توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا – آشپزخانه کالین


حتی اگر هرگز توفو پخته نشده اید، این توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا به راحتی درست می شود و توفو کربوهیدرات بسیار کمی دارد! و این ترکیب توفو و پیاز سبز چاشنی شده با سیر، زنجبیل و سس سویا برای یک غذای بدون گوشت کاملاً خوشمزه است!

پین توفوی سرخ شده با زنجبیل و سس سویا برای امتحان کردن آن بعداً!

توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در ظرف سرو با ظرف سس سویا و چاپستیک در بشقاب نشان داده شده است.توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در ظرف سرو با ظرف سس سویا و چاپستیک در بشقاب نشان داده شده است.

زمانی که توفو را در رستوران می خوردم بارها از آن لذت برده بودم، سال ها پیش این خوشمزه را درست کردم توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا با استفاده از دستور العملی که من از مارک بیتمن چگونه همه چیز گیاهی بپزیم (لینک وابسته) اقتباس کردم، و این اولین دستور غذای توفویی بود که در آشپزخانه کالین ظاهر شد! و سپس در طول سال‌ها، تقریباً هر بار که آن را درست می‌کردم، دستور غذا را کمی بیشتر تطبیق دادم.

بنابراین امروز نسخه جدید و بهبود یافته بسیار ساده تر دستور غذا را به اشتراک می گذارم که عکس های بسیار بهتری نیز دارد. و این خیلی خوشمزه بود! چند بار با خواهرزاده ام کارا تست کردم که به من گفت زیاد طرفدار توفو نیست و وقتی طعمش را چشیدیم با من موافق بود که خیلی خوب است!

و توفو کربوهیدرات بسیار کمی دارد و این برای یک شام بدون گوشت و بدون کربوهیدرات فوق العاده است. حتی اگر قبلا توفو نپخته اید، امیدوارم اگر به دنبال شام های گیاهی هستید، آن را امتحان کنید.

چه موادی نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

  • توفو فوق العاده محکم (پیوند وابسته)
  • روغن بادام زمینی (بسته به ماهیتابه شما بیشتر یا کمتر)
  • تکه هایی از ریشه زنجبیل تازه
  • حبه سیر تازه
  • 1 دسته پیاز سبز
  • آب سبزیجات
  • سیر خرد شده (لینک وابسته)، یا در صورت تمایل از سیر تازه خرد شده استفاده کنید
  • زنجبیل خرد شده (لینک وابسته)، یا در صورت تمایل از ریشه زنجبیل خرد شده تازه استفاده کنید
  • سس سویا بدون گلوتن (لینک وابسته)
  • دانه کنجد سیاه (اختیاری)

برای توفو سرخ شده از چه نوع توفویی استفاده کنید؟

چهار نوع توفو وجود دارد و انتخاب نوع مناسب آن مهم است. من به شدت توفوی ارگانیک فوق العاده سفت را برای این غذا توصیه می کنم. وقتی می‌خواهید آن را سرخ کنید، توفوی نرم‌تر از هم جدا می‌شود.

این توفوی سرخ شده چقدر کم کربوهیدرات است؟

یک وعده از این توفوی خوشمزه که با زنجبیل و سس سویا سرخ شده است تنها حدود 4 کربوهیدرات خالص دارد!

آیا می توانید توفوی سرخ شده را بدون وک درست کنید؟

وک برای پخت و پز سرخ کردنی عالی است، اما اگر آن را ندارید، می توانید این دستور را در یک ماهیتابه بزرگ درست کنید.

چگونه توفو را برای پخت و پز سرخ کنید؟

توفویم را در آبکش ریختم و سپس آن را به صورت ورقه های متقاطع برش دادم و هر برش را بین دو لایه حوله کاغذی فشار دادم تا تا جایی که می توانستم آب خارج شود. من فقط با دست روی برش های توفو فشار دادم، اما می توانید یک تابه یا ظرف سنگین را نیز روی آن قرار دهید. اگر مقدار زیادی آب بیرون بیاید، توفو را دو بار بین دستمال کاغذی فشار می‌دهم.

اطلاعات بیشتر درباره پخت و پز سرخ کردنی:

این دستور غذا از تکنیک های اولیه آشپزی چینی استفاده می کند که من سال ها پیش وقتی از یک استاد چینی که به طور موقت در ایالات متحده زندگی می کرد در کلاس درس گرفتم یاد گرفتم. سرخ کردنی

عکس کلاژ برای توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا که مراحل دستور پخت را نشان می دهد.عکس کلاژ برای توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا که مراحل دستور پخت را نشان می دهد.

طرز تهیه توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا:

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. برای بهترین نتیجه از توفو بسیار سفت استفاده کنید.
  2. توفو را در آبکشی که در سینک قرار داده اید، تخلیه کنید. (این برند دو تکه بود اما اغلب یک تکه بزرگ خواهد بود.)
  3. توفو را به برش های بزرگ برش دهید.
  4. برش های توفو را بین حوله های کاغذی دوتایی قرار دهید و فشار دهید تا آب خارج شود. ما این کار را دو بار انجام دادیم.
  5. توفو را به مکعب های یک اینچی برش دهید.
  6. برش هایی از ریشه زنجبیل تازه را برش دهید و حبه های سیر تازه را پوست بگیرید تا برای چاشنی روغن استفاده کنید.
  7. دسته پیاز سبز را به قطعاتی به طول حدود 3 اینچ برش دهید و قسمت های سفید و سبز را از هم جدا کنید.
  8. به آب سبزیجات، سیر خرد شده، زنجبیل خرد شده و سس سویا یا سس سویا بدون گلوتن نیاز دارید. سیر خرد شده و زنجبیل خرد شده را در آب سبزیجات مخلوط کنید و سس سویا را اندازه بگیرید.
  9. ووک یا ماهیتابه خالی را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا احساس شود داغ شود. سپس روغن را اضافه کرده و حرارت دهید تا براق شود. زنجبیل و سیر را اضافه کنید و حدود 30 تا 45 ثانیه تفت دهید و به محض اینکه بوی سیر شروع به بوییدن کردید آن را بردارید.
  10. توفو را اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که توفو قهوه ای شود، حدود 5-7 دقیقه.
  11. قسمت سفید پیاز سبز را اضافه کنید و تفت دهید تا شروع به نرم شدن کند و توفو قهوه ای تر شود.
  12. آب سبزیجات (با سیر و زنجبیل مخلوط شده) را به وک اضافه کنید. با چند بار هم زدن بپزید تا مایع عمدتاً تبخیر شود، حدود 2-3 دقیقه.
  13. قسمت های سبز تیره پیاز سبز را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید.
  14. سس سویا را اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر تفت دهید.
  15. توفوی پخته شده و پیاز سبز را در ظرف سرو بردارید و روی آن را با کنجد سیاه یا کنجد معمولی بپاشید. گرم سرو کنید.

توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در ظرف سرو با سس سویا و چاپستیک در بشقاب.توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در ظرف سرو با سس سویا و چاپستیک در بشقاب.

آن را به یک وعده غذایی گیاهی کم کربوهیدرات تبدیل کنید:

توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا با برنج گل کلم آسان، سالاد سبز آسیایی با سس کنجد سویا یا سالاد خیار آسیایی طعم بسیار خوبی دارد.

دستور العمل های خوشمزه توفو بیشتر برای امتحان:

عناصر

  • 14 اونس توفو ارگانیک فوق العاده سفت

  • 2 تن روغن بادام زمینی (بسته به ماهیتابه شما بیشتر یا کمتر)

  • تکه های ریشه زنجبیل تازه (برای چاشنی روغن)

  • حبه سیر تازه (برای چاشنی روغن)

  • یک دسته پیاز سبز

  • 1/4 فنجان آب سبزیجات

  • 1 T سیر خرد شده (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1 تی زنجبیل خرد شده (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 2 تی سس سویا (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1 قاشق غذاخوری دانه کنجد، ترجیحا دانه کنجد سیاه

دستورالعمل ها

  1. لطفاً برای بهترین نتیجه با این دستور حتما از توفو فوق العاده سفت استفاده کنید.
  2. توفوی من دو تکه بود، اما بسیاری از مارک ها یک تکه خواهند بود. توفو را در آبکشی که در سینک قرار داده اید، تخلیه کنید
  3. سپس توفو را به ورقه های بزرگ به ضخامت حدود یک اینچ برش دهید
  4. تکه های توفو را بین دو لایه حوله کاغذی قرار دهید و فشار دهید تا آب گرفته شود. ممکن است لازم باشد این کار را دو بار انجام دهید، زمانی که اولین دستمال‌ها خیس شدند، دستمال‌های کاغذی تازه را انتخاب کنید
  5. توفو را به مکعب های یک اینچی یا به اندازه های مشابه برش دهید
  6. برش های ریشه زنجبیل تازه را برش دهید و مقداری حبه سیر تازه را پوست بگیرید تا برای چاشنی روغن استفاده کنید.
  7. یک دسته کامل پیاز سبز را به قطعات حدود 2 تا 3 اینچ برش دهید و قسمت های سفید و سبز را از هم جدا کنید.
  8. آب سبزیجات، سیر خرد شده، زنجبیل خرد شده و سس سویا را آماده کنید: سیر و زنجبیل خرد شده را در آب سبزیجات مخلوط کنید و سس سویا را اندازه کنید.
  9. حرارت زیر ووک یا ماهیتابه را روی متوسط ​​رو به بالا روشن کنید و آنقدر حرارت دهید که وقتی دستتان را در آنجا می‌گیرید داغ شود. سپس روغن را اضافه کرده و حرارت دهید تا براق شود. زنجبیل و حبه های سیر ورقه شده را اضافه کنید و حدود 30 تا 45 ثانیه تفت دهید تا روغن مزه دار شود. به محض اینکه بوی سیر شروع به بوییدن کردید سریع آن را بردارید تا نسوزد.
  10. توفو را اضافه کنید و بپزید (اغلب هم بزنید) تا زمانی که توفو قهوه ای شود، حدود 5 دقیقه
  11. سپس قسمت سفید پیاز سبز را اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که شروع به نرم شدن کند و توفو قهوه ای تر شود، حدود 2 تا 3 دقیقه دیگر.
  12. آب سبزیجات (با سیر خرد شده و زنجبیل خرد شده) را به وک اضافه کنید. با چند بار هم زدن بپزید، تا زمانی که مایع عمدتاً تبخیر شود، حدود 2-3 دقیقه.
  13. قسمت های سبز تیره پیاز سبز را اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر تفت دهید و چند بار هم بزنید
  14. سس سویا را اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر بپزید و چند بار هم بزنید
  15. توفوی پخته شده را در ظرف سرو بریزید و روی آن دانه کنجد سیاه بپاشید (یا کنجد معمولی را اگر دارید.) داغ سرو کنید و در صورت تمایل با سس سویا اضافی سرو کنید.

یادداشت

من از سیر خرد شده و زنجبیل خرد شده از شیشه استفاده کردم که عطر و طعم عالی داد و این دستور غذا را خیلی راحت تر روی میز گذاشت. اما در صورت تمایل می توانید سیر تازه را خرد کرده و ریشه زنجبیل تازه را رنده کنید.

در صورت نیاز از سس سویا بدون گلوتن (پیوند وابسته) استفاده کنید.

دستور پخت اقتباس شده از چگونه همه چیز را گیاهی بپزیم. (لینک وابسته)

اطلاعات تغذیه:

بازده:

4

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 208چربی کل: 16 گرمچربی های اشباع شده: 3 گرمچربی ترانس: 0 گرمچربی غیر اشباع: 12 گرمکلسترول: 0 میلی گرمسدیم: 489 میلی گرمکربوهیدرات ها: 7 گرمفیبر: 3 گرمقند: 1 گرمپروتئین: 12 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

تصویر مربعی برای توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در کاسه سرو با سس سویا و چپستیک در پشت نشان داده شده است.تصویر مربعی برای توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در کاسه سرو با سس سویا و چپستیک در پشت نشان داده شده است.

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا یک غذای عالی برای برنامه های رژیم کم کربوهیدرات و کتو و برای هر مرحله از رژیم اصلی ساحل جنوبی است.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
از دستور العمل های سرخ کردنی برای یافتن دستور العمل های بیشتری مانند این استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

نکات تاریخی این دستور غذا:
این توفوی سرخ شده خوشمزه اولین دستور پخت توفو در آشپزخانه کالین بود. اولین بار در سال 2008 ارسال شد! در طول سال‌ها، هر بار که آن را درست می‌کردم، دستور غذا را تطبیق دادم و نسخه جدید و بهبود یافته با عکس‌های بسیار بهتر در سال 2024 پست شد.

تصویر Pinterest برای توفو سرخ شده با زنجبیل و سس سویا در ظرف سرو با سس سویا و چپستیک در پشت نشان داده شده است.

این را به اشتراک بگذارید:

ما در برنامه Amazon Services LLC Associates شرکت می‌کنیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.





Source link