسفانه چنارهای سرخ شده کتو دوست نیستند. اگرچه خوشمزه است، اما در واقع بدتر از چنار خام است.

چنار سبز حاوی چیزی به نام نشاسته مقاوم. به عنوان یک رژیم کتو، کلمه نشاسته احتمالا زنگ خطر را به صدا در می آورد، اما نشاسته مقاوم خوب است.

مانند فیبر است که به هضم و گرسنگی کمک می کند و در عین حال پاسخ کربوهیدرات را بافر می کند. نشاسته مقاوم همچنین شاخص گلیسمی یک چنار نارس را به 40 کاهش می دهد.

با این حال، وقتی چنار را می‌پزید، این همه نشاسته مقاوم را از بین می‌برید و شاخص گلیسمی را به 130 افزایش می‌دهید که در حد نان، سیب‌زمینی و کلوچه است.

بنابراین اگر به فکر خوردن مقدار کمی چنار هستید، آنها را خام بخورید.

آیا چیپس چنار کتو است؟

چیپس چنار

ممکن است چیپس چنار را در فروشگاه بهداشتی محلی خود دیده باشید. این به عنوان یک جایگزین سالم برای سیب زمینی سرخ کرده معمولی به بازار عرضه می شود، اما آیا خوب است؟

بسته به برند، یک وعده چیپس چنار می تواند بین 17 تا 25 گرم کربوهیدرات خالص داشته باشد. بنابراین نمی توانید در رژیم غذایی کم کربوهیدرات از آن لذت ببرید.

تولید کنندگان روغن های گیاهی و شکر را برای افزایش ماندگاری و افزایش طعم اضافه می کنند. هنگامی که چنار در دمای بالا پخته می شود، یک ماده شیمیایی خطرناک به نام تولید می کند آکریل آمید، که با سرطان مرتبط است.

پس از چیپس چنار دوری کنید. اگر در حال مبارزه با هوس هستید، انتخاب کنید چیپس های کتو پسند که از تورتیلا و بدون شکر اضافه شده استفاده می کنند.

جایگزین های چنار دوستدار کتو

آیا می خواهید از میوه ها و سبزیجات شیرین بدون مانع کتوز لذت ببرید؟ این پنج گزینه کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید:

  • تمشک ها
  • زیتون
  • گل كلم
  • ریشه کرفس
  • دایکون

تمشک ها

تمشک ها

تمشک ها فقط شش گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان داشته باشید، بنابراین می توانید با رژیم کتوژنیک از آن لذت ببرید.

شاه توت همچنین سرشار از مواد مغذی گیاهی و رنگدانه هایی مانند آنتوسیانین است. اسناد پزشکی نشان می دهد که این ترکیبات قند خون و التهاب را کاهش می دهند و در عین حال هضم را بهبود می بخشند.

یادداشت جانبی سریع: از توت های خشک خودداری کنید زیرا حاوی 132 گرم کربوهیدرات و 80 گرم شکر در هر فنجان است که به سرعت شما را از کتوز خلاص می کند.

زیتون

زیتون برای کتو مارتینی

اگر به دنبال جایگزینی برای چنار له شده برای طعم دادن به دستور العمل های کتو خود هستید، زیتون را انتخاب کنید. یک فنجان هشت گرم کربوهیدرات خالص دارد و طعم ملایم و در عین حال شور آن می تواند سالاد و سوپ را زنده کند.

شما همچنین مقدار زیادی چربی سالم پیدا خواهید کرد که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و با التهاب مزمن مبارزه می کند.

گل كلم

سرهای رنگارنگ گل کلم

دوست دارم فکر کنم گل كلم به عنوان سیب زمینی رژیم کتو. تقریباً با هر چیزی خوب است، و می توانید از آن برای تقلید از وعده های غذایی کربی استفاده کنید. با خیال راحت هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید. سرخ کنید، بپزید یا بجوشانید.

یک وعده تک فنجانی گل کلم دارای:

  • پنج گرم کربوهیدرات
  • سه گرم فیبر
  • دو گرم کربوهیدرات خالص
  • دو گرم پروتئین

و از آنجایی که گل کلم هیچ طعمی ندارد، با طعم ادویه ها و سایر غذاهای موجود در وعده غذایی شما سازگار می شود.

به عنوان مثال، من از طرفداران پر و پا قرص گل کلم و خوردن آن به عنوان غذای جانبی با استیک یا غذاهای دریایی هستم. بنابراین اگر عادت به افزودن چنار به وعده های غذایی خود دارید، گل کلم را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید.

ریشه کرفس

ریشه کرفس

یک وعده ریشه کرفس 5.9 گرم کربوهیدرات دارد. اگرچه ظاهر زشتی دارد، اما یک سبزی خوشمزه و آسان با بافتی ترد است. این باعث می شود که جایگزین سالمی برای چیپس چنار روی کتو باشد.

برای تهیه چیپس ریشه کرفس کافی است پوست آن را جدا کرده و به ورقه های نازک برش دهید و با روغن زیتون، نمک، فلفل و کره بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید.

دایکون

دایکون

دایکون یک محصول کم کربوهیدرات است تربچه با تنها 4.1 گرم کربوهیدرات در هر وعده. به طور شگفت انگیزی سرشار از ویتامین C است و یک وعده آن حاوی ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C است.

تحقیقات نشان میدهد دایکون همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. بنابراین اگر به تازگی کتو را شروع کرده اید، ضروری است، زیرا به بدن شما کمک می کند تا از التهاب ناشی از غذاهای ناسالم بهبود یابد.

افکار نهایی در مورد چنار دوستانه کتو هستند

چنار کتو نیستند. یک وعده چنار زرد دارای 57 گرم کربوهیدرات با فیبر کمی است.

توستون ها و چنارهای رسیده جایگزین های خوبی نیستند زیرا شاخص گلیسمی در سطح بالایی قرار دارد و سطح انسولین و گلوکز خون را بالا می برد.

بنابراین اگر به دنبال جایگزین‌های کتوپسند برای چنار هستید، تمشک، زیتون، گل کلم، ریشه کرفس و دایکون را امتحان کنید. این جایگزین ها کمتر از هشت گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان دارند، بنابراین می توانید در حد اعتدال از آنها لذت ببرید.

به دنبال مقالات بیشتری در مورد غذاهایی هستید که افراد در مورد رژیم کتوژنیک در مورد آنها سوال دارند؟ راهنمای «آیا کتو است» ما را در مورد زغال اخته، گیلاس، ادامام، هویج، چغندر، عسل، تربچه، ذرت بو داده، کینوآ و نخود بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید