کربوهیدرات در کره – آیا کره کتو است؟


بسیاری از رژیم‌های کتو از کره می‌ترسند، زیرا فکر می‌کنند که باعث حمله قلبی می‌شود.

کره کتو است

خوشبختانه، این یک افسانه است و چندین مطالعه هیچ ارتباطی بین چربی اشباع شده و بیماری قلبی پیدا نمی کنند.

اما آیا می توانید در حالی که در کتوزیس باقی مانده اید کره بخورید؟

این مقاله به تمام سوالات شما در مورد خوردن کره روی کتو پاسخ می دهد. من مقدار کربوهیدرات موجود در کره را در حین بررسی برخی از جایگزین های خوشمزه پوشش خواهم داد.

چه تعداد کربوهیدرات در کره وجود دارد

یک فنجان یا 227 گرم کره حاوی 0.1 گرم کربوهیدرات است، آن را به یک چربی پخت و پز سالم برای رژیم کتو تبدیل می کند. در کنار روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل، کره یکی از محبوب ترین روغن های پخت و پز کتو است.

همچنین دارای 184 گرم چربی در هر فنجان است، بنابراین یک گزینه عملی برای افرادی است که در تلاش برای افزایش مصرف چربی خود هستند.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “آیا کره شفاف کتو است؟” خلاصه بله! قیچی مانند کره معمولی است اما بدون مواد جامد شیر و لاکتوز. این باعث می شود برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند انتخاب خوبی باشد.

اما حذف مواد جامد مزیت دیگری نیز دارد. پایداری حرارت کره را افزایش می دهد و نقطه دود را از 302 درجه فارنهایت به 482 درجه فارنهایت افزایش می دهد. این بدان معناست که می توانید آن را روی حرارت بالاتر بپزید بدون اینکه بسوزد و گندیده شود.

اطلاعات تغذیه ای کره

یک فنجان کره حاوی مواد مغذی درشت و ریز مغذی زیر است:

  • 184 گرم چربی
  • 0.1 گرم کربوهیدرات
  • دو گرم پروتئین
  • 25 میلی گرم سدیم
  • 54.5 میلی گرم پتاسیم
  • اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک، اسید استئاریک و اسید اولئیک
  • ویتامین A و D

چربی افزوده بالا و محتوای کربوهیدرات صفر برای رژیم‌های جدید که سعی در ورود سریع به کتوز دارند، عالی است. مقادیر کمی از سدیم و پتاسیم همچنین فواید سلامتی مانند کاهش می دهد آنفولانزای کتو و بهتر تعادل الکترولیت.

زن در حال خوردن کره

بهترین کره در رژیم کتو چیست؟

همه کره ها کتو دوست هستند، اما انواع خاصی از کره بسته به اهداف سلامتی شما گزینه بهتری خواهند بود.

اگر در حال انجام یک برنامه معمولی هستید رژیم کتو، هر کره ای خوب است، از جمله کره دانه دانه.

اما اگر می‌خواهید تمام جنبه‌های رژیم غذایی خود را بهینه کنید، کره بدون نمک با علف‌ها برای شما مناسب است. تحقیقات نشان میدهد این که محصولات حیوانی که با علف تغذیه می شوند دارای مواد مغذی بسیار بیشتری نسبت به محصولات تغذیه شده با غلات هستند، که منطقی است.

هنگامی که حیوانات علف می خورند، بدن آنها از آن برای تولید شیر استفاده می کند و در نتیجه محصول نهایی با کیفیت بالاتری تولید می شود. اما اگر بدن حیوان مجبور به تکیه بر غلات باشد، شیر حاوی مواد مغذی و اسیدهای آمینه زیادی نخواهد بود.

آزمایش سریع: دفعه بعد که به خواربارفروشی می روید، یک کره با دانه و یک کره با علف بخرید. در هر نوع کره یک تخم مرغ سرخ کنید و ببینید کدام یک طعم بهتری دارد. بیشتر اوقات، تخم مرغ سرخ شده در کره با علف، خوشمزه تر است.

اما حتی اگر کتو کثیف انجام می دهید، از کره جایگزین مانند مارگارین و هر چیزی که از روغن هیدروژنه استخراج شده شیمیایی و چربی ترانس استفاده می کند اجتناب کنید. این روغن ها سمی هستند و اوراق پزشکی نشان می دهد که منجر به التهاب مزمن می شود.

افسانه ها در مورد کره روی کتو

بسیاری فکر می کنند که غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده مانند کره، عروق شما را مسدود کرده و احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد.

اما نگران نباشید. کره باعث بیماری قلبی نمی شود. حتی ممکن است سلامت قلب را تقویت کرده و شانس ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. در اینجا دلیل آن است:

یکی از مهمترین مطالعات عمیق در مورد بیماری قلبی افراد مصرف کننده چربی های اشباع شده را با افرادی که از چربی های غیراشباع به شکل روغن دانه های گیاهی استفاده می کردند، مقایسه کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که روغن‌های گیاهی مصرف می‌کنند در مقایسه با گروه چربی‌های اشباع دو برابر بیشتر دچار حملات قلبی می‌شوند.

حتی کارشناسان بهداشتی مشهور جهان مانند دکتر عاصم مالهوترا علناً بیان می کنند که چربی های اشباع شده باعث بیماری قلبی نمی شوند.

هنوزم باور نمیکنی؟

مطالعه برنامه قلب هونولولو در سال 2001 بر روی 3572 سالمند دریافتند که گروه هایی با کمترین کلسترول بیشترین میزان مرگ و میر را داشتند. این بدان معنی است که هر چه سطح کلسترول شما بالاتر باشد، عمر طولانی تری خواهید داشت.

بدیهی است که عوامل بیشتری نسبت به سطح کلسترول به سلامت کلی کمک می کنند. اما این مطالعات نشان می دهد که مقصر دانستن چربی های اشباع شده برای همه مشکلات ما نادرست است.

جایگزین های کره دوستدار کتو

آیا به اضافه کردن سایر چربی های سالم به رژیم غذایی خود فکر می کنید؟ این جایگزین ها را در نظر بگیرید:

  • گی
  • روغن نارگیل
  • پی، چربی حیوانی
  • روغن زیتون
  • چربی اردک

گی

گیلاس

روغن روغنی کره شفاف است و لاکتوز آن صفر است و جایگزینی عالی برای آن است کره برای هر کسی که عدم تحمل لاکتوز دارد.

اگر می‌خواهید استیک را با چربی جایگزین بپزید، قیچی یک گزینه کاربردی است. کره نقطه دود 302 درجه فارنهایت دارد، به این معنی که قبل از اینکه استیک شما کاملاً پخته شود شروع به سوختن کرده و گندیده می شود. اما اگر در حال پختن با قیمه هستید، چربی پایدارتری است و نقطه دود به 482 درجه فارنهایت می رسد.

روغن نارگیل

کربوهیدرات در کره

مطالعات نشان می دهد که MCT ها (تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط) موجود در روغن نارگیل می توانند مبارزه با بیماری های آلزایمر در حالی که کمک به کاهش وزن

بهترین بخش این است که می توانید تقریباً هر چیزی را با نارگیل بپزید زیرا در برابر حرارت نیز پایدار است، بنابراین بسته به سطح حرارت شما تغییر نمی کند.

پی، چربی حیوانی

پی، چربی حیوانی

من از طرفداران پر و پا قرص پیه هستم زیرا به غذای شما طعم بیشتری می دهد. این طعم گوشتی غنی را دارد که تقلید با سایر روغن های پخت و پز غیرممکن است. آن را به عنوان سنگ مرمری در نظر بگیرید که در حین دریا زدن از استیک شما می افتد.

بنابراین، اگر می خواهید همه چیز را عوض کنید، پیه یک چربی آشپزی خوشمزه برای امتحان کردن است. یک فنجان پیه حاوی:

  • کل کربوهیدرات یا فیبر صفر است
  • پروتئین صفر
  • 205 گرم چربی

این اساساً چربی خالص است، بنابراین راهی آسان برای افزایش مصرف چربی بدون نیاز به خوردن گوشت، ماهی چرب یا ده ها تخم مرغ است.

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل طعم منحصر به فرد در بین رژیم کتو مورد علاقه است. طعم آن تقریباً شبیه شراب ترکیب شده با میوه و گیاهان است. به همین دلیل است که با سالاد، ماریناد و سس بسیار خوب می شود.

یک فنجان روغن زیتون فرابکر دارای:

  • 216 گرم چربی کل
  • 30 گرم چربی اشباع شده
  • کربوهیدرات خالص صفر
  • پروتئین صفر
  • 1909 کالری

اما همیشه هنگام خرید روغن زیتون برچسب آن را بخوانید. برندها روغن هیدروژنی را با روغن زیتون مخلوط می کنند تا بتوانند در عین صرفه جویی در هزینه ها، آن را به عنوان «روغن سالم» به بازار عرضه کنند. بنابراین به بطری هایی با 100 درصد روغن زیتون و بدون افزودنی های خنده دار بچسبید.

چربی اردک

چربی اردک

بسیاری از آنها حتی به چربی غوطه ور فکر نمی کنند که جایگزینی برای کره در رژیم غذایی کم کربوهیدرات می کنند، اما شیرین با طعم گوشتی مشابه است. هر وعده غذایی پخته شده با چربی اردک فوراً به نسخه بهتری از خود تبدیل می شود، بنابراین اگر قبلاً چربی اردک را امتحان نکرده اید، از دست داده اید.

همچنین چربی اشباع شده به میزان قابل توجهی نسبت به بسیاری از چربی های حیوانی کمتر است، بنابراین اگر هنوز در خوردن مقدار زیادی چربی های اشباع تردید دارید، چربی اردک گزینه خوبی است. یک فنجان چربی اردک حاوی:

  • 205 گرم چربی
  • 1845 کالری
  • صفر کل کربوهیدرات
  • بدون پروتئین

همچنین تحمل حرارت بالایی دارد، بنابراین می‌توانید هنگام تفت دادن استیک یا تفت دادن سبزیجات از آن استفاده کنید.

نظرات نهایی در مورد کره در یک رژیم غذایی کتوژنیک

یک فنجان کره 0.1 گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین می توانید از آن در رژیم کتوژنیک لذت ببرید. هنگام تهیه دستور العمل های مورد علاقه خود مانند بیکن و تخم مرغ، استیک ریبی یا سالاد کتو، از آن استفاده کنید.

و اگر می خواهید همه چیز را تغییر دهید، روغن نارگیل، پیه، روغن زیتون فوق بکر و چربی اردک را انتخاب کنید زیرا با اکثر دستور العمل ها سازگار است و منبع غنی چربی سالم است.

دیدگاهتان را بنویسید