استیک تخت آهنی کبابی با سس چیمیچوری – آشپزخانه کالین


استیک تخت آهنی کبابی با سس چیمیچوری برای یک استیک جدید پخته شده روی گریل خوب است و ما آن را برای یک شام خوشمزه دوست داشتیم! و اگر استیک را با سس چیمیچوری امتحان نکرده اید، باید این سس پر از گیاهان را برای گوشت گاو امتحان کنید. اگر نمی خواهید از گشنیز استفاده کنید نکاتی را ببینید!

پین استیک آهنی تخت با سس چیمیچوری تا بعداً آن را امتحان کنید!

تصویر مربعی از استیک تخت آهنی کبابی با سس چیمیچوری با استیک برش خورده و سس در بشقاب سرو.

استیک آهنی کبابی با سس چیمیچوری چیزی است که برای درست کردن آن در تعطیلات آخر هفته یا هر زمان که تمایل به پختن روی کباب دارید، عالی است. و من قول می دهم که این استیک خوشمزه با سس گیاهی عالی برای گوشت گاو قطعاً غذایی خواهد بود که دوستان و خانواده شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

این قصاب من بود که برای اولین بار توصیه کرد که گوشت گاو به نام استیک آهنی تخت را امتحان کنم و به من گفت مطمئن است که آن را دوست دارم. در ابتدا فکر می کردم این فقط نام دیگری برای استیک کناری است، اما زمانی که قصاب به من گفت که این قطعه گوشت گاو نیازی به مرینیت ندارد و برای کباب کردن مناسب است، علاقه مند شدم. و من سال هاست که این استیک آهنی کبابی را درست می کنم!

چه موادی برای این دستور غذا نیاز دارید؟

(این فقط لیستی از مواد است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می برد.)

استیک آهنی تخت چیست؟

استیک آهنی تخت یک تکه گوشت نازک دراز است که گاهی اوقات به آن استیک بالای تیغه می گویند زیرا از بالای چاک کباب تیغه ای می آید. زیر برچسب روی تکه گوشتی که خریدم (قبل از اینکه این برش بیشتر شناخته شود) نوشته شده بود: «شما به تازگی یک استیک جدید و عالی خریده‌اید! آهن مسطح با استفاده از یک روش جدید برش از بخش هایی از کباب های بزرگتر بریده می شود. آنقدر لطیف است، به غیر از فیله، استیک لطیف‌تری پیدا نمی‌کنید.»

آیا استیک آهن تخت گران است؟

من این قطعه گوشت را زمانی کشف کردم که به اندازه اکنون شناخته شده یا گران نبود، اما در مقایسه با اکثر استیک هایی که برای کباب کردن مناسب هستند، هنوز خرید بسیار خوبی است.

سس چیمیچوری چیست؟

سس چیمیچوری نوعی چاشنی گوشت گاو در آمریکای جنوبی است که بر پایه گیاهان تازه، سیر و آب لیمو یا سرکه تهیه می شود و گاهی به آن پستو آرژانتینی نیز می گویند.

اگر گشنیز دوست ندارید چه؟

من می دانم که سس سبز گیاهی که دارای مقدار زیادی گشنیز است برای برخی افراد جذاب نیست. اما سس چیمی‌چوری را می‌توان با طعم درست کرد، بنابراین فقط از گیاهانی که ترجیح می‌دهید استفاده کنید. من فکر می کنم نعنا یا ریحان می تواند جایگزین گشنیز شود یا اگر دوست دارید از جعفری استفاده کنید.

ما از چه چیزی در سس چیمیچوری خود استفاده کردیم؟

ما با مقدار زیادی گشنیز خرد شده و جعفری برگ تخت خرد شده شروع کردیم. سپس جیک چند قاشق غذاخوری سیر تازه ریز خرد شده را خرد کرد. این سس برای هر نوع گوشت کبابی خوب است، اما بیشتر به خاطر سرو روی گوشت گاو معروف است.

اگر منقل در فضای باز ندارید چه؟

اگر گریل در فضای باز ندارید، می توان آن را روی یک تابه گریل روی اجاق گاز با برجستگی (پیوند وابسته) یا گریل جورج فورمن (پیوند وابسته) با نتایج خوب پخت.

ایده های خوشمزه تری برای استیک روی گریل می خواهید؟

اگر عاشق یک تکه استیک خوب پخته شده روی گریل هستید، دستور العمل های شگفت انگیز استیک کتو را برای ایده های عالی از سراسر وب بررسی کنید!

طرز تهیه استیک آهنی کبابی با سس چیمیچوری:

استیک آهنی کبابی با کلاژ سس چیمیچوری از مراحل دستور پخت

(این فقط خلاصه‌ای از مراحل دستور است؛ لطفاً برای دستور کامل قابل چاپ به پایین بروید. یا اگر از پیوند پرش به دستور غذا در بالای صفحه استفاده می‌کنید، مستقیماً شما را به دستور کامل می‌برد.)

  1. شما می توانید از این سبزی و سیر به خوبی خرد شده متوجه شوید که جیک مهارت زیادی در خرد کردن دارد، اما می توانید از غذاساز (لینک وابسته) برای تهیه سس Chimichurri نیز استفاده کنید.
  2. مواد سس را با هم مخلوط کرده و در حین پختن گوشت اجازه دادیم طعم ها با هم مخلوط شوند.
  3. من از Szeged Steak Rub (لینک وابسته) برای طعم دادن به استیک استفاده کردم، اما چاشنی استیک مونترال خانگی من نیز عالی خواهد بود.
  4. در حالی که گریل را از قبل گرم می کنید، اجازه دهید استیک به دمای اتاق برسد.
  5. زمان پخت به ضخامت گوشت بستگی دارد، و اینکه چقدر آن را دوست دارید، اما من پختم را به مدت 12 دقیقه برای متوسط ​​کمیاب پختم.
  6. اگر یکی دارید، توصیه می کنم از یک دماسنج خواندن فوری گوشت (پیوند وابسته) برای بررسی دمای گوشت روی گریل استفاده کنید. دماهای توصیه شده در اینجا آمده است: نادر (مرکز قرمز خنک) 125 F/51C، متوسط-نادر (مرکز قرمز گرم) 135F/54C، متوسط ​​(مرکز صورتی گلگون) 145F62C.
  7. قبل از اینکه گوشت را برش دهید حتما اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند.
  8. استیک آهن مسطح را بر روی دانه برش دهید و گوشت برش داده شده را با سس چیمیچوری سرو کنید.

استیک تخت آهنی کبابی با سس چیمیچوری که در بشقاب سرو با چیمی‌چوری بیشتر در کناره نشان داده شده است.

آن را به یک وعده غذایی تبدیل کنید:

برای یک غذای خوشمزه و کم کربوهیدرات، می‌توانید استیک فلاتیرون کبابی را با سس چیمی‌چری با کدو سبز کبابی، موزارلای تازه ترشی شده با گیاهان، سالاد نخودی شکری، سالاد اسفناج با بیکن و فتا، یا سالاد خیار را با سس بالزامیک سرو کنید.

گوشت گاو بیشتر برای شام:

عناصر

  • 1 1/2 پوند استیک تخت آهنی

  • 1 T استیک مالش

مواد لازم سس چیمیچوری:

  • 1/2 فنجان برگ گشنیز ریز خرد شده (حدود 1 فنجان قبل از خرد کردن)

  • 1/2 فنجان برگ جعفری ریز خرد شده (حدود 1 فنجان قبل از خرد کردن)

  • 2 T سیر خرد شده

  • 3 تن آب لیموی تازه

  • 2 قاشق چایخوری سرکه شراب قرمز

  • 1 قاشق چایخوری. تکه های فلفل حلب (به یادداشت ها مراجعه کنید)

  • 1 قاشق چایخوری. زیره آسیاب شده

  • 1/2 فنجان روغن زیتون

دستورالعمل ها

  1. استیک را حداقل 30 دقیقه قبل از پخت از یخچال خارج کنید و با استیک مالیده بمالید و بگذارید به دمای اتاق برسد.
  2. برگ های گشنیز و برگ های جعفری را بشویید و با حوله کاغذی خشک کنید یا در سالاد اسپینر خشک کنید.
  3. گشنیز، جعفری و سیر را با دست یا در غذاساز با تیغه استیل ریز خرد کنید.
  4. مواد را در یک کاسه بریزید و آب لیمو، سرکه شراب قرمز، فلفل حلب (لینک وابسته) و زیره را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.
  5. سپس روغن زیتون را هم بزنید تا مخلوط به خوبی مخلوط شود و حداقل 15 دقیقه قبل از سرو در دمای اتاق بماند.
  6. برای پخت استیک، گریل گازی یا زغالی را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. (شما فقط می توانید دست خود را برای 2-3 ثانیه در آن دما نگه دارید.)
  7. استیک را با زاویه روی گریل قرار دهید. بعد از حدود 3-4 دقیقه، یا زمانی که علائم گریل خوب شروع می شود، 45 درجه بچرخانید و 3-4 دقیقه دیگر از طرف اول بپزید.
  8. استیک را برگردانید و سمت دوم آن را بپزید تا گوشت به سلیقه شما پخته شود.
  9. من استیک خود را در مجموع کمتر از 12 دقیقه به صورت متوسط ​​پختم، اما زمان پخت به گرمای گریل شما، دمای گوشت و حتی آب و هوا بستگی دارد.
  10. اگر یکی دارید، توصیه می کنم از یک دماسنج خواندن فوری گوشت (پیوند وابسته) برای بررسی دمای گوشت روی گریل استفاده کنید. دماهای توصیه شده در اینجا آمده است: نادر (مرکز قرمز سرد) 125 درجه فارنهایت/51 درجه سانتیگراد، متوسط-نادر (مرکز قرمز گرم) 135 درجه فارنهایت/54 درجه سانتیگراد، متوسط ​​(مرکز صورتی گلگون) 145F62 درجه سانتیگراد
  11. وقتی گوشت به دلخواه شما آماده شد، آن را از گریل خارج کنید و بگذارید 5 دقیقه استراحت کند، سپس دانه ها را به صورت ورقه های نازک برش دهید.
  12. آن را داغ، با سس چیمی‌چوری با قاشق روی یا کناره سرو کنید.

یادداشت

اگر فلفل حلب (لینک وابسته) ندارید، فقط از مقدار کمتری فلفل کاین استفاده کنید.

دستور تهیه شده توسط Kalyn. دستورالعمل‌های کباب کردن از بسته‌بندی گوشت آمده و سس چیمی‌چوری از بسیاری از دستور العمل‌های دیگر در سراسر وب الهام گرفته شده است.

اطلاعات تغذیه:

بازده:

4

اندازه خدمت:

1

مقدار در هر سروینگ:
کالری: 645چربی کل: 50 گرمچربی های اشباع شده: 13 گرمچربی ترانس: 1 گرمچربی غیر اشباع: 33 گرمکلسترول: 145 میلی گرمسدیم: 145 میلی گرمکربوهیدرات ها: 4 گرمفیبر: 1 گرمقند: 1 گرمپروتئین: 44 گرم

اطلاعات تغذیه به طور خودکار توسط پلاگین دستور العمل مورد استفاده من محاسبه می شود. من یک متخصص تغذیه نیستم و نمی توانم صحت 100٪ را تضمین کنم، زیرا متغیرهای زیادی بر آن محاسبات تأثیر می گذارد.

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟ لطفاً یک امتیاز ستاره بگذارید (زیر دکمه PRINT در دستور غذا) یا عکسی از نتایج خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید! با تشکر!

استیک آهنی کبابی با سس چیمیچوری در KalynsKitchen.com یافت می شود

رژیم کم کربوهیدرات / رژیم کم گلیسمی / رژیم غذایی ساحل جنوبی:
استیک فلاتیرون کبابی با سس چیمیچوری یک غذای اصلی عالی برای رژیم های کم کربوهیدرات یا کتو یا برای هر مرحله از رژیم اصلی ساحل جنوبی است. برای رژیم غذایی ساحل جنوبی، آنها توصیه می کنند گوشتی را انتخاب کنید که بیش از 10٪ چربی نداشته باشد. رژیم های دیگر به آن اهمیتی نمی دهند.

دستور العمل های بیشتری مانند این را پیدا کنید:
از دستور العمل های کباب کردن برای پیدا کردن دستور العمل های بیشتر مانند این استفاده کنید. از شاخص نوع رژیم غذایی برای یافتن دستور العمل های بیشتر مناسب برای یک برنامه غذایی خاص استفاده کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که Kaly’s Kitchen را در پینترست، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب دنبال کنید تا همه دستور العمل های خوبی را که من در آنجا به اشتراک می گذارم ببینید.

نکات تاریخی این دستور غذا:
این دستور غذا برای اولین بار در سال 2007 پست شد، زمانی که استیک آهن تخت یک چیز جدید در صحنه کباب بود، و از آن زمان من آن را بارها درست کردم! در سال 2013 با عکس های بهتر به روز شد و در سال 2023 با اطلاعات بیشتر دوباره به روز شد.

تصویر Pinterest از استیک تخت آهنی کبابی با سس چیمیچوری

این را به اشتراک بگذارید:

ما یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Amazon Services LLC Associates هستیم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم کردن وسیله‌ای برای کسب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.