سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی دلچسب (Lohikeitto) ساده و کتو ساخته شده است


سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی 5 ماده ای دلچسب کتو |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

هیچ چیز بهتر از یک کاسه سوپ دلچسب و خوش طعم شکم و روح را گرم نمی کند! سوپ سالمون فنلاندی (“Lohikeitto”) یکی از دلچسب ترین و خوشمزه ترین سوپ های موجود است! نسخه معمولی آن حاوی سیب زمینی است، اما من این نسخه کتو ساده را با 5 ماده کم کربوهیدرات درست کردم – و ماهی سالمون را افزایش دادم تا یک سوپ حتی گوشتی تر و دلچسب تر درست کنم! این ممکن است بهترین سوپی باشد که تا به حال چشیده اید – پس بروید و آن را امتحان کنید!

سوپ سالمون فنلاندی چیست؟

ماهی قزل آلا تازه، آبگوشت ماهی خوشمزه، پیاز زرد ملایم، خامه غلیظ مقوی – و سیب زمینی معمولی؛ اینها مواد اصلی سوپ سنتی ماهی قزل آلا فنلاندی هستند که ما در خانه‌هایمان برای خانواده‌هایمان – و در رستوران‌ها برای خارجی‌ها و مهمانان فنلاندی به طور یکسان سرو می‌کنیم. اگر روزی به فنلاند سفر کردید، از شما می‌خواهم که سوپ سالمون را در یک رستوران فنلاندی امتحان کنید! (اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، فقط از سیب زمینی صرف نظر کنید.)

گاهی اوقات، سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی حاوی هویج نیز هست. اما اساساً به جز سیب زمینی و پیاز زرد از سبزیجات دیگری در سوپ سنتی استفاده نمی شود.

سوپ ماهی قزل آلا معمولی از چاشنی های ساده استفاده می کند، معمولا فقط نمک و دانه های فلفل سیاه یا سفید کامل. البته از فلفل دلمه ای و برگ بو نیز می توان استفاده کرد. اما، شما نمی توانید شوید را برای سرو حذف کنید، حتی که هرگز جزء اصلی سوپ نیست.

خامه‌ی سنگین ماده‌ای است که واقعاً این سوپ را از تعداد زیادی دستور پخت سوپ متمایز می‌کند. علاوه بر این، خامه تقریباً در انتها اضافه می شود، بنابراین آن را نپزید، فقط آن را حرارت دهید تا به جوش بیاید. این راز دیگری برای یک سوپ ماهی آزاد عالی است!

اوه، بله، من برخی از دستور العمل های ناامیدانه سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی را دیده ام که توسط خارجی ها ساخته شده اند، در وب منتشر می شوند. این خلاقیت های عجیب و غریب حاوی مواد غیرمعمولی مانند گشنیز و تره است! سوپ ماهی آزاد فنلاندی واقعی هرگز حاوی گشنیز نیست!

طرز تهیه این نسخه کتو از سوپ ماهی سالمون فنلاندی دلچسب

همانطور که گفتم، این سوپ تقریباً گوشتی است – یا ماهی! من اقدامات را به دقت محاسبه کردم تا با ماهی فراوان یک سوپ واقعا رضایت بخش درست کنم. در هر صورت این سوپ ماهی آزاد است نه سوپ سیب زمینی یا گل کلم!

این سوپ کتو علاوه بر ماهی سالمون دارای آب ماهی، خامه غلیظ، گل کلم و پیاز است.

برای سوپ سنتی، پوست و استخوان ماهی سالمون را جدا می کنید. برای این سوپ کتو، استخوان‌ها را جدا می‌کنید (اگر قبلاً جدا نشده‌اند)، اما پوست ماهی را به خاطر فواید شگفت‌انگیز سلامتی آن باقی می‌گذارید. به عنوان مثال، سرشار از کلاژن است. شما بهتر است کلاژن خود را از غذای واقعی بگیرید تا از یک شیشه مکمل!

من برای این سوپ از گل های گل کلم یخ زده استفاده می کنم زیرا بسیار مفید هستند. اگر گلچه های شما غول پیکر هستند، ممکن است بخواهید آنها را کمی خرد کنید تا تکه هایی به اندازه لقمه درست کنید که خوردن آنها بسیار راحت تر است.

این سوپ از یک فنجان کامل (240 میلی لیتر) خامه غلیظ بهشتی برای تقویت غنا استفاده می کند.

و این همه ماجرا نیست: پیاز را در کره سرخ می‌کنند تا طعم فوق‌العاده‌اش بیرون بیاید و سوپ را خوشمزه‌تر کند!

اما، از آنجایی که به احتمال زیاد منتظر آب دهان می‌مانید تا این سوپ فوق‌العاده را درست کنید، بیایید نگاهی به مراحل تهیه این لوهیکیتو کتوییزه بیندازیم:

دو عدد پیاز کوچک یا یک عدد پیاز زرد متوسط ​​بردارید. من دو تا کوچیک اینجا از باغ مادرم دارم.

دو پیاز |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

آنها را به صورت قاچ خرد کنید. بله، سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی دارای تکه های پیاز است، نه پیاز خرد شده یا خرد شده.

پیاز در گوه |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

در یک قابلمه بزرگ، برش ها را در کره فراوان بپزید…

پخت پیاز قاچ |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

… تا نرم و شفاف شود.

پیاز نرم |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

در 3 فنجان (700 میلی لیتر) آب ماهی بریزید. این آبگوشت خانگی است. من آن را از استخوان، باله و سر ماهی قزل آلا درست کردم.

ریختن آب ماهی |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

به جوش بیاورید.

به جوش آوردن |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

1 پوند (450 گرم) گل کلم منجمد را اضافه کنید.

افزودن گل کلم |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

حدود 5 دقیقه بپزید تا ترد شود.

آشپزی |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

1 1/2 پوند (680 گرم) سالمون تازه را در مکعب های بزرگ اضافه کنید.

اضافه کردن ماهی قزل آلا |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

حدود 5 دقیقه تا زمانی که ماهی قزل آلا تمام شود بپزید.

پخت ماهی قزل آلا |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

در نهایت، آن فنجان کامل (240 میلی لیتر) خامه غلیظ را اضافه کنید و بجوشانید – اما نپزید!

افزودن کرم |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

آماده!

سوپ آماده |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

به کاسه های سرو یا بشقاب های عمیق منتقل کنید و با شوید خرد شده فراوان سرو کنید.

سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی 5 ماده ای دلچسب کتو |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

یام

سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی 5 ماده ای دلچسب کتو |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

چگونه به این دستور سوپ کتو رسیدم

هیچ چیز به اندازه سوپ داغ و دلچسب احساس سردی را از بین نمی برد! و از آنجایی که حدود یک سال از ارسال دستور سوپ می گذرد، فکر کردم اکنون زمان آن رسیده است که بادهای زمستانی به شدت و با صدای بلند در بیرون می وزند.

من یک ایده برای یک نسخه کتو از سوپ سنتی سالمون فنلاندی نوشته بودم. این سوپ در فنلاند بسیار رایج است، بنابراین تعجب می کنم که چرا قبلا آن را درست نکرده بودم!

علاوه بر این، مادرم اغلب برای من و پسرم سوپ ماهی درست می کند که به او سر می زنیم. او از دو نوع ماهی (ماهی آزاد و کاد)، سبزیجات منجمد مخلوط، خامه و آب استفاده می کند. پسرم خیلی سوپ را دوست دارد و به نظر من هم خوشمزه است.

با این حال، من به این فکر می کردم که سوپ سنتی سالمون را که از ماهی آزاد به عنوان تنها نوع ماهی به اضافه سیب زمینی و پیاز به عنوان سبزیجات استفاده می کند، تهیه کنم. بلافاصله فهمیدم که می خواهم سیب زمینی را با گل کلم جایگزین کنم.

من به دیدن مادرم می رفتم و یک قزل آلای رنگین کمان بزرگ برای درست کردن گراولاکس خریده بودیم و من هم از قسمت زیادی از ماهی برای سوپ کتو سالمون استفاده کردم. ماهی فروش ماهی را به صورت فیله برش داده بود و باقی مانده آن را هم گرفتیم که من برای درست کردن آب ماهی استفاده کردم.

من از پیاز، فلفل دلمه ای، فلفل سیاه، نمک و کمی آویشن خشک به عنوان چاشنی آب ماهی استفاده کردم.

درست کردن آب ماهی

در اینجا آبگوشت آماده است – بسیار خوشمزه است. بسیار خوشمزه تر از مکعب های ماهی کسل کننده و غنی شده با مواد افزودنی غذایی!

آبگوشت ماهی آماده

من می خواستم سوپ را واقعا رضایت بخش درست کنم، بنابراین تصمیم گرفتم مقدار زیادی ماهی، گل کلم و خامه اضافه کنم.

پس از انجام اقدامات، من آماده بودم تا اولین آزمایش خود را انجام دهم – که معلوم شد دقیقاً این دستور العمل است.

ما از این سوپ تا ته دل لذت بردیم و کاملاً آن را دوست داشتیم. آنقدر خوشمزه و راضی کننده بود که مطمئنم دوباره و دوباره درستش می کنم!

در اینجا دستور العمل برای لذت بردن شما آمده است:

سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی 5 ماده ای دلچسب کتو |  کم کربوهیدرات، خیلی ساده

سوپ ماهی قزل آلا فنلاندی دلچسب (Lohikeitto) ساده و کتو ساخته شده است

بازده:
4

زمان آماده سازی:
15 دقیقه

زمان پخت:
25 دقیقه

زمان کل:
40 دقیقه

هیچ چیز بهتر از یک کاسه سوپ دلچسب و خوش طعم شکم و روح را گرم نمی کند! سوپ سالمون فنلاندی (“Lohikeitto”) یکی از دلچسب ترین و خوشمزه ترین سوپ های موجود است! نسخه معمولی آن حاوی سیب زمینی است، اما من این نسخه کتو ساده را با 5 ماده کم کربوهیدرات درست کردم – و ماهی سالمون را افزایش دادم تا یک سوپ حتی گوشتی تر و دلچسب تر درست کنم! این ممکن است بهترین سوپی باشد که تا به حال چشیده اید – پس بروید و آن را امتحان کنید!

عناصر

  • 2 پیاز کوچک یا 1 عدد پیاز زرد متوسط، به صورت خلالی خرد شده

  • 3 فنجان = 700 میلی لیتر آب ماهی

  • 1 پوند = 450 گرم گل کلم منجمد

  • 1 1/2 پوند = 680 گرم سالمون تازه، در مکعب های بزرگ

  • 1 فنجان = 240 میلی لیتر خامه غلیظ

  • کره برای سرخ کردن

  • شوید تازه برای سرو

دستورالعمل ها

  1. تکه های پیاز را در یک قابلمه بزرگ بریزید. پیاز را در کره بپزید تا نرم و شفاف شود، حدود 5 دقیقه.
  2. آب ماهی را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
  3. گلچه های گل کلم یخ زده را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه بپزید تا ترد شوند.
  4. ماهی قزل آلا را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه بپزید تا درست شود.
  5. در آخر خامه غلیظ را اضافه کنید و بگذارید بجوشد اما نپزید!
  6. بلافاصله سرو کنید و با شوید فراوان تزئین کنید.

محصولات پیشنهادی

من به عنوان یک همکار آمازون و عضو دیگر برنامه های وابسته، از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم – بدون هیچ هزینه اضافی برای شما.

اطلاعات تغذیه در مجموع در هر وعده اگر در مجموع 4 وعده باشد
پروتئین 110.1 گرم 27.6 گرم
چربی 167.8 گرم 42.0 گرم
کربوهیدرات خالص 20.5 گرم 5.1 گرم
کیلو کالری 2039 کیلو کالری 510 کیلو کالری

نکاتی برای تغییرات

اگر نمی توانید ماهی قزل آلا تازه مناسب پیدا کنید، ماهی آزاد منجمد نیز مجاز است (و صادقانه بگویم، تقریباً هیچ کس تفاوت بین ماهی قزل آلا تازه و منجمد را در این سوپ متوجه نمی شود!)

اگر از لبنیات استفاده نمی کنید، می توانید خامه غلیظ را با خامه نارگیل جایگزین کنید. خب، در این صورت، سوپ دیگر فنلاندی نیست، زیرا نارگیل در فنلاند رشد نمی کند! من شخصاً خامه را برای نسخه بدون لبنیات حذف می کنم زیرا سوپ خوشمزه و دلچسب است، حتی بدون خامه غلیظ (البته من اکیداً توصیه می کنم خامه را اضافه کنید زیرا واقعاً سوپ را روی آن درست می کند!).

در صورت عدم استفاده از لبنیات، از روغن زیتون خالص برای سرخ کردن پیاز استفاده کنید. (نه، زیتون در فنلاند نیز رشد نمی کند – به جز اینکه من یک درخت زیتون کوچک در داخل خانه دارم!)

برای قوام غلیظ تر و روشی شبیه به آبگوشت، گل کلم خود را آنقدر بپزید که کمی له شود. به خوشمزه ترین شکل سوپ را غلیظ می کند! به هر حال، دستور غذای کتو کلام چودر من در کتاب من کم شکر، خیلی ساده از گل کلم برای غلیظ شدن آبگوشت استفاده می کند.

اگر می‌خواهید کربوهیدرات‌ها را بیشتر کاهش دهید، بهترین راه برای انجام این کار کاهش گل کلم است. برای یک سوپ گوشتخوار، مطمئناً می توانید گل کلم را به طور کلی حذف کنید. اگر پیاز ایستاده اید، توصیه می کنم از آن برای طعم استفاده کنید.

اگر از سبزیجات چلیپایی استفاده نمی کنید، می توانید گل کلم را با مکعب های دایکون جایگزین کنید. دایکون به زمان پخت طولانی تری نیاز دارد، البته حدود 20 دقیقه.

جست و خیز عمومی

دیروز شاید سخت ترین روز زندگی من بود. برای پدرم یک تشییع جنازه زیبا و خاطره انگیز داشتیم. تعداد انگشت شماری از نزدیکترین اقوام در آنجا حضور داشتند – درست همانطور که پدرم آرزو کرده بود. خدمات کلیسا بسیار تأثیرگذار بود. کشیش یک سخنرانی دوست داشتنی در مورد پدرم انجام داد. کشیش چند روز پیش به ملاقات ما آمد و دو ساعت و نیم با ما صحبت کرد. او واقعاً یک فرد فوق العاده است و به راحتی قابل دسترس است!

مراسم یادبود را بعد از مراسم کلیسا در سالن محله واقع در کنار کلیسا برگزار کردیم. ما خوردیم، صحبت کردیم، آواز خواندیم و خاطراتی درباره پدرم تعریف کردیم. من یک کیک کتو پخته بودم چون خانواده ام غذای بدون گلوتن و بدون قند می خورند. کیک واقعا ساده بود، فقط لوله های خامه فرم گرفته، شکلات تلخ رنده شده و یک میخک سفید به عنوان تزئین. گل آرایی روی تابوت پدرم از جمله میخک های سفید بود.

کیک کتو برای مراسم خاکسپاری پدرم

در مراسم یادبود پیانو هم زدم. یکی از آهنگ های مورد علاقه پدرم را پخش کردم که او از من خواست اغلب آن را اجرا کنم. بعد از اینکه نوازندگی من تمام شد، او همیشه تشویق می کرد.

چند نفر از بستگانم قبل از تشییع جنازه ما را ملاقات کردند. در مورد ترتیبات، احساساتمان، بابام صحبت کردیم و خوب هم خوردیم. اوایل هفته با مامانم غذا درست کردیم و دو تا پای مشابه یکی با پوسته گندمی معمولی و یکی با پوسته کتو برای خانواده ام درست کردیم. فیلینگ رضایت بخش و خوش طعم بود زیرا حاوی تره فرنگی، ژامبون، خامه ترش، خامه غلیظ، تخم مرغ و ادویه بود. مطمئن بودم ازش عکس گرفتم ولی دیگه پیداش نمیکنم! به احتمال زیاد، من از دوربین پسرم استفاده کردم، بنابراین در کارت حافظه وجود دارد.

این یک هفته واقعا به یاد ماندنی بود و خوشحالم که همه چیز به خوبی پیش رفت و خاطرات خوبی برای سال های آینده وجود دارد.



دیدگاهتان را بنویسید