تیلاپیا فلفل لیموی پخته – از کربوهیدرات ها فاصله بگیرید


اگر هوس یک شام خوشمزه و بدون دردسر دارید که تمام شب را برای تهیه آن وقت نمی برد، به دنبال این تیلاپیا فلفل لیموی پخته نباشید. ساده و خوش طعم است و فقط به سه ماده و 20 دقیقه زمان برای ریختن آن نیاز دارید. و کربوهیدرات کم و همچنین سالم است!

طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته

من عاشق آشپزی هستم – از این رو، وبلاگ غذا و همه چیزهای دیگر. اما من همچنین یک مادر مشغول کار هستم، بنابراین تمام شب فرصت ندارم که شام ​​را روی میز بخورم. بنابراین من عاشق دستور العمل هایی مانند این هستم که به من اجازه می دهد یک غذای خوشمزه و سالم را بدون سر و صدا روی میز تهیه کنم.

این تیلاپیا فلفل لیمویی عبارت است از:

  • سریع و آسان.
  • 20 دقیقه دیگر آماده می شود.
  • فقط با چند ماده ساده درست شده است.
  • کم کربوهیدرات و کتو پسند.
  • سالم و سرشار از پروتئین.
  • خوشمزه – لذیذ!
طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته

درست کردن تیلاپیا فلفل لیمویی

این ماهی فلفل لیمویی نمی تواند راحت تر شود. برای ریختن این غذا فقط به سه ماده نیاز دارید: تیلاپیا، کره و چاشنی فلفل لیمو. و اگر احساس تجملی می کنید، می توانید کمی آب لیموی تازه نیز برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

مواد اولیه ساده را به راحتی پیدا می کنید و ضرری نمی کند، و این غذا را به گزینه ای مقرون به صرفه برای خانواده ها تبدیل می کند!

برای تهیه ماهی کافی است مقداری کره ذوب شده و چاشنی فلفل لیمو را با هم مخلوط کنید. آن را به آرامی روی فیله های تیلاپیا خود بمالید. و به مدت 15 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت بپزید.

چاشنی فلفل لیمو به طعم ملایم ماهی تیلاپیا طعم دلپذیری می بخشد و آن را به یک طعم مطمئن برای مردم تبدیل می کند. (درست مثل این بال های مرغ فلفل لیمویی!)

پس از آماده شدن ماهی، آن را از فر خارج کرده و قبل از سرو، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. تیلاپیا فلفل لیموی پخته شده را می توانید با یک طرف دلخواه سرو کنید و با سبزیجات تازه مانند جعفری یا ریحان تزئین کنید.

طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته

سرو تیلاپیا فلفل لیمویی

این ظرف ساده واقعا همه کاره است، بنابراین می توانید آن را با انواع کناره ها جفت کنید. در اینجا تعدادی از جفت های مورد علاقه من وجود دارد:

سبزیجات کباب شده

سبزیجات برشته مکمل کاملی برای چاشنی فلفل لیموی تند هستند. سعی کنید مارچوبه، کدو سبز، فلفل دلمه ای یا کلم بروکلی را برای یک بشقاب رنگارنگ و خوشمزه تفت دهید!

برنج یا برنج گل کلم

برنج سفید بخارپز یک انتخاب عالی برای خیساندن آب های خوش طعم ماهی تیلاپیا، یا ترکیب آن با برنج گل کلم خانگی برای حفظ کربوهیدرات کم و کتو دوستانه آن است!

سالاد

یک سالاد سبز ساده را با مقداری گوجه فرنگی گیلاسی، خیار و یک وینگرت سبک مخلوط کنید. یا یک سالاد مرکبات را با تکه‌های پرتقال یا گریپ فروت و تکه‌های آووکادو برای طعم‌های روشن امتحان کنید.

طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته

نکات و تغییرات

از ماهی مورد علاقه خود استفاده کنید.

من این دستور غذا را با ماهی تیلاپیا درست کردم زیرا به طور کلی ارزان است و در اکثر مناطق به راحتی پیدا می شود. اما شما می توانید این ماهی فلفل لیمویی را با هر ماهی سفیدی درست کنید – ماهی کاد، شاه ماهی، هالیبوت، هامور یا اسنپر همگی خوب کار می کنند!

مقداری ادویه اضافه کنید.

برای تندتر، کمی فلفل قرمز به مخلوط فلفل لیمو و کره اضافه کنید.

چاشنی فلفل لیمو را خودتان درست کنید.

می‌توانید با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموی تازه، ۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه و ۱ قاشق چای‌خوری نمک، چاشنی فلفل لیموی خانگی درست کنید.

آن را روی گریل درست کنید.

این تیلاپیا فلفل لیمویی را می توان به جای پختن کبابی کرد. به سادگی ماهی را با مخلوط کره بمالید و هر طرف را به مدت 3 تا 4 دقیقه کباب کنید. ممکن است بخواهید از سینی کباب استفاده کنید تا از جدا شدن ماهی های ظریف روی گریل جلوگیری کنید.

آن را روی اجاق گاز درست کنید.

روش دیگر، یک تابه نچسب بزرگ را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. ماهی را اضافه کنید و با قلم مو مخلوط کره و فلفل لیمو را بمالید. هر طرف را به مدت 4-5 دقیقه بپزید.

ایده های خوشمزه تر

اگر عاشق این تیلاپیا فلفل لیموی پخته هستید، این ایده های خوشمزه دیگر را حتما ببینید:

عناصر

  • 4 عدد فیله تیلاپیا، تقریباً 1 پوند، تازه یا یخ زدایی شده از یخ زده

  • 2 قاشق غذاخوری کره، ذوب شده

  • 1 قاشق چایخوری چاشنی فلفل لیمو

  • لیموی تازه، اختیاری

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای 350 درجه گرم کنید.
  2. در یک کاسه کوچک، کره ذوب شده و چاشنی فلفل لیمو را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.
  3. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید یا روی آن را با اسپری آشپزی به آرامی اسپری کنید.
  4. فیله های تیلاپیا را روی سینی فر بچینید و با قلم مو با کره فلفل لیمو بمالید.
  5. به مدت 15 دقیقه بپزید.

طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته
طرز تهیه ماهی تیلاپیا فلفل لیمویی پخته