آیا تقلید خرچنگ کتو است؟ – اطلاعات تغذیه و جایگزین


غذاهای دریایی یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید روی کتو بخورید.

خرچنگ تقلیدی

دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و DHA است که برای سلامت مغز و عملکرد مناسب سیستم ایمنی لازم است. تحقیقات حتی نشان می دهد که امگا 3 می تواند پیشگیری از بیماری آلزایمر.

بنابراین ممکن است تعجب کنید که آیا خرچنگ تقلیدی گزینه خوبی برای کتو است زیرا مقرون به صرفه است و تهیه آن آسان است.

در زیر به این سوال پاسخ خواهم داد که “آیا تقلید خرچنگ کتو است؟” من همچنین ارزش غذایی خرچنگ بدلی را با شاه خرچنگ مقایسه می‌کنم و در عین حال به برخی نگرانی‌های سلامتی می‌پردازم.

آیا خرچنگ تقلیدی سالم است؟

همانطور که از نام آن پیداست، خرچنگ تقلیدی واقعی نیست. بسیاری از برندهای تقلیدی خرچنگ اظهار می کنند که این فقط سه درصد خرچنگ است، در حالی که بقیه مخلوطی از باقی مانده ماهی است.

آن را مانند هات داگ های دریا در نظر بگیرید.

یک وعده سه اونس حاوی 13 گرم کربوهیدرات خالص استبنابراین اگرچه ممکن است انتخاب کتو خوبی به نظر برسد، اما این کل داستان را بیان نمی کند.

این غذاهای بسیار فرآوری شده مملو از نشاسته، روغن های گیاهی، شکر، سوربیتول، سفیده تخم مرغ و طعم دهنده های مصنوعی هستند، بنابراین نمی توانید از آن در کتو لذت ببرید.

اطلاعات تغذیه ای خرچنگ تقلیدی در مقابل شاه خرچنگ

خرچنگ تقلیدی شاه خرچنگ
کربوهیدرات ها 13 گرم صفر گرم
چربی های سالم 0.4 گرم 1.4 گرم
پروتئین 6.5 گرم 16.4 گرم
کالری 81 کالری 82 کالری
قندهای اضافه شده 5.3 گرم صفر گرم
نشاسته 6.5 گرم صفر گرم
سدیم 715 میلی گرم 911 میلی گرم
کلسترول 17 میلی گرم 45 میلی گرم

این نمودار نشان می دهد که تقلید خرچنگ از نظر تغذیه ای در مقایسه با خرچنگ تازه ارگانیک چقدر ضعیف عمل می کند.

شما می توانید به اندازه ای که می خواهید شاه خرچنگ را روی یک خرچنگ مصرف کنید رژیم کم کربوهیدرات، بدون اینکه از کتوز خارج شوید. اما وقتی خرچنگ بدلی می‌خورید، مانع کتوز می‌شوید در حالی که به دلیل روغن‌های گیاهی و افزودنی‌های مضر باعث التهاب می‌شوید.

خرچنگ بدلی چگونه تولید می شود؟

تولید چوب خرچنگ

پس چگونه شرکت ها این ماهی تقلبی را تولید می کنند؟

خوب، این روند کافی است تا بخواهید از خرچنگ تقلیدی دور بمانید.

تولیدکنندگان با استفاده از خمیری به نام سوریمی به عنوان پایه ای برای خرچنگ بدلی شروع می کنند. این سوریمی مانند ژله ای است که از باقی مانده ماهی درست می شود.

بدیهی است که هیچ کس ژله غذاهای دریایی را نمی‌خرد زیرا به نظر منزجرکننده می‌رسد، بنابراین شرکت‌ها نشاسته، روغن‌های گیاهی، قندها، گلوتن و طعم‌دهنده‌های مصنوعی را برای خوراکی کردن آن اضافه می‌کنند.

همانطور که می‌توانید بگویید، این افزودنی‌ها شما را از کتوزیس و التهاب ناگهانی خلاص می‌کنند. خرچنگ تقلیدی همچنین مواد مغذی کمتری را فراهم می کند، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که همان فواید سلامتی که ماهی به آن مشهور است را تجربه کنید.

نکته: هنگام خوردن ماهی در رستوران، همیشه بررسی کنید که آیا آنها از خرچنگ بدلی استفاده می کنند یا خیر، زیرا رستوران ها عاشق این مواد هستند. این بسیار کم هزینه است و اگر درست تهیه شود می تواند طعم واقعی را بدهد.

یک کلمه احتیاط در هنگام خوردن غذاهای دریایی روی کتو

حدود 50 درصد از ذخایر ماهی جهان در مزرعه پرورش داده می شود. این شامل هر دو خرچنگ تقلیدی و ماهی واقعی است.

این ماهی های پرورشی اگر نگوییم بدتر از روغن های گیاهی و قندهای افزوده شده در یک سطح هستند.

شرکت‌ها غذاهای ماهی‌های پرورش‌یافته در مزرعه مانند:

  • وعده غذایی کلزا
  • ماهی های دیگر
  • ارد ذرت
  • گندم
  • محصولات جانبی حیوانی
  • آنتی بیوتیک ها

اوضاع به قدری بد شده است که ماهی های پرورشی شروع به بدشکلی می کنند. کشاورزان تا دو میلیون ماهی را در فضایی به عرض چند متر ذخیره خواهند کرد. این باعث می شود که بیماری به راحتی گسترش یابد.

ژروم روزین، سم شناس، حتی به این موضوع پی برد ماهی پرورشی پنج برابر سمی تر است نسبت به گروه غذایی سمی بعدی

ماهی‌های پرورش‌یافته در مزرعه حدود سه برابر بیشتر از ماهی‌های وحشی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 هستند که باعث التهاب می‌شود و شانس ابتلا به مشکلات طولانی‌مدت سلامتی را افزایش می‌دهد.

بنابراین هنگام خرید ماهی، همیشه بررسی کنید که ماهی صید شده وحشی دارید.

خرچنگ تقلیدی و سایر محصولات

جایگزین هایی برای تقلید خرچنگ در کتو

فکر کردن به لذت بردن غذاهای دریایی در رژیم کتوژنیک بدون قندهای مضر مضر و روغن های گیاهی؟ این جایگزین های تقلیدی گوشت خرچنگ را انتخاب کنید:

  • شاه خرچنگ
  • خرچنگ
  • میگو
  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • ماهی تن
  • ماهی خال مخالی

شاه خرچنگ

شاه خرچنگ

شاه خرچنگ به شما این امکان را می دهد که از طعم لذیذ خرچنگ بدون مواد تند و زننده لذت ببرید.

اگر می خواهید عضله بسازید، خرچنگ شاه نیز گزینه خوبی برای غذاهای دریایی است، زیرا یک وعده 20 گرم پروتئین دارد.

تنها عیب آن این است که چربی کمی دارد، بنابراین می‌خواهید مصرف خرچنگ شاه را با روغن نارگیل، کره یا روغن زیتون تکمیل کنید.

خرچنگ

خرچنگ

خرچنگ یکی دیگر از گزینه های خوشمزه کتو است، با کربوهیدرات صفر، 70 کالری و 14 گرم پروتئین در هر وعده سه اونس.

اگر بخواهید این محتوای پروتئین بالا و کم کالری مفید است کاهش وزن. پروتئین شما را سیر نگه می دارد و کمبود کربوهیدرات تضمین می کند که انسولین و گلوکز خون بالا نمی رود.

خرچنگ همچنین دارای ریز مغذی ها و اسیدهای آمینه مانند:

  • والین
  • لوسین
  • EPA
  • فسفر
  • ویتامین B12

اما همیشه خرچنگ وحشی بخرید زیرا آنتی بیوتیک هایی که کشاورزان به ماهی های پرورش یافته در مزرعه می دهند، بیشتر این مواد مغذی را از بین می برند.

میگو

میگو غذاهای دریایی

میگو طعمی شیرین و شور دارد که در بین دوستداران ماهی شناخته شده است. بنابراین خوشحال خواهید شد که بدانید میگو یک جایگزین سالم برای کیک های خرچنگی تقلیدی روی کتو است.

یک وعده سه اونس میگو فقط 0.2 گرم کربوهیدرات خالص و 20 گرم پروتئین دارد.

چیزی که میگو را از سایر غذاهای دریایی متمایز می کند، همه کاره بودن آن است. اگر نمی دانید برای شام چه درست کنید و مقداری میگو در فریزر میل کنید، به سادگی آن را یخ زدایی کنید و در کنار رشته فرنگی کتو، مارچوبه یا سالاد سزار بپزید.

اما به یاد داشته باشید که کوکتل های سنتی میگو در رژیم کتو مجاز نیستند زیرا در هر وعده 17 گرم کربوهیدرات کل دارند.

ماهی سالمون

برش های ماهی قزل آلا

ماهی آزاد صید شده وحشی یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. یک وعده ماهی آزاد صید شده وحشی حاوی:

  • صفر گرم کربوهیدرات
  • 17 گرم پروتئین
  • 11 گرم چربی سالم
  • مقادیر زیادی ویتامین B3، B5، B6، B12 و سلنیوم

اما آنچه در مورد ماهی قزل آلا متمایز است، محتوای DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) است. یک وعده 1.24 گرم DHA برای بدن شما فراهم می کند که بیشتر از بسیاری از غذاها است.

این DHA به ویژه برای مادران باردار مهم است زیرا به رشد مغز نوزادان کمک می کند. این به رشد شناختی کودک در دوران کودکی و بزرگسالی کمک می کند.

متقابلا، اوراق پزشکی نشان می دهد که سطوح پایین DHA در نوزادان و نوجوانان می تواند باعث مشکلات یادگیری، ضعف حافظه و افسردگی شود. بنابراین با خوردن ماهی سالمون یک یا دو بار در هفته سطح DHA خود را بالا نگه دارید.

ساردین

ساردین

اگر در طول روز احساس گرسنگی می‌کنم، خوردن ساردین را دوست دارم، زیرا حمل آن آسان است و لازم نیست آنها را با چیزی بخورید. شما همچنین بدن خود را با مواد مغذی که به سختی می توانید پیدا کنید مانند:

  • سلنیوم
  • فسفر
  • ویتامین دی
  • نیاسین
  • ید

ساردین ها از نظر درشت مغذی ها میان وعده عالی هستند. یک وعده شامل:

  • 100 کالری
  • 12 گرم پروتئین
  • پنج گرم چربی
  • کربوهیدرات صفر

اما مراقب ساردین های خیس شده و ذخیره شده در روغن نباتی باشید زیرا باعث التهاب مزمن می شود. در عوض، به ساردین آب نمک بچسبید.

ماهی تن

ماهی تن

اگر به دنبال عضله سازی هستید، ماهی تن بهترین جایگزین غذاهای دریایی برای تقلید خرچنگ است. یک وعده سه اونس 24 گرم پروتئین مشابه گوشت مرغ و گاو دارد. همچنین بسیار ارزان است زیرا برای چندین قوطی فقط چند دلار هزینه دارد.

به عنوان پایه ای برای سالاد، نودل کتو و ساندویچ استفاده می شود.

اما ماهی تن در هر وعده تنها یک گرم چربی دارد. بنابراین اگر مقدار زیادی ماهی تن می خورید، پروتئین دریافتی خود را با چربی تکمیل کنید با مصرف بیشتر روغن نارگیل، کره و تخم مرغ.

ماهی خال مخالی

ماهی خال مخالی

شاه خال مخالی، ماهی خال مخالی اقیانوس اطلس و ماهی خال مخالی اسپانیایی همگی گزینه های عالی هستند زیرا در هر وعده 3 اونس کربوهیدرات صفر و 17 گرم پروتئین دارند.

من همچنین از طرفداران زیادی این طعم هستم، زیرا ماهی خال مخالی یکی از تنها ماهی هایی است که طعم ترش و شیرین و بافت روغنی دارد. این باعث می شود هنگام تهیه سالاد، سالسا و سیب زمینی سرخ شده کتو عالی باشد.

نظرات نهایی در مورد تقلید خرچنگ کتو دوستانه است

چوب های خرچنگ تقلیدی دوستدار کتو نیستند زیرا دارای نشاسته، روغن های گیاهی، قندهای افزوده شده و مواد نگهدارنده هستند که با کتوز تداخل می کنند. متوجه خواهید شد که کسری از ارزش غذایی گوشت خرچنگ واقعی را نیز دارد، بنابراین مزایای ماهی را تجربه نمی کنید.

در عوض، جایگزین های ارگانیک مانند شاه خرچنگ، خرچنگ، میگو، ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی تن، خرچنگ برفی و ماهی خال مخالی را انتخاب کنید.

اما به یاد داشته باشید که حتی اگر این کیک‌های خرچنگ کتو سالم را مصرف می‌کنید، همچنان می‌خواهید برچسب آن را بررسی کنید تا ببینید آیا ماهی وحشی می‌خرید و نه ماهی پرورش‌یافته در مزرعه.