سوپ مرغ لیمو یونانی دو طرفه (ویدئو) – آشپزخانه کالین


سوپ مرغ لیمو یونانی به طور سنتی با برنج درست می شود، اما به همان اندازه با برنج گل کلم برای نسخه کم کربوهیدرات خوشمزه بود! از هر نوع برنجی که ترجیح می دهید برای این سوپ خوشمزه یونانی آوگولمونو استفاده کنید که با مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آب لیمو غلیظ شده است.

سوپ مرغ لیمو یونانی را برای امتحان کردن بعداً پین کنید!

سوپ مرغ یونانی با لیمو تخم مرغ با برنج گل کلم سوپ تمام شده در کاسه ها

این سوپ مرغ لیمو یونانی دوطرفه به طور رسمی سوپ یونانی آوگولمونو نامیده می شود و این یکی از آن غذاهایی است که از زمانی که آن را امتحان کردم عاشقانه عاشقش بودم! و فکر می کنم اولین بار این سوپ مرغ لیمو را در کالج خوردم، بنابراین مدت زیادی است که عاشق این سوپ مرغ و برنج هستم که با تخم مرغ و لیمو غلیظ شده است.

من برای اولین بار این سوپ را سال ها پیش برای وبلاگ درست کردم و نسخه من از The Frugal Gourmet Cooks Three Ancient Cuisines (لینک وابسته) اقتباس شده بود، یک کتاب آشپزی بسیار قدیمی با ایده های خوب. من سوپ را با باقی مانده مرغ جوجه و آب مرغ از فریزر درست کردم و آن چیزها را در دست داشتم که این ایده به ذهنم خطور کرد که سعی کنم یک نسخه کم کربوهیدرات از این سوپ مورد علاقه را با جایگزین کردن برنج با برنج گل کلم درست کنم!

و سوپ مرغ لیمو یونانی ساخته شده با برنج گل کلم برای یک سوپ کم کربوهیدرات واقعا شگفت انگیز بود. و شخصاً فکر می‌کنم این یک سوپ کاملاً سالم است، فرقی نمی‌کند از برنج یا برنج گل کلم استفاده کنید، و من آن را برای پست جمعه برگزیده‌های این هفته نشان می‌دهم تا ببینم آیا می‌توانم شما را برای درست کردن آن ترغیب کنم یا خیر. لذت ببرید!

چه موادی برای این دستور غذا نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

برای سوپ مرغ لیمو یونانی با برنج از چه برنجی استفاده کنید؟

اگر به طور جدی به غذای راحت نیاز داشتم، این سوپ را با برنج درست می‌کردم و از برنج اصلی تبدیل شده بن با گلیسمی پایین (پیوند وابسته) استفاده می‌کردم که بسیاری از آشپزهای یونانی در ایالات متحده از آن استفاده می‌کنند، اما قول می‌دهم سوپ درست باشد. زمانی که آن را با برنج گل کلم درست کردیم، بسیار خوشمزه و کم کربوهیدرات است!

سس آوگولمونو چیست؟

چیزی که این غذا را بسیار خاص می کند سس آوگولمونو است که برای غلیظ شدن آن را با سوپ مخلوط می کنید. آوگولمونو مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آب لیموی تازه و پوست آن است که با مقداری از سوپ داغ مخلوط می شود و سپس به آرامی به بقیه سوپ باز می گردد. و سس لیمو تخم مرغی که سوپ را غلیظ می کند یکی از سس های کلاسیک در غذاهای یونانی است! درست کردن آوگولمونو واقعاً سخت نیست، اما باید مراقب باشید که بعد از افزودن سس، سوپ نجوشد، در غیر این صورت سوپ منسجم می‌شود.

سوپ های بیشتری با برنج گل کلم می خواهید؟

می‌توانید سوپ‌های کم کربوهیدرات و کتو با برنج گل کلم را بررسی کنید تا دستور العمل‌های سوپ خوشمزه‌تری را پیدا کنید که از برنج گل کلم استفاده می‌کنند.

کولاژ سوپ مرغ تخم مرغ-لیمو یونانی با برنج یا گل کلم برنج

طرز تهیه سوپ مرغ لیمو یونانی به دو روش:

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. اگر مرغ پخته شده باقی نمانده بود، 3 تا 4 ران مرغ یا 2 سینه مرغ کوچک را در مقداری آب مرغ بپزید.
  2. من مرغ جوجه روتیسری داشتم که برش دادم تا 2 فنجان مرغ خرد شده درست کنم. اگر سوپ غلیظ تری را ترجیح می دهید از کمی مرغ بیشتر استفاده کنید.
  3. روغن زیتون را در قابلمه سوپ داغ کنید و پیاز و پیاز را بپزید تا به سختی شروع به قهوه ای شدن کند.
  4. سپس جعفری خشک (لینک وابسته) و آویشن خشک (لینک وابسته) را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید.
  5. آب مرغ خانگی (یا آب مرغ کنسرو شده) را اضافه کنید و 10-15 دقیقه بجوشانید.
  6. اگر می خواهید از برنج گل کلم استفاده کنید، گل کلم خرد شده را در غذاساز وزوز کنید تا حدود 1/2 فنجان گل کلم خرد شده داشته باشید، یا اگر می خواهید این کار را آسان کنید از برنج گل کلم منجمد استفاده کنید.
  7. برای برنج، 1/2 فنجان برنج، ترجیحا برنج تبدیل شده عمو بن (لینک وابسته) را اندازه بگیرید.
  8. گل کلم خام (یا برنج) را به مخلوط مایه اضافه کنید و بجوشانید تا زمانی که تمام شود، حدود 20 تا 25 دقیقه برای برنج یا گل کلم برنج تازه و کمی کمتر برای برنج گل کلم منجمد.
  9. مرغ خرد شده را به سوپ اضافه کنید و روی حرارت بسیار ملایم به مدت 5 دقیقه بجوشانید.
  10. یک لیمو را رنده کنید و 1 قاشق چایخوری پوست لیمو را اندازه کنید. سپس آن لیمو و مقدار کافی لیموترش را فشار دهید تا 1/4 فنجان آب لیموترش تازه گرفته شود. (می توانید از آب لیموی تازه منجمد نیز استفاده کنید.)
  11. تخم مرغ ها را با همزن بزنید تا کف کند، سپس پوست لیمو و آبلیمو را با همزن بزنید.
  12. یک فنجان آبگوشت داغ را از سوپ خارج کرده و کم کم داخل مخلوط تخم مرغ بزنید. سپس مخلوط تخم مرغ و لیمو را دوباره داخل سوپ بریزید و با کمترین حرارت ممکن بپزید تا غلیظ شود اما نجوشد.
  13. برخی یونانی ها این سوپ را فقط با آب مرغ، برنج و سس آوگولمونو درست می کنند، اما من تکه های مرغ را در سوپ دوست دارم.

عکس نزدیک از سوپ مرغ یونانی تخم مرغ لیمو با برنج یا گل کلم

ده ایده خوشمزه برای مرغ یونانی:

عناصر

  • 6 فنجان آب مرغ (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1/2 فنجان پیاز ریز خرد شده

  • 2 قاشق چایخوری روغن زیتون

  • 2 قاشق چایخوری جعفری خشک (یا کمی کمتر)

  • 1 قاشق چایخوری. آویشن خشک (یا کمی کمتر)

  • 1 1/2 فنجان برنج گل کلم تازه یا منجمد (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 2 فنجان باقی مانده مرغ خرد شده (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 3 عدد تخم مرغ

  • 1/4 فنجان آب لیموی تازه (یا بیشتر اگر واقعا لیمویی دوست دارید)

  • 1 قاشق چایخوری. پوست لیمو (پوست لیمو رنده شده)

دستورالعمل ها

  1. روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ سوپ داغ داغ کنید، پیاز را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا تفت دهید تا پیاز نرم شود و شروع به قهوه ای شدن کند.
  2. جعفری خشک و آویشن خشک را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت دهید.
  3. 6 فنجان آب مرغ یا آب مرغ را به قابلمه سوپ اضافه کنید و 10 تا 15 دقیقه بجوشانید.
  4. برنج یا برنج گل کلم تازه را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بجوشانید تا برنج نرم شود یا گل کلم کاملا پخته شود، حدود 20 تا 25 دقیقه.
  5. اگر از برنج گل کلم منجمد استفاده می کنید، زمان پخت کمی کمتر خواهد بود. بعد از 15 دقیقه چک می کنم.
  6. سپس باقی مانده مرغ خرد شده را هم بزنید.
  7. حرارت را روی کمترین میزان ممکن قرار دهید و حدود 5 دقیقه دیگر بپزید.
  8. یک لیمو را پوست بگیرید و سپس لیموهای اضافی را فشار دهید تا 1/4 فنجان آب لیموی تازه بگیرید.
  9. تخم مرغ ها را با همزن بزنید تا کف کند. سپس آب لیمو و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید.
  10. یک فنجان آبگوشت داغ را از سوپ خارج کنید، اجازه دهید آبگوشت کمی خنک شود.
  11. سپس 1/2 فنجان آبگوشت و سپس 1/2 فنجان دیگر را با مخلوط تخم مرغ مخلوط کرده و بین هر اضافه کردن خوب هم بزنید.
  12. این مخلوط را در قابلمه بزرگ سوپ بریزید (مطمئن شوید که دمای آن خیلی کم است) و اجازه دهید سوپ به آرامی گرم شود.
  13. بعد از اضافه شدن مخلوط تخم مرغ و لیمو آن را نجوشانید.

یادداشت

برای تهیه برنج گل کلم یا برنج گل کلم منجمد برای این دستور می توانید از گل کلم تازه ای که در غذاساز ریز خرد شده است استفاده کنید.

برای تهیه سوپ با برنج معمولی، از 1/2 فنجان برنج اصلی بنز (نه فوری) برای سوپ سنتی استفاده کنید.

اگر سوپ غلیظ تری را ترجیح می دهید از کمی مرغ بیشتر استفاده کنید.

این سوپ را نمی توان منجمد کرد و باید دوباره با احتیاط گرم شود وگرنه تخم مرغ ها آبگوشت را منجمد می کنند. چند روز در یخچال می ماند اما بهتر است تازه درست شود.

در صورت تمایل از آب مرغ کم سدیم استفاده کنید.

اطلاعات تغذیه ای برای سوپ با برنج گل کلم است.

دستور پخت اقتباس شده از خوشمزگان مقتصد سه غذای باستانی را می پزد (لینک وابسته).

اطلاعات تغذیه:

بازده:

6

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 181چربی کل: 10 گرمچربی های اشباع شده: 2.7 گرمچربی ترانس: 0 گرمچربی غیر اشباع: 6.4 گرمکلسترول: 140 میلی گرمسدیم: 1000 میلی گرمکربوهیدرات ها: 5.4 گرمفیبر: 1 گرمقند: 2.8 گرمپروتئین: 16 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

تصویر مربعی از سوپ مرغ لیمو یونانی در دو کاسه با قاچ های لیمو در کنار.

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
برنج تبدیل شده اصلی بن (لینک وابسته) کم‌ترین نوع برنج سفید است، و اگر از آن برای این سوپ مرغ لیمو یونانی استفاده کنید، برای فاز 2 یا 3 رژیم غذایی اصلی ساحل جنوبی خوب است. استفاده از برنج گل کلم این سوپ را به یک سوپ بسیار کم کربوهیدرات تبدیل می کند که برای هر مرحله از رژیم غذایی اصلی ساحل جنوبی یا هر نوع برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا کتو مناسب است.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
از دستور العمل های سوپ برای یافتن دستور العمل های بیشتری مانند این استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

نکات تاریخی این دستور غذا:
من اولین بار در سال 2006 این سوپ خوشمزه را برای وبلاگ درست کردم، احتمالاً بدون حتی یک عکس! آخرین بار این دستور غذا با اطلاعات بیشتر در سال 2023 به روز شد.

تصویر Pinterest از سوپ مرغ لیمو یونانی دو طرفه

این را به اشتراک بگذارید:

ما یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Amazon Services LLC Associates هستیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.