مامان کنگر فرنگی و سس غوطه وری کنگر فرنگی – آشپزخانه کالین


این دستور تهیه کنگر مامان و سس غوطه ور کنگر فرنگی خاطرات دوران کودکی زیادی را برای من زنده می کند. و روش پخت مامان من کنگر فرنگی ها را نصف می کند و این را به یک غذای جانبی عالی برای یک غذای خاص تبدیل می کند!

پین کنگر مامان و سس غوطه وری کنگر فرنگی برای امتحان کردن بعداً!

کنگر فرنگی و سس غوطه ور کنگر فرنگی مادر در KalynsKitchen.com یافت شد

من یک مادر شگفت انگیز داشتم که هفته ای سه بار برای خانواده 10 فرزندش نان خانگی درست می کرد! من خیلی دلم برایش تنگ شده است و از بین تمام دستور العمل های موجود در وبلاگم، این دستور غذا برای اوست کنگر مامان و سس غوطه وری کنگر فرنگی همان چیزی است که بیشتر از همه دلم برای مادرم تنگ شده است. مادر من این غذا را به عنوان یک غذای جانبی ویژه سرو کرد، بنابراین امروز آن را به عنوان یک انتخاب مورد علاقه جمعه معرفی می کنم تا به شما به عنوان گزینه ای برای شام عید پاک یادآوری کنم!

من در خانواده ای بزرگ شدم که بیشتر ما کنگر فرنگی تازه را یک غذای لذیذ می دانستیم، به لطف مادر فوق العاده ای که به ما یاد داد آنها را دوست داشته باشیم. اما با داشتن یک خانواده ده بچه برای تغذیه، کنگر فرنگی گران بود، بنابراین ما هرگز آن‌ها را آن‌طور که می‌خواستیم دریافت نکردیم. تا زمانی که به خوبی در راه بزرگسالی قرار گرفتم متوجه شدم که برخی از مردم کنگر فرنگی نمی خورند و هیچ ایده ای برای پخت آن ندارند.

مادر من همیشه کنگر را در یک قابلمه بزرگ بخارپز می کرد و در این پست من به شما نشان خواهم داد که چگونه آنها را مانند مادرم در بخارپز سبزیجات بپزید. اما این روزها در دیگ فوری کنگر می پزم!

مهم نیست از کدام روش پخت و پز استفاده می کنید، امیدوارم سس غوطه ور کنگر فرنگی من را امتحان کنید، که یک نسخه کم کربوهیدرات از سس مادرم است که با میراکل ویپ درست شده است. اگر از طرفداران Miracle Whip هستید، هیچ قضاوتی از من وجود ندارد، اما من مایو را ترجیح می دهم و کربوهیدرات ندارد.

من سس آغشته به کنگر فرنگی مادرم را با کنگر فرنگی دوست دارم، چه سرد و چه گرم، اما کره ذوب شده برای کنگر گرم نیز عالی است. و قطعا کنگر فرنگی تازه چیزی است که من دوست دارم آن را به عنوان یک غذا درست کنم!

چه موادی برای این دستور غذا نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

چگونه روش مادران من برای تهیه کنگر فرنگی باعث شد که آن را مقرون به صرفه تر کند؟

مادرم همیشه کنگر خام را از وسط نصف می‌کرد و قبل از اینکه آن‌ها را بخارپز کند، قسمت «چوک» را برید. این قطعا آنها را دوستدار بچه‌ها می‌کرد، اما سال‌ها بعد متوجه شدم که او هم این کار را انجام می‌دهد، زیرا برای 12 نفر غذا می‌پزد و این روش کنترل کاملی بر وعده‌ها ایجاد می‌کند. هر نفر نصف کنگر فرنگی گرفت!

اطلاعات بیشتر در مورد پخت کنگر فرنگی در دیگ فوری:

در این پست روش مادرم برای بخارپز کردن کنگر فرنگی به اشتراک گذاشته شده است، روشی که من سالها این کار را انجام دادم و همچنین یک روش عالی برای افرادی که دیگ فوری ندارند. اما بررسی کنید چگونه کنگر فرنگی را در دیگ فوری بپزیم تا ببینید اکنون چگونه آنها را بپزم! یا اگر گزینه‌های بیشتری می‌خواهید، یک پست عالی در مورد آشپزی کنگر فرنگی در آرام پز یا دیگ فوری در سایت آهسته پز یا زودپز من وجود دارد.

ایده های بیشتر برای سس غوطه وری کنگر فرنگی:

مادر من کنگر فرنگی را با سس لیمویی که در این پست ارائه شده سرو کرد و در خانواده من به آن سس آغشته کنگر فرنگی مادر می گوییم! (من شلاق معجزه آسا را ​​برای مایو عوض کردم تا کربوهیدرات کمتری داشته باشد، اما آن را به روشی که شما ترجیح می دهید درست کنید.) کنگر فرنگی با کره ذوب شده برای گزینه ای کم کربوهیدرات نیز خوشمزه است، و فکر می کنم طعم فوق العاده ای نیز خواهد داشت. سس رمولاد، وینگرت لیمو خردل، وینگرت ریحان، دیپ فلفل قرمز بوداده، یا سس تزازیکی.

آیا آرتیشو کم کربوهیدرات است؟

کنگر فرنگی مقداری کربوهیدرات دارد، اما سرشار از فیبر است، بنابراین کربوهیدرات خالص آن زیاد نیست و به همین دلیل به عنوان یک سبزی کم کربوهیدرات در نظر گرفته می شود. برای این پست من یک وعده کامل کنگر فرنگی را برای بزرگسالان در نظر می‌گیرم، اما اگر نیمی از کنگر فرنگی را مانند مادرم سرو کنید، کربوهیدرات آن حتی کمتر خواهد بود!

ایده های خوشمزه تری برای کنگر فرنگی می خواهید؟

اگر شما هم از طرفداران کنگر فرنگی هستید، از دستور العمل های کنگر فرنگی استفاده کنید تا تمام دستور العمل های آرتیشو را در این سایت ببینید. یا دستور العمل‌های شگفت‌انگیز کم کربوهیدرات با کنگر فرنگی را بررسی کنید تا مجموعه‌ای از تمام دستور العمل‌های کنگر فرنگی مورد علاقه من را ببینید.

تهیه کنگر فرنگی برای پخت و پز در KalynsKitchen.com یافت می شود

طرز تهیه کنگر فرنگی برای پخت و پز:

  1. مهم نیست که چگونه آنها را درست می کنم، همیشه کنگرهایم را به اندازه مادرم نصف می کنم!
  2. من کنگر فرنگی را با بلندترین ساقه ای که می توانم پیدا کنم انتخاب می کنم، زیرا ساقه های آن خوشمزه است.
  3. من ساقه را کوتاه می کنم و حتی اگر قسمت های تغییر رنگی وجود داشته باشد پوست آن ها را جدا می کنم.
  4. سپس کل ساقه کنگر فرنگی را نصف کردم.
  5. این مرکز شامل بخش‌های غیرقابل خوردن و غیرقابل خوردن است که به آن «چوک» می‌گویند. از یک چاقوی تیز استفاده کنید و ته چوک (جایی که به قلب کنگر می رسد) برش دهید سپس قسمت خاردار برگ ها را بگیرید و چوک را بیرون بکشید. این تنها بخشی از فرآیند پخت و پز است که اصلاً دشوار است.

آشپزی کنگر فرنگی و درست کردن سس دیپینگ در KalynsKitchen.com

طرز پخت کنگر فرنگی و تهیه سس غوطه وری کنگر فرنگی:

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. من دوست دارم از قیچی آشپزخانه استفاده کنم و انتهای تیز را قطع کنم. اما این اختیاری است و مطمئناً مادرم هرگز این کار را نکرد.
  2. در حالی که کنگر فرنگی را خرد می کنید، چند اینچ آب را در یک بخارپز سبزیجات روی اجاق گاز بریزید و بگذارید تا بجوشد. (من دوست دارم چند قاشق غذاخوری از آب لیموی تازه منجمد خود اضافه کنم تا کنگر قهوه ای نشود، اما مادرم هرگز از آن استفاده نکرد.)
  3. وقتی آب به جوش آمد، کنگر فرنگی ها را داخل آن بریزید، سمت پایین را برش دهید.
  4. درب بخارپز را بگذارید و 25 دقیقه زمان دهید. سپس بررسی کنید (با سوراخ کردن قلب کنگر با چنگال) مطمئن شوید که درست شده است.
  5. اگر آن روش را ترجیح می دهید، نحوه پخت کنگر فرنگی را در قابلمه فوری بررسی کنید.
  6. در حالی که کنگر فرنگی پخته می شود، سس مایونز، خامه ترش و آب لیموی تازه منجمد را برای تهیه سس غوطه ور ترکیب کنید.
  7. اجازه دهید کنگر کمی خنک شود و سپس با سس مامان میل کنید.

کنگر مامان و سس غوطه وری کنگر فرنگی در بشقاب سرو نشان داده شده است

کنگر فرنگی بیشتر برای غمگین شدن:

عناصر

مواد لازم آرتیشو:

  • 3 آرتیشو کامل، ساقه بریده شده، از وسط نصف شده و با خفه کردن (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • اب

  • 2 تن آب لیمو (به یادداشت ها مراجعه کنید)

مواد لازم سس کنگر فرنگی:

  • 1/2 فنجان مایونز

  • 1/4 فنجان خامه ترش

  • 1 تن آب لیمو (به یادداشت ها مراجعه کنید)

دستورالعمل ها

تهیه کنگر فرنگی:

  1. من کنگر فرنگی را با بلندترین ساقه ای که می توانم پیدا کنم انتخاب می کنم، زیرا ساقه های آن خوشمزه است.
  2. ساقه را کوتاه کنید و قسمت های تغییر رنگ داده شده را جدا کنید.
  3. کل ساقه کنگر فرنگی را به اضافه نصف کردم.
  4. سپس از یک چاقوی تیز استفاده کنید و ته چوک (جایی که به قلب کنگر می رسد) ببرید، سپس قسمت خاردار برگ ها را بگیرید و چوک را بیرون بکشید. (این تنها بخشی از فرآیند پخت و پز است که اصلاً دشوار است.)
  5. من دوست دارم از قیچی آشپزخانه (لینک وابسته) استفاده کنم و انتهای تیز برگ ها را قطع کنم. اما اختیاری است

پخت کنگر فرنگی:

  1. در حالی که آرتیشو را مرتب می کنید، چند اینچ آب را در یک بخارپز سبزیجات روی اجاق گاز بریزید (لینک وابسته) و بگذارید تا بجوشد. (من دوست دارم چند قاشق غذاخوری از آب لیموی تازه منجمد خود اضافه کنم تا کنگر قهوه ای نشود، اما مادرم هرگز از آن استفاده نکرد.)
  2. وقتی آب به جوش آمد، کنگر فرنگی را داخل آن بریزید، طرف آن را برش دهید. درب بخارپز را بگذارید و 25 دقیقه زمان دهید. سپس بررسی کنید (با سوراخ کردن قلب کنگر با چنگال) مطمئن شوید که درست شده است.
  3. اگر این روش را ترجیح می دهید، نحوه پخت کنگر فرنگی را در قابلمه فوری یا اجاق گاز فشار دهید.

درست کردن سس کنگر فرنگی:

  1. در حین پختن کنگر فرنگی، سس مایونز، خامه ترش و آب لیموی تازه منجمد را با هم مخلوط کنید تا سس غوطه ور شود. (با یک قاشق غذاخوری آب لیمو شروع کنید و بچشید تا ببینید آیا بیشتر می خواهید یا خیر.
  2. سس را می توان از قبل درست کرد و چند روز در یخچال نگهداری کرد.

یادداشت

من از آب لیموی تازه منجمد برای پختن کنگر فرنگی و سس غوطه ور استفاده کردم. با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو در سس شروع کنید. سپس مزه کنید و ببینید که آیا می خواهید چیزهای بیشتری اضافه کنید.

اگر بتوانید این مقدار را در بخارپز یا زودپز خود قرار دهید، این دستور برای سه کنگر فرنگی سس کافی درست می کند. کنگر فرنگی مقداری کربوهیدرات دارد، اما دارای فیبر بسیار بالایی است، بنابراین کربوهیدرات خالص آن کم است.

این دستور پخت با الهام از کنگر مامان که یکی از بهترین خاطرات غذایی من از دوران کودکی است.

اطلاعات تغذیه:

بازده:

3

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 352چربی کل: 32 گرمچربی های اشباع شده: 6.3 گرمچربی غیر اشباع: 24.1 گرمکلسترول: 27 میلی گرمسدیم: 312 میلی گرمکربوهیدرات ها: 14.3 گرمفیبر: 10 گرمقند: 2.1 گرمپروتئین: 4.3 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

کنگر فرنگی در بشقاب سرو با سس غوطه وری کنگر فرنگی نشان داده شده است

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
کنگر فرنگی مقداری کربوهیدرات دارد، اما فیبر بالایی دارد، که آنها را برای رژیم‌های کم کربوهیدرات و کتو مناسب می‌کند (مخصوصاً با سس کم کربوهیدراتی که من در اینجا معرفی می‌کنم). غذا، و حتی اگر سس مایونز یک غذای “محدود” در رژیم اصلی ساحل جنوبی است، وقتی کنگر فرنگی می خورید، سس غوطه ور کنگر فرنگی را در مقادیر زیاد نمی خورید، بنابراین من این را برای هر مرحله از ساحل جنوبی می خورم.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
از غذاهای جانبی برای دیدن دستور العمل های بیشتری مانند این استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

یادداشت های تاریخی برای این دستور غذا:
این دستور تهیه کنگر مامان و سس غوطه ور کنگر فرنگی برای اولین بار در سال 2006 ارسال شد، احتمالاً با عکس هایی که اگر الان آنها را ببینم من را به وحشت می اندازد! آخرین بار در سال 2023 با اطلاعات بیشتر به روز شد.

تصویر Pinterest از کنگر مامان و سس آغشته کنگر فرنگی

این را به اشتراک بگذارید:

ما در برنامه Amazon Services LLC Associates شرکت می‌کنیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.