برنج سرخ شده – آشپزخانه هدبنگر


این برنج سرخ‌شده تنها در 7 دقیقه آماده می‌شود، و برای یک شب شلوغ هفته، ترکیبی خوشمزه از کباب‌پزی آمریکایی و طعم‌های چینی را ارائه می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند یک وعده غذایی سریع و در عین حال خوش طعم می‌خواهند ایده‌آل است و این یک راه خلاقانه برای استفاده از برنج یک روزه و باقی مانده پستان است.

برنج سرخ شدهبرنج سرخ شده

دستورالعمل های ویدئویی گام به گام

عناصر

برنج یکروزه: ترجیح داده شده برای بافت خشک تر و کمتر چسبنده آن، که برای سرخ کردن ایده آل است. این به برنج اجازه می دهد تا طعم ها را بدون لکه دار شدن جذب کند.

سینه گوشت گاو: به دنبال سینه‌ای با سنگ مرمر باشید که در حالت ایده‌آل تعادلی از چربی و گوشت بدون چربی دودی شده دارد.

فلفل دلمه ای قرمز: طعم شیرین و بافت ترد آنها طراوت و تضاد رنگی پر جنب و جوش را اضافه می کند.

پیاز بهاره: قسمت‌های سفید، وضوح ظریفی به آن اضافه می‌کنند، در حالی که قسمت‌های سبز رنگی تازه و پیازی به ارمغان می‌آورند.

سیر: سیر خرد شده به دلیل کیفیت قوی و معطرش، پایه طعمی سرخ کردنی را تشکیل می دهد.

سس باربیکیو: غذای خود را با سسی متناسب با طعم شما، خواه شیرین، تند، یا تند، شخصی سازی کنید.

سس سویای تیره: عمق و رنگ شدیدتری نسبت به سس سویا می‌افزاید و نمای کلی اومامی را غنی می‌کند.

سس صدف: ترکیبی از شیرینی و عمق طعم را فراهم می کند.

آشپزی: طعم ها را با شیرینی ملایم خود تقویت می کند و پیچیدگی ظریفی را به سس اضافه می کند.

MSG (اختیاری): می تواند برای یک ضربه اضافی اومامی گنجانده شود و نت های خوش طعم غذا را افزایش دهد.

روغن کنجد برشته شده: عطر و طعم آجیلی را به شما می دهد.

نکات تخصصی

تهیه برنج: برای داشتن بهترین بافت از برنج یک روزه استفاده کنید زیرا رطوبت کمتری نسبت به برنج تازه پخته شده دارد. این به دستیابی به آن بافت برنج سرخ شده کمک می کند که در آن هر دانه متمایز باشد و نرم نباشد.

تکنیک هم زدن سرخ کردن: حرارت بالا را در طول فرآیند پخت حفظ کنید تا به “wok hei” دست یابید – طعم کمی دودی که مشخصه غذاهای عالی سرخ شده است. از هم زدن مداوم اطمینان حاصل کنید تا مواد نسوزند.

انتخاب روغن: از روغن هایی با نقطه دود بالا مانند روغن کانولا یا روغن گیاهی برای سرخ کردن استفاده کنید. این روغن‌ها طعم خاص خود را نمی‌دهند و می‌توانند دمای بالایی را که برای یک سرخ کردن کامل لازم است تحمل کنند.

ذخیره سازی و باقیمانده

در حالی که برنج سرخ شده بهتر است به صورت تازه میل شود، اما می توان آن را به طور موثری با این نکات نگهداری و دوباره گرم کرد:

خنک سازی و ذخیره سازی: باقی مانده برنج سرخ شده را قبل از نگهداری در دمای اتاق خنک کنید. این به جلوگیری از تجمع رطوبت که باعث خیس شدن برنج می شود کمک می کند. آن را در ظرف در بسته در یخچال به مدت 2-3 روز نگهداری کنید.

روش های گرم کردن مجدد: برای بهترین نتیجه، برنج سرخ شده را در تابه یا ووک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. این به بازیابی بافت و طعم کمک می کند. روش دیگر، می توانید از مایکروویو استفاده کنید، اما مطمئن شوید که برنج را بپوشانید و در فواصل زمانی آن را گرم کنید، و برای اطمینان از گرم شدن یکنواخت آن را هم بزنید.

سوالات متداول

آیا می توانم به جای برنج یک روزه از برنج تازه پخته شده استفاده کنم؟

در حالی که برنج یک روزه به دلیل بافت ایده آل آن ترجیح داده می شود، می توانید از برنج تازه پخته شده استفاده کنید. قبل از استفاده آن را روی یک ورقه پخت پهن کنید تا کمی خنک و خشک شود، که به شبیه سازی بافت برنج یک روزه کمک می کند.

بهترین سینه برای این دستور غذا چیست؟

سینه‌ای ایده‌آل برای این غذا، شیری است که به خوبی دود شود و تعادل خوبی از چربی و گوشت بدون چربی داشته باشد. دود بودن به برنج سرخ شده عمق می بخشد، در حالی که چربی برنج را غنا می بخشد.

بهترین مکان برای خرید بریس کجاست؟

بهترین مکان برای خرید بریسکت اغلب به موقعیت مکانی شما بستگی دارد. به طور معمول، قصابی‌های محلی و بازارهای گوشت، و همچنین رستوران‌های باربیکیو، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای تهیه بریس با کیفیت بالا هستند. علاوه بر این، انواع فروشگاه‌های مواد غذایی، به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ‌تر با بخش‌های گوشتی گسترده، ممکن است دارای ماهی‌های گوشتی باشند.

دستور العمل های بیشتری که ممکن است دوست داشته باشید:

برنج سرخ شده بریسکت

این برنج سرخ‌شده تنها در 7 دقیقه آماده می‌شود، و برای یک شب شلوغ هفته، ترکیبی خوشمزه از کباب‌پزی آمریکایی و طعم‌های چینی را ارائه می‌کند.

زمان آماده سازی 2 دقایق

زمان پخت 5 دقایق

زمان کل 7 دقایق

دوره غذای اصلی

غذا آمریکایی، چینی، ژنرال

خدمات 2 خدمت کردن

کالری 413 کیلو کالری

برای برنج سرخ شده

  • 200 گرم برنج سفید یک روزه (یا برنج گل کلم برای جایگزین کتو)
  • 200 گرم سینه گوشت گاو
  • 120 گرم فلفل دلمه ای قرمز
  • 30 گرم پیازچه قسمت های سفید و سبز را جدا کرده و خرد می کنیم
  • 20 گرم سیر چرخ کرده
  • 2 قاشق چایخوری روغن

برای سس همزن

  • 2 قاشق غذاخوری سس باربیکیو (از مورد علاقه خود استفاده کنید)
  • 1 قاشق غذاخوری سس سویا تیره
  • 1 قاشق غذاخوری سس صدف
  • 1 قاشق غذاخوری آشپزی به خاطر
  • 1 قاشق چایخوری MSG (اختیاری، برای طعم اومامی)
  • 1 قاشق چایخوری روغن کنجد برشته شده
  • سس همزن را با ترکیب سس باربیکیو، سس سویا تیره، سس صدف، ساک آشپزی، MSG (در صورت استفاده) و روغن کنجد برشته شده در یک کاسه کوچک آماده کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و کاسه را کنار بگذارید.

  • روغن زیتون را در یک ووک بزرگ یا یک ماهیتابه عمیق روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. سیر خرد شده و قسمت های سفید پیاز را اضافه کنید. حدود 30 ثانیه تفت دهید تا معطر شوند.

  • سینه گوشت گاو و فلفل دلمه ای قرمز خرد شده را به وک اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا فلفل دلمه ای نرم شود اما هنوز کمی ترد (آل دنت) باقی بماند.

  • برنج یک روزه را هم بزنید. همه چیز را با هم سرخ کنید، مطمئن شوید که برنج کاملا داغ شود.

  • سس همزن آماده شده را روی مخلوط برنج بریزید. همه چیز را بریزید و هم بزنید تا مطمئن شوید که برنج به طور یکنواخت با سس پوشانده شده است.

  • در انتها قسمت های سبز پیاز را روی آن بپاشید. همه چیز را به هم بزنید و سرو کنید.

کالری: 413کیلو کالریکربوهیدرات ها: 43gپروتئین: 25gچربی: 14gچربی های اشباع شده: 4gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 7gکلسترول: 62میلی گرمسدیم: 1332میلی گرمپتاسیم: 581میلی گرمفیبر: 2gقند: 6gویتامین A: 502IUویتامین سی: 34میلی گرمکلسیم: 78میلی گرماهن: 3میلی گرم



Source link