آیا ذرت کتو است؟ همه آنچه باید در مورد ذرت در رژیم کتو بدانید


اگر به‌تازگی به رژیم کتو روی آورده‌اید و می‌پرسید: «آیا ذرت کتو دوستانه است؟»، یک خبر بد دارم: ذرت حاوی کربوهیدرات های زیادی است که نمی تواند برای رژیم کتو مناسب باشد. صرف خوردن یک بلال ذرت می تواند با کتوز تداخل داشته باشد.

کتو ذرت است

با این حال، من یک خبر خوب نیز دارم. در طول سال‌ها، من راه‌های مختلفی برای لذت بردن از طعم ذرت بدون خوردن آن ایجاد کرده‌ام.

بنابراین در این پست تمام ترفندهایم را برای افزودن طعم های ذرت مانند به رژیم کتو به اشتراک می گذارم. من همچنین محتوای کربوهیدرات ذرت را در حین بررسی برخی از دستور العمل های مورد علاقه خود پوشش خواهم داد و به برخی از سوالاتی که احتمالاً دارید پاسخ خواهم داد.

آیا ذرت روی بلال برای یک رژیم کم کربوهیدرات خوب است؟

ذرت یک سبزی نشاسته ای است که در هر گوش ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد.

این ممکن است بد به نظر نرسد زیرا باید کربوهیدرات خود را زیر 50 گرم در روز محدود کنید. با این حال، متوجه شدم که اکثر رژیم‌های کتو در حال حاضر حدود 30 گرم کربوهیدرات در روز می‌خورند. بنابراین، حتی اگر فقط یک خوشه ذرت بخورید، در معرض خطر کتوزیس هستید.

محتوای غذایی ذرت

یک بلال بلند (143 گرم) ذرت حاوی:

  • 27 گرم کربوهیدرات
  • 4.6 گرم شکر
  • 1.7 گرم چربی
  • 122 کالری
  • 4.6 گرم پروتئین

ذرت شیرین همچنین دارای مقادیر خوبی ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و سدیم است. با این حال، از آنجایی که مصرف کتو را بسیار محدود می کنید، بعید است که مزایای ریز مغذی قابل توجهی را از ذرت تجربه کنید.

آیا ذرت می تواند شما را از کتوز خارج کند؟

یک دسته ذرت برش خورده روی کتو

یک بلال 27 گرم کربوهیدرات دارد. و از آنجایی که رژیم کتو مصرف کربوهیدرات شما را به 50 گرم در روز محدود می کند، ذرت این پتانسیل را دارد که شما را از کتوز خارج کند.

اگر مانند اکثر رژیم‌های کتو هستید، در حال حاضر حدود 30 گرم کربوهیدرات در روز می‌خورید. بنابراین اگر یک بلال ذرت بخورید، 57 گرم کربوهیدرات روزانه است.

دستور العمل های کتو با ذرت

راز لذت بردن از طعم ذرت روی کتو، استفاده از عصاره ذرت است. اغلب به صورت قطره های مایع می آید و طعمی شبیه ذرت دارد.

بهترین بخش این است که حاوی کربوهیدرات صفر است، بنابراین می توانید از آن برای طعم دادن به وعده های غذایی خود استفاده کنید. اینها برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برای ذرت کتو هستند:

  • نان ذرت کتو
  • کتو کورن داگ
  • سالاد ذرت خیابانی مکزیکی کتو

این گزینه ها کم کربوهیدرات هستند، بنابراین می توانید هر چقدر که می خواهید بخورید. آنها همچنین نمره GI (شاخص گلیسمی) پایینی دارند – شما ناگهانی را تجربه نخواهید کرد قند خون بالا می رود و مانند سیب زمینی، شربت ذرت و سایر غذاهای با GI بالا خراب می شود.

نان ذرت کتو

در زندگی قبلی‌ام، من از طرفداران زیادی نان ذرت بودم. بنابراین وقتی به کتو روی آوردم، طبیعتاً آن را از دست دادم.

خوشبختانه یکی از دوستانم در مورد این نان ذرت خوشمزه به من گفت و من از آن زمان عاشق آن هستم. فقط دو گرم کربوهیدرات خالص دارد (که کل کربوهیدرات منهای فیبر است)، بنابراین می توانید از چندین وعده در روز لذت ببرید.

کتو کورن داگ

کتو کوردوگ

این کتو کورن داگ میان وعده مناسبی برای قرار دادن در غذای کودک شما است ناهار جعبه، یا حتی خودتان را به محل کار ببرید. شما فقط به هفت ماده نیاز دارید و تهیه آن نباید بیش از 20 دقیقه طول بکشد. پس مواد زیر را جمع کنید:

  • شش هات داگ
  • چهار فنجان پنیر موزارلا
  • آرد بادام یک و نیم پیمانه
  • یک عدد تخم مرغ
  • بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
  • یک قاشق چایخوری صمغ زانتان
  • چند قطره عصاره ذرت

با قرار دادن هر هات داگ روی سیخ شروع کنید و آن را کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ، با آب کردن نان خود شروع به تهیه نان کنید پنیر در مایکروویو به مدت یک دقیقه.

در ظرفی دیگر، تمام مواد خشک خود (آرد بادام، بکینگ پودر، نمک و صمغ زانتان) را با هم مخلوط کنید.

حالا خمیر کورن داگ خود را با استفاده از همزن برقی درست کنید تا پنیر، تخم مرغ و عصاره ذرت را با مواد خشک ترکیب کنید.

این خمیر را به شکل مستطیل در آورید و دور هات داگ خود را روی سیخ قالب بزنید.

این را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود و در آن فرو کنید!

سالاد ذرت خیابانی مکزیکی کتو

سالاد ذرت کتو

اگر از طرفداران پر و پا قرص سالاد هستید یا به سادگی می خواهید سبزیجات بیشتری را وارد رژیم غذایی خود کنید، این سالاد ذرت خیابانی مکزیکی را دوست خواهید داشت. با جمع آوری شروع کنید:

  • یک سر کوچک گل کلم ریز خرد شده، به اضافه هر گونه سبزیجات دیگری که دوست دارید (این غذا بسیار همه کاره است!)
  • پنج اونس ذرت تازه
  • ¼ فنجان گشنیز خرد شده
  • ¼ فنجان پنیر کوتیجا خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری کره
  • دو قاشق غذاخوری رب سیر
  • دو قاشق غذاخوری سس مایونز
  • دو قاشق غذاخوری خامه ترش
  • چند قطره عصاره ذرت
  • یک قاشق غذاخوری هالاپینو چرخ شده (برای ادویه بیشتر می توانید مقدار بیشتری اضافه کنید)
  • دو قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • آب یک لیموترش
  • نمک و فلفل برای چشیدن

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و کره را آب کنید. گل کلم خود را اضافه کنید و بعد از اینکه ذغالی شد و طلایی شد آن را در ظرفی بریزید.

بعد از خنک شدن گل کلم بقیه مواد را به ظرف تان اضافه کنید و خوب هم بزنید و نمک و فلفل مزه دار کنید و سرو کنید!

جایگزین های دوستدار کتو برای ذرت

بهترین جایگزین برای ذرت، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم، خیار و کلم پیچ هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی برای رژیم کتو عالی است زیرا کربوهیدرات کمی دارد و مواد مغذی بالایی دارد. این حاوی تنها حدود 4 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان است و سرشار از فیبر است که می تواند به تقویت سیری و هضم سالم کمک کند.

همچنین سرشار از ویتامین‌های C و K و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که با فواید سلامتی متعددی مانند کاهش التهاب و حمایت از سیستم ایمنی مرتبط است.

این سالاد کلم بروکلی برای تابستان عالی است، در حالی که در ماه های سردتر نمی توانید با سوپ پنیر بروکلی اشتباه کنید!

گل كلم

کتو ذرت است

گل کلم یک سبزی همه کاره است که می توان آن را تقریبا به هر غذایی اضافه کرد. تنها با حدود 3 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توان از آن به عنوان یک جایگزین کم کربوهیدرات برای برنج، پوره سیب زمینی یا حتی پوسته پیتزا استفاده کرد!

همچنین منبع خوبی از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و به حفظ سطح قند خون پایدار کمک می کند. گل کلم سرشار از ویتامین های C و K و همچنین چندین ویتامین B است که برای متابولیسم انرژی مهم هستند.

این هش براون های شگفت انگیز گل کلم آنقدر خوب هستند که دیگر هرگز نسخه سیب زمینی را از دست نخواهید داد!

خیار

سبزی خیار

خیارها بسیار عالی هستند زیرا کربوهیدرات بسیار کمی دارند: یک فنجان خیار ورقه شده حاوی تنها حدود 4 گرم کربوهیدرات کل است، با مقدار ناچیزی کربوهیدرات خالص. آنها همچنین محتوای آب بالایی دارند و باعث طراوت و آبرسانی آنها می شود.

خیار منبع خوبی از ویتامین های K و C و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و ارتقای سلامت پوست کمک کند.

اگر از طرفداران سوشی هستید، این دستور العمل سوشی کتو پسند با خیار شما را درست می کند.

کلم پیچ

کلم پیچ

کلم پیچ یک سبزی با برگ سبز بسیار مغذی است که در رژیم کتو بسیار مفید است. کربوهیدرات بسیار کمی دارد و تنها حدود 3 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان دارد.

کلم پیچ منبع عالی ویتامین های A، C و K و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.

به علاوه، همانطور که این دستور العمل های سوپ ایتالیایی و اسموتی سبز نشان می دهد، اضافه کردن کلم پیچ به غذاها آسان است.

سوالات متداول در مورد آیا ذرت کتو دوستانه است؟

آیا ذرت کتو دوستانه است؟

خیر. یک بلال ذرت 27 گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین شما نمی توانید آن را در رژیم کتو مصرف کنید. خوردن فقط یک گوش شما را از کتوز خلاص می کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم از غذاهای نشاسته ای مانند ذرت اجتناب کنید.

آیا می توانید ذرت روی کتو بخورید؟

از آنجایی که یک بلال 27 گرم کربوهیدرات دارد، برای یک بلال مناسب نیست رژیم کتوژنیک.

شما می خواهید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به کمتر از 50 گرم محدود کنید، و اگر در حال حاضر مقادیر کمی کربوهیدرات در طول روز مصرف می کنید، وارد کردن ذرت به رژیم غذایی شما بر کتوز تأثیر منفی می گذارد.

آیا ذرت پخته شده کتو دوستانه است؟

ذرت پخته شده پر از کربوهیدرات است. این بدان معنی است که شما باید از آن در کتو اجتناب کنید. یک بلال ذرت پخته شده 27 گرم کربوهیدرات دارد و از آنجایی که می خواهید کربوهیدرات روزانه را به 50 گرم محدود کنید، بسته به آنچه در طول روز می خورید، می تواند با کتوز تداخل کند.

چه جایگزین هایی برای ذرت می توانم در رژیم کتو بخورم؟

در عوض، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگدار را انتخاب کنید. اینها کربوهیدرات کمی دارند، بنابراین می توانید هر چقدر که دوست دارید به آن اضافه کنید سالاد و وعده های غذایی اصلی

آیا ذرت کربوهیدرات بدی است؟

ذرت دارای نمره GI 52 است که خوب در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که کربوهیدرات ها به آرامی وارد جریان خون شما می شوند و شما دچار افزایش شدید قند خون و سقوط نخواهید شد. در مقایسه، سیب زمینی شیرین، نان و چیپس همگی دارای نمره GI بالای 70 هستند.

آیا ذرت و سیب زمینی کتو دوستانه هستند؟

ذرت و سیب زمینی هر دو سبزیجات نشاسته ای هستند و آنها را انتخاب های بدی برای کتو می کند. یک بلال 27 گرم کربوهیدرات دارد در حالی که یک سیب زمینی متوسط ​​حاوی 26 گرم کربوهیدرات است. به همین دلیل است که من توصیه می کنم از سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کلم، کاهو و کلم پیچ استفاده کنید.

آیا می توانید ذرت را روی کتو تنبل بخورید؟

اگرچه کتو تنبل کالری، پروتئین یا چربی را ردیابی نمی کند، اما همچنان مصرف کربوهیدرات روزانه شما را به 50 گرم یا کمتر محدود می کند. و از آنجایی که یک بلال ذرت 27 گرم کربوهیدرات دارد، در مورد کتو تنبل ایده خوبی نیست. این مقدار زیادی از کربوهیدرات شما را می خورد.

آیا می توانید ذرت و لوبیا را روی کتو بخورید؟

شما باید از ذرت و لوبیا به هر قیمتی در کتو اجتناب کنید. ذرت و لوبیا سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم کربوهیدرات‌های خود را در مناطق بهتر با خوردن سبزیجات چلیپایی مصرف کنید.

آیا ذرت در کتو مجاز است؟

ذرت در رژیم کتوژنیک مجاز نیست زیرا کربوهیدرات بسیار زیادی دارد. در عوض به سراغ سبزیجات کم کربوهیدرات مانند خیار، کاهو، کرفس و اسفناج بروید.

در 1/2 فنجان ذرت چند کربوهیدرات وجود دارد؟

نصف فنجان (77 گرم) ذرت 21 گرم کربوهیدرات دارد. اگرچه از نظر فنی می‌توانید تنها با خوردن نصف فنجان از آن خلاص شوید، اما ذرت مقدار زیادی از کربوهیدرات روزانه شما را می‌گیرد که ارزش آن را ندارد.

نظرات نهایی در مورد ذرت و رژیم کتو

از آنجایی که یک بلال 27 گرم کربوهیدرات دارد، شما نمی توانید آن را در رژیم کتو مصرف کنید.

با این حال، برای لذت بردن از طعم، لازم نیست ذرت روی بلال بخورید. راز من اضافه کردن عصاره ذرت به دستور العمل هایی مانند تورتیلاهای ذرت کتو، نان ذرت و کورن داگ است. من متوجه شدم که این به وعده های غذایی شما طعم دلپذیری می دهد و اگر از طرفداران ذرت هستید، تفاوت را متوجه نخواهید شد.

اگر به دنبال غذاهای بیشتری هستید که مردم درباره رژیم کتوژنیک سؤالاتی دارند، راهنمای «آیا کتو است» ما را در مورد شیر بادام، لوبیا سبز، کلم، پنیر دلمه، دوغ، خرچنگ مصنوعی، میگو، انگور، پنیر خامه‌ای، خیار بررسی کنید. و آرد کاساوا