دستور العمل برنج لیمو یونانی – آشپزخانه کالین


اگر عاشق برنج لیمویی در یک رستوران یونانی شده اید، از این دستور برنج لیموی یونانی برای تهیه این غذای سنتی یونانی در خانه استفاده کنید. و من از برنج تبدیل‌شده استفاده می‌کنم که کربوهیدرات‌های کمتری نسبت به برنج سفید سنتی دارد، بنابراین این غذای برنجی خوشمزه آن‌قدر که فکر می‌کنید کربوهیدرات‌ها را زیاد نمی‌کند!

دستور العمل برنج لیمو یونانی را پین کنید تا بعداً آن را امتحان کنید!

برنج لیموی یونانی در کاسه با قاشق سرو نشان داده شده است.

این دستور غذای برنج لیمو یونانی نسخه به روز شده برنج لیمویی است که سال ها پیش از دوستم جورجت درست کردن آن را یاد گرفتم. و هنگامی که تصمیم گرفتم دستور غذا را به روز کنم و بهبود بخشم، با دو دوست یونانی دیگر (هر دو به نام مریم) برای راهنمایی مشورت کردم. و سپس من شش بار آزمایش کردم تا این دستور غذا برای شما عالی باشد!

برای نسخه جدید و بهبودیافته، روغن زیتون را با مقدار زیادی کره تغییر دادم، از آب لیمو بیشتر استفاده کردم، کمی آب مرغ را برای مدت زمان پخت کوتاه‌تری مصرف کردم، یک قاشق غذاخوری پایه مرغ بهتر از بویلون و یک برگ بو اضافه کردم. و در انتها کمی پوست لیمو به آن اضافه کنید.

و من همیشه از برنج تبدیل شده اصلی بن، که قبلا برنج عمو بن نامیده می شد (لینک وابسته) استفاده می کردم که گزینه سالم تری برای برنج سفید برای تهیه این غذای برنج است، و همه دوستان یونانی من تایید کردند که این انتخاب خوبی است. من می دانم که برنج قطعا یک غذای کم کربوهیدرات نیست، اما من این نوع برنج را به قدری دوست دارم که چیزی است که گهگاه برای یک مناسبت خاص می خورم و یک وعده کوچک برنج پخته شده با این دستور غذا احتمالاً کمتر است. کربوهیدرات از آنچه فکر می کنید

من قطعاً فکر می کنم دستور العمل به روز شده نسبت به نسخه اصلی پیشرفت کرده است، اما اگر کسی می خواهد مقایسه کند یا از طرفداران نسخه قدیمی بود، هنوز هم می توانید آن را اینجا پیدا کنید.

چه موادی نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

چرا من از برنج تبدیل شده بن برای این برنج لیمو یونانی استفاده می کنم:

برنج تبدیل شده بن یک نوع برنج با گلیسمی پایین تر است، حتی اگر برنج سفید باشد. جوشاندن نیم پز که این برنج را تبدیل به یک برنج تبدیل شده می کند، مقداری از نشاسته را از بین می برد و هضم آن را کندتر از برنج سفید معمولی می کند، و اگر اطلاعات تغذیه ای را بررسی کنید، خواهید دید که یک وعده کوچک ممکن است به اندازه کربوهیدرات ها زیاد نباشد. شما ممکن است فکر کنید! (اطلاعات تغذیه ای من بر اساس 2/3 فنجان برنج پخته شده است که حدود 25 کربوهیدرات خالص را محاسبه می کند. اگر از برنج تبدیل شده بن استفاده نکنید، کربوهیدرات ها بیشتر می شود.)

اگر نمی خواهید از کره برای این برنج استفاده کنید چه؟

یکی از دوستان من هنگام درست کردن برنج لیمو یونانی به جای کره از روغن زیتون یونانی استفاده می کند، بنابراین اگر شما آن را ترجیح می دهید، مشکلی نیست.

این لیمو برنج یونانی چقدر لیمویی است؟

من لیمو را دوست دارم، دوست دارم، دوست دارم، بنابراین اگر مقدار آب لیمو در دستور غذا برای شما زیاد به نظر می رسد یا طرفدار زیادی لیمو نیستید، توصیه می کنم از لیمو کمتر استفاده کنید. وقتی برنج را می‌چشید، همیشه می‌توانید لیموترش بیشتری اضافه کنید!

آیا برنج لیمویی یونانی در یخچال نگهداری می شود؟

این برنج به خوبی در یخچال نگهداری می شود و به راحتی می توان آن را در مایکروویو گرم کرد.

آیا برنج یونانی را می توان منجمد کرد؟

در روزهایی که این را مرتب درست می‌کردم، به ندرت به اندازه کافی برای یخ زدن باقی می‌ماند. اما من مطمئن هستم که در ظرفی با درب محکم یخ می زند.

کولاژ شات فرآیند لیمو برنج یونانی.

طرز تهیه برنج لیمویی یونانی:

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. مایه را به جوش بیاورید.
  2. کره را آب کنید و برنج را چند دقیقه بپزید.
  3. آب لیمو و کمی نمک اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.
  4. آب داغ، پایه مرغ Better than Bouillon و یک برگ بو را اضافه کنید.
  5. حرارت را کم کنید تا به آرامی بجوشد، در تابه را بپوشانید و 22 تا 25 دقیقه بپزید.
  6. در حین پختن برنج، پوست یک لیموترش (در صورت استفاده)
  7. بعد از 22 دقیقه بررسی کنید که آیا برنج نرم است یا خیر، در صورت نیاز کمی بیشتر بپزید.
  8. وقتی برنج نرم شد، حرارت را خاموش کنید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید پنج دقیقه بماند.
  9. برنج پخته شده را با چنگال پف کرده و پوست لیمو را هم بزنید.
  10. گرم سرو کنید.
  11. اگر دوستان یا اعضای خانواده ای دارید که واقعاً لیمو را دوست دارند، با تکه های لیمو سرو کنید تا روی میز بمالید.

عکس نزدیک از برنج لیمویی یونانی در کاسه با قاشق سرو نشان داده شده است.

دستور العمل های خوشمزه تر با طعم های یونانی:

عناصر

  • 1 فنجان برنج تبدیل شده بن (نه فوری)

  • 4 تن کره (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1/2 قاشق چایخوری نمک

  • 4 تن آب لیمو (بیشتر یا کمتر به مزه)

  • 2 فنجان آب مرغ

  • 1 T بهتر از پایه مرغ بویلون

  • 1 برگ بو بزرگ

  • پوست یک لیمو (اختیاری اما توصیه می شود)

دستورالعمل ها

  1. شروع به گرم کردن آب مرغ یا آب مرغ در یک تابه جداگانه کنید یا در مایکروویو حرارت دهید تا خیلی داغ یا در حال جوش باشد.
  2. برای درست کردن برنج از یک تابه سنگین با درب محکم استفاده کنید.
  3. کره را آب کرده و برنج را به مدت 2 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید و مرتب هم بزنید تا زیاد قهوه ای نشود.
  4. نمک و آب لیمو را به برنج اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر تفت دهید.
  5. آب مرغ داغ را به آرامی و با احتیاط اضافه کنید تا روی شما پاشیده نشود و بگذارید بجوشد.
  6. قاشق غذاخوری پایه مرغ Better than Bouillon را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.
  7. سپس حرارت را تا کمترین حرارت ممکن کم کنید و مایع را همچنان در حال جوشیدن نگه دارید، برگ بو را اضافه کنید، درب تابه را بگذارید و برنج را 22 دقیقه بدون اینکه زیرچشمی نگاه کنید بپزید.
  8. بعد از 22 دقیقه بررسی کنید که آیا مایع بیشتر جذب شده و برنج نرم است یا خیر.
  9. اگر برنج را چند دقیقه دیگر نپزید، باز هم پوشانده شود.
  10. وقتی برنج نرم شد، حرارت را خاموش کنید، درب تابه را بگذارید و بگذارید 5 دقیقه بماند.
  11. بعد از 5 دقیقه برنج را با چنگال پف کرده و پوست لیمو را هم زده و داغ سرو کنید.

یادداشت

در صورت تمایل می توانید از روغن زیتون استفاده کنید یا از کره کمتری استفاده کنید.

محاسبه اطلاعات تغذیه ای برای این دستور غذا مشکل ساز بود. من چندین ماشین حساب را امتحان کردم که همگی مقدار کربوهیدراتی را به من دادند که وقتی آن را با اطلاعات سایت برنج تبدیل شده بن مقایسه کردم، بسیار کم به نظر می رسید. من در نهایت از ترکیبی از آن استفاده کردم و از ماشین حسابم برای محاسبه سایر مواد تشکیل دهنده استفاده کردم. توجه داشته باشید که این بر اساس استفاده از برنج تبدیل شده بن است. سایر انواع برنج سفید بیشتر خواهد بود.

دستور غذا با نکاتی از دوستان یونانی من جورجت کاپوس، مری رودز، و مری کاپوتو، که احتمالا درست کردن آن را از مادر یونانی خود آموخته اند، اقتباس شده است!

اطلاعات تغذیه:

بازده:

6

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 188چربی کل: 8.3 گرمچربی های اشباع شده: 4.7 گرمچربی ترانس: 0 گرمچربی غیر اشباع: 3.2 گرمکلسترول: 20.8 میلی گرمسدیم: 648 میلی گرمکربوهیدرات ها: 25.3 گرمفیبر: .5 گرمقند: 1 گرمپروتئین: 3.9 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

تصویر مربعی از دستور پخت برنج لیمویی یونانی در کاسه سرو همراه با قاشق نشان داده شده است.

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
این دستور غذای برنج لیمو یونانی برای رژیم اصلی ساحل جنوبی به فاز 2 یا 3 محدود می شود. برنج تبدیل‌شده مقداری کربوهیدرات دارد و احتمالاً برای رژیم‌های سخت کم کربوهیدرات مناسب نیست و قطعاً کتو نیست. اما اگر شما هم مثل من عاشق این نوع برنج هستید و مایل به ولخرجی کوچک هستید، 2/3 فنجان از این برنج که طبق دستور تهیه شده است، 25 کربوهیدرات دارد.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
از غذاهای جانبی برای یافتن دستور العمل های بیشتری مانند این استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

نکات تاریخی این دستور غذا:
این دستور غذای برنج لیمو یونانی برای اولین بار در سال 2009 پست شد و قبل از اینکه من به تماشای کربوهیدرات ها بپردازم، همیشه ظرفی از آنچه در آن زمان برنج تبدیل شده عمو بن نامیده می شد را در فریزر خود داشتم که این دستور پخت روی ظرف نوشته شده بود. این دستور غذا در سال 2023 به روز شد و بهبود یافت.

تصویر Pinterest از دستور برنج لیمو یونانی

این را به اشتراک بگذارید:

ما یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Amazon Services LLC Associates هستیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.