نحوه معکوس کردن مقاومت به انسولین


مقاومت به انسولین بر میلیون ها نفر در سراسر جهان تأثیر می گذارد. در این مقاله علت اصلی مقاومت به انسولین یا دیابت نوع دوم را توضیح خواهیم داد. سپس در مورد بهترین راه برای معکوس کردن مقاومت به انسولین صحبت خواهیم کرد.

مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک چیست؟

علائم مقاومت به انسولین:

مقاومت به انسولین زمانی رخ می دهد که سلول های بدن به طور موثر به انسولین، هورمونی که توسط پانکراس تولید می شود و به تنظیم سطح قند خون (گلوکز) کمک می کند، پاسخ نمی دهند. هنگامی که این اتفاق می افتد، چندین علامت ممکن است ظاهر شود:

  1. افزایش گرسنگی: با وجود خوردن غذا، افراد مبتلا به مقاومت به انسولین ممکن است گرسنگی مداوم را تجربه کنند. سلول ها به طور موثر گلوکز را جذب نمی کنند، که منجر به احساس گرسنگی دائمی می شود.
  2. خستگی: سلول ها برای انرژی به گلوکز نیاز دارند، اما با مقاومت به انسولین، جذب گلوکز مختل می شود. این می تواند منجر به احساس خستگی و خستگی شود.
  3. افزایش وزن: مقاومت به انسولین اغلب با افزایش وزن به خصوص در اطراف ناحیه شکم همراه است. بدن ممکن است چربی بیشتری ذخیره کند، به ویژه چربی احشایی، که با مقاومت به انسولین مرتبط است. همچنین منجر به رسوب بیشتر چربی در کبد می شود که منجر به بیماری کبد چرب می شود.
  4. تاری دید: نوسانات سطح قند خون می تواند بر چشم ها تأثیر بگذارد و باعث تاری دید موقت در برخی افراد شود.

مقاومت به انسولین قبل از دیابت (یا در واقع فقط مراحل اولیه دیابت نوع II) است. همچنین دارای مجموعه ای از علائم مرتبط با آن به نام سندرم متابولیک است. پس بیایید ببینیم سندرم متابولیک چیست.

سندرم متابولیک:

سندرم متابولیک مجموعه ای از شرایط است که اغلب با هم اتفاق می افتد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. اجزای اصلی سندرم متابولیک عبارتند از:

  1. چاقی مرکزی: این به تجمع چربی در اطراف شکم اشاره دارد که ظاهری “سیبی شکل” به شما می دهد. اغلب با دور کمر اندازه گیری می شود.
  2. فشار خون بالا: فشار خون به طور مداوم بالاتر از سطح طبیعی یکی از اجزای سندرم متابولیک است.
  3. قند خون بالا: افزایش قند خون ناشتا یا اختلال در تحمل گلوکز نشان دهنده مقاومت به انسولین است و می تواند بخشی از سندرم متابولیک باشد.
  4. تری گلیسیرید بالا: افزایش سطح تری گلیسیرید، نوعی چربی در خون، به نمایه سندرم متابولیک کمک می کند.
  5. کلسترول HDL پایین: کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” شناخته می شود. سطوح پایین کلسترول HDL با سندرم متابولیک مرتبط است.

داشتن سه یا بیشتر از این مؤلفه ها معمولاً منجر به تشخیص سندرم متابولیک می شود. این یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع II است.

فرضیه های زیادی برای علل ریشه ای مقاومت به انسولین و دیابت نوع II وجود دارد. برخی معتقدند همه چیز مربوط به افزایش سطح انسولین است. بله، اما بین سطح انسولین بعد از غذا (بعد از خوردن چیزی) و سطح انسولین پایه (روزه) تفاوت زیادی وجود دارد. سطح انسولین ناشتا، مقدار انسولینی که در تمام طول روز توسط پانکراس شما دفع می‌شود، بسیار مهم‌تر است، زیرا 80 تا 90 درصد انسولین بدن را تشکیل می‌دهد (هنگامی که کربوهیدرات کم، کتو یا گوشتخوار مصرف می‌کنید). تنها 10 تا 20 درصد انسولین خروجی لوزالمعده برای غذای مصرفی است. آنهایی که بعد از غذا روی انسولین تمرکز می کنند، مهمترین عامل انسولین را از دست می دهند، انسولینی که در طول روز خارج می شود، در حالی که غذا نمی خورند که 80 تا 90 درصد انسولینی است که بدن شما در روز مصرف می کند. در مقاله آینده به بررسی این نوع انسولین خواهیم پرداخت. اما یک سوال بزرگتر این است:

اگر افزایش سطح انسولین (انسولین پایه یا ناشتا) نتیجه مشکل دیگری باشد که علت اصلی مقاومت به انسولین است، چه؟

داستان جانبی آستانه چربی شخصی

قبل از اینکه به علت اصلی مقاومت به انسولین بپردازیم، اجازه دهید در مورد چیزی منحصر به فرد در فیزیولوژی انسان صحبت کنیم. هنگامی که ما کودک نوپا هستیم، بدن ما توانایی ساخت تعداد زیادی سلول چربی جدید (چربی) را دارد. اما بعد از اینکه بچه‌های نوپا هستیم، اکثر ما توانایی ساخت تعداد زیادی سلول چربی جدید را از دست می‌دهیم. فقط آنهایی را که داریم پر یا خالی می کنیم. این آستانه چربی شخصی شما نامیده می شود.

به همین دلیل است که می توانید فردی را داشته باشید که 100 پوند اضافه وزن دارد و هیچ نشانه ای از مقاومت به انسولین ندارد و فردی که 110 پوند وزن دارد و کاملاً دیابتی نوع دوم و مقاوم به انسولین است. فردی که 110 پوند وزن دارد، سلول های چربی بسیار کمی دارد و آنها را خیلی سریع پر می کند (که باعث التهاب و مقاومت به انسولین می شود، در ادامه به آن بیشتر می پردازیم). فردی که 100 پوند چربی بدن دارد، هنوز سلول های چربی زیادی دارد که پر نشده اند، بنابراین هنوز فضای زیادی برای ذخیره چربی بیشتر بدن وجود دارد. سلول های چربی او هنوز پر نشده و ملتهب نشده اند.

یکی دیگر از جنبه های مهم سلول های چربی که کوچکتر هستند این است که آدیپونکتین بیشتری را دفع می کنند. این به دلایل زیادی مهم است (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم). بنابراین ما سلول‌های چربی کوچک و شاد را می‌خواهیم، ​​صرف نظر از اینکه چه تعداد در بدنمان داریم.

در اینجا ویدیویی وجود دارد که در مورد آستانه چربی شخصی با جزئیات بیشتر صحبت می کند:

https://www.youtube.com/watch?v=xA1kPOKrSuU

علت اصلی مقاومت به انسولین چیست؟

این یک موضوع پیچیده است که من سعی خواهم کرد آن را به روشی ساده و قابل درک توضیح دهم زیرا این موضوع بسیار مهمی است که برای همه قابل درک است.

مقاومت به انسولین ممکن است مانند یک پازل پیچیده به نظر برسد، اما اگر به شما بگویم که پاسخ می تواند در چیزی به آشنای بافت چربی شما پنهان شود، چه؟ بله، درست است! بیایید سفری به دنیای شگفت‌انگیز مقاومت به انسولین داشته باشیم و بررسی کنیم که چرا دانشمندان به دوستان چاق ما – بافت چربی – توجه دارند.

بازیکنان بزرگ: آدیپوکین ها و التهاب آیا تا به حال در مورد آدیپوکین ها شنیده اید؟ آنها مانند پیام رسان هایی هستند که توسط سلول های چربی شما فرستاده می شوند. یکی از آنها، آدیپونکتین، کمی ابرقهرمان است. این به انسولین کمک می کند تا کار خود را انجام دهد و با التهاب مبارزه می کند. آن را به عنوان یک دستیار قابل اعتماد انسولین تصور کنید. اما لپتین وجود دارد، آدیپوکین دیگری که در صورت وجود بیش از حد آن (با تشکر، چاقی)، می تواند سلول ها را در برابر انسولین (و مقاوم به لپتین) مقاوم کند. مثل داشتن دوستی است که زیاد حرف می زند و شما را از انجام کارتان باز می دارد! آدیپونکتین یک ابرقهرمان واقعی است و بر انواع بافت ها و اندام های بدن تأثیر می گذارد. این نمودار نمونه ای از برخی از مواردی است که آدیپونکتین می تواند به آنها کمک کند.
(منبع)

شرور: سمیت چربی در حال حاضر، همه چربی ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از چربی های آزاد شده توسط بافت چربی می توانند مشکل ساز باشند. آنها با سیگنال دهی انسولین مشکل دارند و انجام کار انسولین را سخت تر می کنند. مثل این است که یک شخصیت شرور در داستان داشته باشید که موانعی را به سمت قهرمان ما، انسولین پرتاب کند. وجود بیش از حد سلول های چربی به این معنی است که انسولین دیگر قادر به نگه داشتن تمام چربی در ذخیره سازی نیست زیرا سلول های چربی به انسولین مقاوم می شوند. انسولین بالا و بالاتر می رود و سعی می کند سوخت را مجبور به ذخیره سازی کند اما سلول های چربی آن را مصرف نمی کنند. بنابراین چربی در جاهایی که نباید انباشته می شود. به تری گلیسیرید خون بالا، کبد چرب و غیره فکر کنید.
(منبع)

حرکت یواشکی: رسوب چربی خارج از رحم این را تصور کنید: سلول‌های چربی تصمیم می‌گیرند در مکان‌هایی مانند کبد و ماهیچه‌ها کمپ بزنند که نباید. این رسوب چربی خارج از رحم نامیده می شود. مثل این است که سلول های چربی شما یک مهمانی غافلگیرکننده در محله اشتباهی برگزار می کنند. این چربی ناخواسته نحوه عملکرد انسولین را به هم می زند و باعث بروز انواع مشکلات می شود. از آنجایی که تعداد زیادی از سلول‌های چربی بیش از حد پر شده و ملتهب هستند (و در نتیجه مقاوم به انسولین هستند)، انسولین نمی‌تواند چربی بیشتری را به داخل چربی که می‌خواهد هدایت کند و در نتیجه چربی در مکان‌هایی که نباید باشد رسوب می‌کند.
(منبع)

همه اش را بگذار کنار هم: بنابراین، این نکته است: بافت چربی ما فقط یک بالشتک برای راحتی ما نیست. این یک بازیکن کلیدی در بازی مقاومت به انسولین است. درک اینکه چگونه آدیپوکین ها، چربی نابجا و لیپوتوکسیسیته با هم می رقصند به ما کمک می کند تا تصویر بزرگتر را ببینیم.

غذای آماده: مراقبت از بافت چربی برای حفظ انسولین و جلوگیری از مقاومت به انسولین بسیار مهم است. خوردن ماکروهای مناسب، ورزش منظم (مخصوصاً آنهایی که برای ساختن و حفظ عضله طراحی شده اند)، و شاد نگه داشتن سلول های چربی (کوچکتر) می تواند کمک زیادی به جلوگیری از مقاومت به انسولین کند.

در پایان، معلوم می‌شود که راز شکستن رمز مقاومت به انسولین ممکن است در جایی پنهان شده باشد که انتظارش را نداریم – بافت چربی ما! بنابراین، بیایید به بافت چربی خود عشق و توجهی که شایسته است بدهیم!

به یاد داشته باشید، بافت چربی شما ممکن است جالب تر از آن چیزی باشد که فکر می کردید! در اینجا ویدیویی وجود دارد که این مکانیسم ها را بیشتر توضیح می دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=OWukXR3F8II

نحوه معکوس کردن مقاومت به انسولین

پس چگونه مقاومت به انسولین را معکوس کنیم؟ دو راه اصلی برای بهبود و معکوس کردن مقاومت انسولین وجود دارد.

1 توده عضلانی را حفظ یا رشد دهید

این به گلوکز مکان های بیشتری برای رفتن می دهد. ما گلوکز را به عنوان گلیکوژن در کبد و ماهیچه ذخیره می کنیم. هرچه عضله بیشتری داشته باشید مکان های بیشتری برای ذخیره گلوکز دارید.

2 سلول های چربی خود را کوچک کنید (چربی)

سلول چربی جایی است که آبشار مقاومت به انسولین شروع می شود. بنابراین کوچک کردن سلول های چربی با سوزاندن چربی ذخیره شده در آنها (از دست دادن چربی) بهترین راه برای رفع علت اصلی است. این برای افرادی که 300 پوند و مقاوم به انسولین هستند و افرادی که 110 پوند و مقاوم به انسولین هستند صادق است. این باعث بازیابی سطوح سالم لپتین، کاهش مقاومت به انسولین، افزایش سطح آدیپونکتین سالم و کاهش التهاب می شود.

انجام این دو کار با دادن مکان‌های بیشتری برای ذخیره‌سازی گلوکز، حساسیت به انسولین شما را بهبود می‌بخشد و با کاهش میزان چربی ذخیره شده در سلول‌های چربی، التهاب سلول‌های چربی و مقاومت به انسولین را معکوس می‌کند. بنابراین سیگنالینگ انسولین را بهبود می بخشد، سطح آدیپونکتین را افزایش می دهد و التهاب را کاهش می دهد. تمام موارد مورد نیاز برای معکوس کردن مقاومت به انسولین.

در مورد معکوس کردن مقاومت به انسولین بیشتر بیاموزید

آیا می خواهید بیشتر بدانید و مقاومت به انسولین خود را معکوس کنید؟

به چالش کاهش وزن نهایی من که از اول مارس شروع می شود بپیوندید، جایی که جلسات مربیگری هفتگی، برنامه های غذایی، اهداف کلان و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد!

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید!

“سلام دوستان! من به پایان کاهش وزن خود نزدیک می شوم، زیرا به دنبال ماریا و کریگ 93 پوند وزن کم کردم. من می خواهم با این چالش 13 مورد آخر را از دست بدهم (یا بیشتر، به نظر می رسد یک هدف متحرک است)! من قبلا دیابت وابسته به انسولین معکوس، بیماری کلیوی، نوروپاتی، رتینوپاتی، فشار خون بالا، آپنه خواب، و بیماری های پوستی مرتبط با چاقی. A1c من از 14+ به 4.6 رسید. فشار خون من از 180/110 به 105/57 رسید. به من گفتند که قرار است در 50 سالگی بمیرم (وقتی این را گفتند 53 ساله بودم). من اکنون 54 سال دارم و در سلامتی فوق العاده با امید به زندگی عادی هستم. من 148 پوند وزن دارم، اما برای دیدن 135 سخت کار خواهم کرد! از آشنایی شما خوشحالم!» – جانت

اکثر افرادی که با آنها مشورت می کنم، کتو را کاملاً اشتباه انجام می دهند. با مدرسه کتو شگفت انگیز من نتایج سریع بگیرید!

برای بررسی برنامه های مکمل من اینجا را کلیک کنید!





Source link