پخت لازانیا: کم کربوهیدرات و خوشمزه!


من عاشق لازانیا هستم! این یک غذای راحت و چیزی است که همه خانواده ما دوست دارند. این دستور غذای بدون نودل و کم کربوهیدرات نسبت به لازانیا سنتی بسیار ساده تر (و سریعتر!) درست می شود، اما با همه طعم ها. یکی از دستور العمل های لازانیا مورد علاقه من از کتاب دوم من، فراتر از کتو است، و لایه ای از سبزیجات است. این کیک لازانیا صرفاً از گوشت، پنیر و سس تشکیل شده است، بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام سبزیجات کتو دوست دارید. در صورت تمایل می توانید اسفناج خرد شده، کدو حلوایی خرد شده یا قارچ خرد شده را نیز به مخلوط گوشت اضافه کنید.

دستور تهیه لازانیا کتو دوستانه.

این دستور همچنین نیاز به استفاده از یک ماهیتابه چدنی دارد. اگر ندارید، می توانید از یک ماهیتابه معمولی برای پخت گوشت استفاده کنید و از یک ظرف پخت 9×9 یا یک ظرف کاسه ای 3 لیتری استفاده کنید. پس از پخت، مخلوط گوشت را داخل آن بریزید و سپس مخلوط ریکوتا و پنیر موزارلا را روی آن قرار دهید.

درست کردن کیک لازانیای کم کربوهیدرات

ابتدا فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

یک تابه چدنی 10 تا 12 اینچی را با اسپری پخت و پز اسپری کنید. روی حرارت متوسط/ زیاد حرارت دهید تا ماهیتابه داغ شود. سوسیس، گوشت گاو و پیاز را اضافه کرده و حدود 7 دقیقه تفت دهید. هر از گاهی هم بزنید تا همه گوشت ها به طور یکنواخت قهوه ای شوند. چربی اضافی را از ماهیتابه خالی کنید.

حالا سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه با هم مخلوط کنید تا سیر معطر شود. سس مارینارا را هم بزنید (مطمئن شوید که بدون شکر باشد). حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید تا تاپینگ ریکوتا بجوشد.

برای تهیه مخلوط پنیر، ریکوتا، تخم مرغ، چاشنی ایتالیایی، پودر سیر، نمک، فلفل، ½ فنجان پنیر پارمزان و ½ فنجان پنیر موزارلا را با هم مخلوط کنید. (اگر از ظرف پخت یا کاسرول استفاده می کنید، می توانید گوشت را هم اکنون داخل آن بریزید. مخلوط ریکوتا را روی مخلوط گوشت پخش کنید. با باقی مانده پنیر پارمزان و موزارلا بپاشید. 30 دقیقه بپزید. می توانید با خرد شده تازه تزیین کنید. ریحان اگر می خواهید – من آن را توصیه می کنم!



  • فر را با دمای 400 فارنهایت گرم کنید

  • یک تابه چدنی 10 تا 12 اینچی را با اسپری پخت و پز اسپری کنید و روی حرارت متوسط/بالا گرم کنید. سوسیس، گوشت گاو و پیاز را حدود 7 دقیقه تفت دهید. چربی اضافی را از ماهیتابه خالی کنید. سیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و حدود 1 دقیقه با هم مخلوط کنید تا سیر معطر شود.

  • سس مارینارا را هم بزنید و در حین آماده کردن رویه ریکوتا، حرارت را کم کنید.

  • ریکوتا، تخم مرغ، چاشنی ایتالیایی، پودر سیر، نمک، فلفل، ½ فنجان پنیر پارمزان و ½ فنجان پنیر موزارلا را با هم مخلوط کنید.

  • مخلوط ریکوتا را روی مخلوط گوشت به طور یکنواخت پخش کنید. با باقی مانده پنیر پارمزان و موزارلا بپاشید. به مدت 30 دقیقه بپزید.

  • با ریحان تازه خرد شده تزئین کنید

یادداشت

نکات: می توانید اسفناج خرد شده، کدو سبز خرد شده یا قارچ خلال شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید.
اگر ماهیتابه چدنی ندارید، می توانید از یک ماهیتابه معمولی برای پخت گوشت استفاده کنید و از یک ظرف پخت 9*9 یا ظرف 3 لیتری استفاده کنید و مخلوط گوشت را داخل آن بریزید و سپس مخلوط ریکوتا و پنیر موزارلا را روی آن قرار دهید.

اگر از این پخت لازانیا لذت می برید، حتماً برخی از دستور العمل های دیگر کاسرول من را بررسی کنید. این قابلمه مک و پنیر همیشه مورد توجه است!

دستور تهیه لازانیا کتو دوستانه.

عکس آواتار
سوزان رایان

از اینکه بخشی از سفر من برای کاهش وزن 120 پوندی با سبک زندگی کتوژنیک بودید متشکرم!



دیدگاهتان را بنویسید