مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی (فیلم) – آشپزخانه کالین


مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی یک شام شگفت انگیز و کم کربوهیدرات است که به اندازه کافی سریع در یک شب آماده می شود! و اگر نمی خواهید برای این دستور تاهینی بخرید، می توانید از کره بادام زمینی خامه ای برای برداشت کمی متفاوت استفاده کنید.

پین مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی تا بعدا امتحانش کنید!

مرغ کم کربوهیدرات و مارچوبه کبابی با سس تاهینی در KalynsKitchen.com یافت می شود.

آوریل ماهی است که من با دستور پخت مارچوبه دیوانه می شوم و امروز می خواهم در مورد این غذا به شما یادآوری کنم. مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی این یک ایده بسیار خوشمزه برای یک شام کم کربوهیدرات است. اخیراً به یاد آوردم که این برای یک ایده دیگر برای شام سینه مرغ کتو چقدر شگفت انگیز است! به من اعتماد کنید، این بسیار خوشمزه است!

و این دستور به همان اندازه که خوشمزه است سریع و آسان است. در حالی که سینه های مرغ بزرگ را قهوه ای می کنید شروع به تفت دادن مارچوبه کنید. مرغ را روی تابه با مارچوبه قرار دهید تا پخت در فر تمام شود، در حالی که سس را با هم مخلوط می کنید. مرغ را تکه تکه کنید و روی یک بشقاب با مارچوبه برشته بچینید، مقداری سس روی آن بپاشید و شام روی میز است.

اگر مارچوبه و طعم های خاورمیانه را دوست دارید، این شام سریع با مرغ، مارچوبه بوداده و سس تاهینی ممکن است یکی از شام های جدید شما باشد!

چه موادی برای این دستور غذا نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

سس تاهینی چیست؟

برخی از مردم ممکن است با تاهینی (لینک وابسته) که خمیری است که از دانه های کنجد خرد شده تهیه می شود، آشنایی نداشته باشند. این ماده ای رایج در هوموس، بابا غنوش و بسیاری از سس ها است و به عنوان چاشنی روی گوشت و سبزیجات در تمام نقاط خاورمیانه استفاده می شود. تاهینی طعم شگفت‌انگیزی به سس در این دستور می‌دهد، به خصوص اگر از سوم تاهینی (لینک وابسته) استفاده کنید که من خیلی به آن علاقه دارم.

اگر سس تاهینی برای این دستور تهیه نکنید چه می شود؟

اگر سس تاهینی ندارید می توانید سس را با کره بادام زمینی خامه ای درست کنید و آن نسخه به همان اندازه خوشمزه خواهد بود!

آیا ایده های کم کربوهیدرات بیشتری برای مارچوبه می خواهید؟

برای بسیاری از ایده های خوب برای پختن سبزیجات بهاری مورد علاقه بسیاری از مردم، دستور العمل های کم کربوهیدرات و کتو مارچوبه یا وعده های غذایی ورقه ای کم کربوهیدرات با مارچوبه را بررسی کنید.

مرغ کم کربوهیدرات و مارچوبه کبابی با سس تاهینی در KalynsKitchen.com یافت می شود.

طرز تهیه مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی:

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. فر را با دمای 450 فارنهایت/230 درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. مارچوبه را برش بزنید و مورب آن را ببرید.
  3. مرغ را با چاشنی مرغ بمالید (لینک وابسته).
  4. مارچوبه ها را با روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید و در یک لایه روی سینی فر بچینید.
  5. همزمان با گرم کردن مقداری روغن زیتون در یک تابه نچسب، مارچوبه را در فر قرار دهید و شروع به سرخ کردن مرغ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا، از طرف بالا به پایین کنید.
  6. وقتی طرف اول قهوه ای شد، مرغ را برگردانید و طرف دوم را بپزید.
  7. مرغ را با مارچوبه روی تابه قرار دهید و اجازه دهید به تفت دادن ادامه دهد.
  8. در حالی که آشپزها سس تاهینی (پیوند وابسته) (یا کره بادام زمینی)، آب، آب لیموی تازه فشرده، شیرین کننده مونک فروت (لینک وابسته) یا شیرین کننده دلخواه، پوره سیر و سس سویا را با هم مخلوط می کنند تا سس درست شود.
  9. مارچوبه را بعد از اضافه کردن مرغ به تابه حدود 10 دقیقه دیگر بپزید.
  10. هنگامی که مارچوبه به دلخواه شما آماده شد، از یک دماسنج گوشت خوان فوری (پیوند وابسته) استفاده کنید تا مطمئن شوید که دمای مرغ به 165 درجه فارنهایت/75 درجه سانتیگراد رسیده است. (در صورتی که چند دقیقه اجازه دهید مرغ استراحت کند، دما بالا می رود.)
  11. مرغ را به برش های ضخیم برش دهید، در بشقاب با مارچوبه بچینید و مقداری سس روی آن بپاشید.
  12. گرم سرو کنید و در صورت تمایل سس اضافی روی میز اضافه کنید.

مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی در بشقاب سرو

آن را به یک وعده غذایی کم کربوهیدرات تبدیل کنید:

مرغ و مارچوبه سوخاری و سس تاهینی ممکن است یک وعده غذایی کامل برای بسیاری از افراد باشد. اما اگر می‌خواهید در کنار آن چیزی اضافه کنید، با سالاد آروگولای مورد علاقه کالین، بوک چوی سرخ شده یا شلغم برشته طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

مارچوبه بیشتر برای جشن بهار:

عناصر

عناصر:

  • 1 پوند مارچوبه، به قطعات 2 اینچی بریده شده است

  • 1 T + 2 قاشق چایخوری روغن زیتون

  • مقدار کمی نمک و فلفل، برای طعم دار کردن مارچوبه

  • 2 سینه مرغ بسیار بزرگ بدون استخوان و بدون پوست (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1 قاشق چایخوری. چاشنی مرغ، برای مالیدن مرغ

مواد لازم سس:

  • 1/4 فنجان تاهینی خوب هم زده (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1/4 – 1/3 فنجان آب

  • 2 تن آب لیموی تازه فشرده (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1 تی شیرین کننده مونک فروت دانه بندی شده یا شیرین کننده دیگر دلخواه شما. (یادداشت ها را ببینید)

  • 1 قاشق چایخوری. پوره سیر (از شیشه)

  • 2 قاشق چایخوری سس سویا (به یادداشت ها مراجعه کنید)

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای 450 فارنهایت گرم کنید. مطمئن شوید که مارچوبه در صورت نیاز شسته شده است، سپس یک تکه را بشکنید تا ببینید ساقه چوبی آن از کجا شروع می شود.
  2. هر تکه را در آن نقطه برش دهید و انتهای آن را دور بریزید، سپس مارچوبه را روی مورب به قطعات دو اینچی برش دهید.
  3. تمام چربی ها و تاندون های سینه مرغ را جدا کنید، سپس مرغ را با چاشنی مرغ به دو طرف آن بمالید.
  4. مارچوبه ها را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید و روی ماهیتابه بچینید.
  5. همزمان با شروع سرخ کردن مرغ، مارچوبه را در فر قرار دهید.
  6. 2 قاشق چایخوری گرم کنید. روغن زیتون در تابه سنگین روی حرارت متوسط ​​رو به بالا.
  7. مرغ را اضافه کنید و طرف اول را حدود 4 دقیقه تفت دهید تا کاملا قهوه ای شود، سپس مرغ را برگردانید و طرف دوم را 2 تا 3 دقیقه تفت دهید.
  8. مرغ را همراه با مارچوبه روی تابه قرار دهید و اجازه دهید مرغ و مارچوبه حدود 10 دقیقه بیشتر برشته شوند، یا تا زمانی که مارچوبه به میل شما پخته شود و مرغ به دمای 165 درجه فارنهایت یا 75 درجه سانتیگراد بر روی یک دماسنج گوشتی (لینک وابسته) برسد.
  9. اگر دماسنج گوشت ندارید، وقتی با انگشتان خود فشار می دهید، مرغ باید سفت شود، اما نه سفت.
  10. در حالی که مرغ و مارچوبه برشته شدن را تمام می کنند، تاهینی (یا کره بادام زمینی)، آب، آب لیمو، شیرین کننده مونک فروت (پیوند وابسته) یا شیرین کننده دلخواه، سیر و سس سویا را با هم مخلوط کنید. (اگر تاهینی خیلی ضخیم بود، می توانید از کاسه کوچک مخلوط کن غوطه وری (پیوند وابسته) برای هم زدن آن استفاده کنید.)
  11. با 1/4 فنجان آب شروع کنید، سپس ضخامت و طعم را بررسی کنید تا ببینید آیا می خواهید کمی آب اضافه کنید.
  12. وقتی مارچوبه و مرغ تمام شد، از فر خارج کنید.
  13. اجازه دهید مرغ 2 تا 3 دقیقه روی تخته برش بماند، سپس به صورت ضربدری به ورقه های ضخیم برش دهید.
  14. مرغ و مارچوبه سوخاری را با تاهینی با مقدار کمی سس سرو کنید و در کنار آن سس اضافی سرو کنید.

یادداشت

ما از سینه های مرغ نزدیک به 10 اونس استفاده کردیم. اما اگر به این بزرگی پیدا نکردید فقط از سه یا حتی چهار مورد کوچکتر استفاده کنید. اگر سینه های مرغ کوچکتر باشند زمان پخت کمی کمتر می شود.

من سوم تاهینی (لینک وابسته) را دوست دارم، اما هر تاهینی در این دستور العمل کار می کند یا حتی اگر نمی خواهید تاهینی بخرید، می توانید از کره بادام زمینی طبیعی نرم استفاده کنید. من از آب لیموی تازه یخ زده ام استفاده کردم. به نظر من Monkfruit کمی کمتر از سایر شیرین کننده ها شیرین است، بنابراین شاید با 2 قاشق چایخوری شروع کنید. و اگر از شیرین کننده دیگری استفاده می کنید آن را بچشید. در صورت لزوم از سس سویا بدون گلوتن (لینک وابسته) برای این دستور استفاده کنید.

دستور پخت اقتباس شده از Epicurious.comبا مواد تشکیل دهنده و روش آماده سازی که توسط Kalyn تنظیم شده است تا کربوهیدرات کمتری داشته باشد.

اطلاعات تغذیه:

بازده:

4

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 333چربی کل: 20 گرمچربی های اشباع شده: 3 گرمچربی غیر اشباع: 16 گرمکلسترول: 71 میلی گرمسدیم: 304 میلی گرمکربوهیدرات ها: 10 گرمفیبر: 3 گرمقند: 2 گرمپروتئین: 30 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

تصویر مربعی برای مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی که در بشقاب سرو با سس در پشت نشان داده شده است.

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی یک ایده شام ​​خوب برای هر رژیم کم کربوهیدرات یا کتو و همچنین برای هر مرحله از رژیم اصلی ساحل جنوبی است.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
برای یافتن شام های بیشتر مانند این، از دستور پخت مرغ یا شام در فر استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

نکات تاریخی این دستور غذا:
این شام با مرغ و مارچوبه اولین بار در سال 2007 ارسال شد! آخرین بار این دستور غذا با اطلاعات بیشتر در سال 2024 به روز شد.

تصویر پینترست از مرغ و مارچوبه سوخاری با سس تاهینی

این را به اشتراک بگذارید:

ما در برنامه Amazon Services LLC Associates شرکت می‌کنیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.





Source link